بهترین نرم افزار های ساخت ویدیو

حالت شب

بهترین نرم افزار های ساخت ویدیو

فارغ از اینکه برای پلتفرم‌های مختلف ویدیو می‌ سازید، فیلمساز هستید یا صرفاً برای سرگرمی چنین کاری را انجام می‌ دهید، خوشبختانه امروزه تعداد نرم‌افزارهای تدوین فیلم سر به فلک می‌ زند. علاوه بر نرم‌افزارهای رایگان فوق‌ العاده‌ای مانند DaVinci Resolve، حرفه‌ای‌ ها معمولاً از نرم‌افزارهای پولی مانند Adobe Premiere Pro CC یا Final Cut Pro X استفاده می‌کنند.

هرکدام از این نرم‌افزارها از قابلیت‌ های متعددی بهره می‌ برند که حرفه‌ای شدن در آن‌ ها زمان‌ بر است، به همین خاطر بهتر است که برای انتخاب یکی از آن‌ها، دقت زیادی داشته باشید. در ادامه این مقاله فارسی خوان به‌ صورت مختصر و مفید به بهترین نرم افزار های ساخت ویدیو نگاهی می‌ اندازیم.

نرم افزار لایت ورکز

اولین مورد از لیست بهترین نرم‌افزار های ویرایش فیلم که بدون چشم‌ داشتی به کیف پول شما بهترین ابزارهای حرفه‌ای را در دسترس قرار می‌دهد، نرم‌افزار تدوین فیلم Lightworks است. به‌جرات می‌ توان گفت Lightworks از نرم‌افزار هایی است که با ابزارهای قدرتمند به شما اجازه می‌دهند به‌راحتی فیلم خود را با بهترین کیفیت در رده فیلم‌های سینمایی ویرایش کنید.

نرم افزار لایت ورکز

لایت ورکز خیلی بیشتر از یک نرم‌افزار ساده برای میکس ویدیوها یا افزودن افکت‌ های جذاب است. از روزمه این نرم‌افزار با بیش از ۲۵ سال سابقه، می‌توان کار تدوین فیلم‌های هالیوودی مانند گرگ وال‌استریت (Wolf of Wall Street)، محرمانه لس‌آنجلس (LA Confidential)، داستان عامه‌پسند (Pulp Fiction)، مخمصه (Heat)، جاده‌ای به‌سوی تباهی (Road to Perdition) یا هوگو (Hugo) را نام برد.

نرم فزار آی مووی

برنامه آی مووی هم یکی دیگر از نرم افزارهای ویرایش فیلم پرطرفدار موجود به شمار می‌رود که به سادگی امکان ترکیب چند ویدیو یا فیلم با یکدیگر را امکانپذیر می‌کند. جