بهترین ماشین ظرف‌شویی رومیزی

حالت شب

بهترین ماشین ظرف‌شویی رومیزی ؛ ماشین ظرفشویی در دو نوع رومیزی و ایستاده (توکار) طراحی می شود که بر اساس تعداد نفرات خانواده و میزان رفت و آمد هر خانه ای انتخاب می شود. به طور کلی ماشین ظرفشویی در ظرفیت های ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۲، و ۱۴ نفره طراحی می شوند که در ظرفیت ۲ ،۴ ،۶، ۸ و ۱۲ نفره (۱۴۰ تکه ظرف) و در ظرفیت ۱۴ نفره (۱۶۰ تکه ظرف) جای می گیرد. تیم فارسی خوان در ادامه به بررسی تمامی جزئیات هر دو نوع ماشین ظرفشویی خواهد پرداخت تا بتوانید بهترین مارک ماشین ظرفشویی را برای خود انتخاب کنید.

ماشین ظرفشویی رومیزی

این سری از ماشین ظرفشویی ها از نظر ابعاد کوچک تر بوده است و برای آشپزخانه هایی که فضای آن ها در کف کمتر می باشد مناسب تر است و همچنین برای خانواده های کم جمعیت مفید تر هستند. در سال های اخیر برند مجیک بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی را در بین برندهای ایرانی ارائه داده است.

  • مزایا: قابلیت جا به جایی دارند، قیمت کمتر آن ها نسبت به ماشین ظرفشویی ایستاده، استفاده برای مصرف روزانه به دلیل کم تر بودن حجم آن و سریع تر پر شدن آن است.
  • معایب: اشغال کردن بخشی از کانتر آشپزخانه.

ماشین ظرفشویی ایستاده

به ماشین ظرفشویی هایی که در سیستم آشپزخانه جای گذاری می شوند اصطلاحا توکار یا ایستاده گفته می شود و معمولا به دلیل قرار گیری در کنار کابینت ها زیبایی بیشتری را در فضا ایجاد می کند.

  • مزایا: میزان قرارگیری ظروف بیشتر برای شستشو و استفاده از فضای بالای ماشین ظرفشویی از مزایای آن محسوب می شود.
  • معایب: اشغال کردن فضای بیشتر در آشپزخانه، طولانی تر بودن زمان شست و شو و میزان مصرف برق بالاتر هم از معایب این مدل از ماشین های ظرفشویی محسوب می شود.

ماشین های ظرفشویی که به ویژه در سالهای اخیر طرفداران بسیاری داشته اند، در چند مدل مختلف تولید می شوند. در این مطلب قصد داریم بهترین ظرفشویی رومیزی را به شما مخاطبین عزیز معرفی کنیم. این محصول زحمت ایستادن و شستن و آب کشیدن ظروف را کم کرده و از این رو مورد توجه کاربران قرار گرفته است. مدل رو میزی در برندهای مختلف تولید شده و به دلیل حجم و وزن کمتر، بیشتر از سایر مدل ها مورد توجه قرار گرفته است.

در میان شلوغی برند این محصول، کاربران به دنبال تهیه محصولی هستند که بهترین کاربری را به آنها ارائه نماید. بدیهی است که شما به عنوان یک مصرف کننده عادی، توانایی شناخت همه مدل ها و برندها را نداشته و از ویژگی های فنی هریک از انواع ظرفشویی هم مطلع نیستید. به همین منظور، مقاله امروز را به معرفی بهترین ظرفشویی های رومیزی اختصاص داده ایم تا شما عزیزان را با چند مدل از با کیفیت ترین مدل های این محصول آشنا کنیم. همراه ما باشید.

ماشین ظرف شویی1

ماشین ظرفشویی رومیزی زیرووات

یکی از بهترین ماشین های ظرفشویی رومیزی، محصول کمپانی زیرووات است. این محصول برای استفاده ۶ نفر طراحی شده و ارتفاع آن ۴۴۰ میلی متر می باشد. ۶ نوع برنامه شستشو در این دستگاه برنامه ریزی شده و مصرف انرژی آن در رده +A قرار داد. کاربران این ظرفشویی می توانند زمان شروع به کار آن را به راحتی برنامه ریزی کرده و با توجه به نشانگر میزان مایع، از زمان دقیق اضافه کردن شوینده مطلع گردند.

نکته ویژه در مورد ماشین ظرفشویی زیرووات ZDCF6 قیمت مناسب آن است که کاربران را مشتاق تر کرده است. این ماشین با ابعاد کوچک برای یک خانواده بزرگ مناسب است اما سبد استفاده شده در آن بسیار کوچک است

ماشین ظرفشویی رومیزی بوش

یکی دیگر از موارد لیست بهترین ظرفشویی های رومیزی ، ماشین ظرفشویی بوش SKS51E28EU است. این دستگاه نیز مثل مدل قبلی ظرفیت استفاده برای شش نفر را دارد. ارتفاع ۴۵۰ میلی متر، عمق ۵۰۰ میلی متر، پهنا ۵۵۱ میلی متر، پنج برنامه متفاوت شستشو، سنسور میزان آب و تشخیص خودکار مواد شوینده و نیز بهره مندی از فیلتر سه لایه را می توان به عنوان مهم ترین ویژگی های این محصول به شمار آورد.

این ماشین ظرفشویی را می توان یک دستگاه زیبا و قدرتمند به شمار آورد که در هر بار شستشو هفت لیتر آب بیشتر مصرف نمی ‌کند. توجه داشته باشید که این دستگاه صفحه نمایشگر ندارد و قیمت آن هم کمی بالا است.

ماشین ظرف شویی2

ماشین ظرفشویی رومیزی پاکشوما

به عنوان یکی از ارزان ترین و بهترین ظرفشویی های رومیزی ، پاکشوما DTP80960PS1 را به شما معرفی می کنیم. ظرفیت این دستگاه هشت نفره بوده و ارتفاع آن به ۵۹۰ میلی متر می رسد. این محصول دارای عمق ۵۰۰ میلی متر بوده و به طور متوسط در هر بار شستشو، ۱۴ لیتر آب مصرف می کند. میزان مصرف انرژی این مدل در رده Aقرار دارد و از برنامه اتومات شستشو بهره می برد. بزرگترین مزیت ماشین ظرفشویی پاکشوما DTP80960PS1 را می توان تعداد طبقات آن دانست. به این ترتیب شما می توانید ظروف بیشتری را در طبقه های این ظرفشویی قرار دهید.

ماشین ظرفشویی رومیزی سینجر

ماشین ظرفشویی سینجر DWS-M3802S برای خانواده‌های کم جمعیت یا مهمانی‌های کوچک طراحی شده است. این مورد از بهترین ظرفشویی های رومیزی ، دارای ظرفیت هشت نفره است و شش برنامه شستشو و دو سبد دارد. در این دستگاه شاهد چندین نشانگر و دکمه‌ کنترلی هستیم که کاربران با استفاده از آنها می توانند تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهند. مصرف انرژی این محصول کمی بیشتر از مدل قبلی است و تعداد برنامه ‌های شستشوی آن نیز کمتر است.

همچنین بخوانید : نکته های ریز خانه داری

ماشین ظرفشویی رومیزی میدیا

ماشین ظرفشویی میدیا ۳۸۰۲F-WQP8 نیز به دلیل ویژگی هایی که دارد، در شمار بهترین ظرفشویی های رومیزی قرار گرفته است. از جمله قابلیت های این محصول می توان به ظرفیت هشت نفر، میزان مصرف آب ۸ لیتر در هر بار شستشو و بهره مندی از ۷ برنامه شستشو اشاره کرد. این مشخصات در حالی است که ماشین ظرفشویی مورد بحث، ابعاد کوچک تری نسبت به سایر مدل های ذکر شده دارد. این ماشین ظرفشویی مجهز به قفسه مخصوص بشقاب و ظروف بزرگ است و یک و نیم طبقه مخصوص قاشق و چنگال دارد.

بهره مندی از یک نمایشگر LED را نیز باید به ویژگی های قابل توجه این دستگاه اضافه کرد. همچنین جالب است بدانید که ظرفشویی میدیا ۳۸۰۲F-WQP8 به سیستم تمیز کننده SelfClean مجهز شده است.

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی رومیزی

  1. داشتن فیلترینگ آب : ماندن لکه بر روی ظروف از مشکلاتی است که خانم ها با آن سر و کار دارند به همین دلیل هنگام خرید ماشین ظرفشویی بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید تا ماشین مورد نظر حتما قابلیت فیلترینگ آب داشته باشد، زیرا با داشتن چنین موردی دیگر لکه ای بر روی ظرف ها باقی نمی ماند و باعث پاک شدن سریع تر چربی ها از ظروف می شود.
  2. تعداد سبد ها و انواع سبد ها: سبد های مخصوص ظروف مختلف در ماشین ظرفشویی بسیار مهم است. معمولا سبدی مخصوص قرارگیری قاشق و چنگال وجود دارد و همچنین سبدی برای قرار دادن بشقاب ها و لیوان ها. بعضی از این سبد ها قابل جا به جایی هستند. در این صورت می توانید سبد ها را به دلخواه خود در ماشین ظرفشویی جا به جا کنید.
  3. قابلیت ضد عفونی کردن ظروف: در سری جدید تر تولید ماشین ظرفشویی قابلیت ضد عفونی کردن ظروف پس از شستشو هم اضافه شده است. این نکته را از یاد نبرید در غیر این صورت باید پس از هر بار شستشو مقداری ضد عفونی کننده در داخل ماشین ظرفشویی تان بریزید.
  4. توجه به مخزن داخلی ماشین ظرفشویی: مخزن ماشین های ظرفشویی به دو شکل استیل (فولاد ضد زنگ) و پلاستیک ساخته می شوند که هرکدام معایب و مزایایی دارند اما پیشنهاد ما به شما انتخاب مخزن استیل است زیرا زنگ نمی زند، چرک نمی شود، آب نمی شود و ماندگاری طولانی تری دارد.
  5. میزان مصرف انرژی: از نکات بسیار مهم در انتخاب ماشین ظرفشویی میزان مصرف انرژی A است که بهتر است نوع کم مصرف آن انتخاب شود.
    داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش: وقتی محصول مورد نظر تان را از نمایندگی خریداری کنید قطعا دارای خدمات پس از فروش خواهد بود.
  6. خشک کن: معمولا ماشین ظرفشویی های دارای خشک کن، میزان برق مصرفی شان کمتر است اما مدل هایی که مخزن آن ها استیل است به دلیل نگهداری حرارت خشک شدن ظروف را سریع تر انجام می دهد.
  7. میزان سر و صدا : بهتر است دستگاهی را که انتخاب می کنید دارای عایق صوتی باشند تا سر و صدای ناشی از شستشوی ظروف را به بیرون از آن انتقال ندهد، به این موضوع که امتیاز مهمی در خرید ظرفشویی به حساب می آید،‌ دقت کنید.
  8. ارتفاع سبد آن قابل تنظیم باشد. قابلیت براق کردن ظروف را داشته باشد. گارانتی داشته باشد. فیلتر مخصوص بزرگ و میکروسکوپی برای جمع آوری باقیمانده های غذای موجود در ظرف ها را داشته باشد. ماشین ظرفشویی ظرف ها را در سه مرحله بشوید.
  9. رده مصرف برق یا انرژی آن، از A به بالا باشد. یعنی A ،A+ یا ۲A+ و ۳A+

سیستم های شستشوی ماشین ظرف شویی رومیزی

  1. دارای سیستم شستشوی ظرف های خیلی چرب باشد.
  2. سیستم شستشوی متوسط خودکار برای شستن ظرف های نه چندان کثیف را داشته باشد.
  3. سیستم شستشوی ظرف های کم چرب یا با چربی متوسط هم داشته باشد.
  4. سیستم شستشوی سریع روزانه برای شستن ظرف هایی که اصلا چرب نیستند؛ مانند ظرف میوه یا استکان های چای را داشته باشد.
  5. سیستم شستشوی ظرف های ظریف را داشته باشد.
  6. سیستم شستشوی بدون پاک کننده و شوینده یا سیستم شستشوی میوه هم داشته باشد.
  7. سیستم خشک کن مناسب داشته باشد.
  8. سیستم آب پاشی و سبد مخصوص قاشق و چنگال داشته باشد.

انواع ماشین های ظرف شویی از نظر اندازه

ماشین ظرف شویی3

۶ تا ۸ نفره:مخصوص خانواده های کوچک

ماشین های ظرفشویی ۶ تا ۸ نفره، به نام ماشین های رومیزی در بازار موجود هستند. این ماشین ها بیشتر به درد کسانی می خورد که زیاد اهل مهمانی دادن نیستند و یک خانواده کوچک ۳ یا ۴ نفره دارند. خوبی این ماشین های ظرفشویی کوچک این است که خیلی سریع پر می شوند و قیمتشان هم از انواع ایستاده، ارزان تر است. معمولا ۷۲ تا ۱۰۸ پارچه ظرف در ماشین های ۶ تا ۸ نفره، جای می گیرند.

برخی ماشین های ۸ نفره، ۸ به علاوه ۱ هستند و کمی بیشتر از انواع ۸ نفره، جای ظرف دارند. هنگام خرید این ماشین ها، حواستان باشد که سیستم شستشوی آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید قدرت شستن ظرف های خیلی چرب و خشک را هم دارند.

۱۲ نفره:

ماشین های ۱۲ نفره، پرطرفدارترین انواع ظرفشویی در بازار هستند. معمولا حدود ۱۴۴ پارچه ظرف داخل این ماشین ها جا می شود. ظرفشویی های ۱۲ نفره، بیشتر به درد خانواده های پررفت وآمد یا آنهایی که ترجیح می دهند ظرف های نشسته خود را از صبح تا شب داخل ماشین بگذارند و فقط یک بار در طول روز آن را استفاده کنند، می خورد. برخی از انواع ماشین های ۱۲ نفره هم، ۱۲ به علاوه ۱ هستند و گنجایش ظرف بیشتری دارند.

هنگام خرید این ماشین ها، آنهایی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع سبد و گزینه ای برای زمان شروع کار دارند و دارای قدرت نیم شور هم هستند. یعنی با پر کردن نصف ظرفیت ماشین هم می توانند ظرف ها را با مصرف آب و شوینده کمتری بشویند.

ماشین ظرف شویی4

۱۴ نفره:حساس تر و کم مصرف تر

ماشین های ظرفشویی ۱۴ نفره، پرحجم ترین و بزرگ ترین انواع ماشین های موجود در بازار هستند که ظرفیت شستشوی حدود ۱۶۰ تکه ظرف را دارند. این ماشین ها بیشتر به درد خانواده های پرجمعیت، شلوغ و پررفت وآمد می خورد. البته بیشتر این ماشین ها سیستم های شستشوی مختلف برای شستن ظرف های خیلی چرب، ظرف های کمتر از ظرفیت ماشین و ظرف های نه چندان کثیف را دارند.

می توانید در صورت تمایل، انواعی که قابلیت تشخیص خودکار میزان کثیفی ظرف را دارند، بخرید. این ماشین ها نسبت به انواع عادی، آب و شوینده کمتری مصرف می کنند.

ماشین های بخارشوی:لکه بری خوب

خیلی از افرادی که ماشین های ظرفشویی قدیمی دارند، از اینکه باید ظرف ها را پیش از قرار دادن داخل ماشین، آبکشی کنند، راضی نیستند. این روزها، انواع جدیدی از ماشین های ظرفشویی به بازار آمده که به جای آب، با بخار داغ آب، ظرف های کثیف و حتی خشک را می شوید و مصرف آب و انرژی شان هم بسیار پایین است. این ماشین ها با قدرت بخار بالا و لکه بری خوبی که دارند، می توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که به تازگی قصد خرید ظرفشویی کرده اند یا می خواهند مدل های قدیمی تر ماشین ظرفشویی شان را ارتقا بدهند.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام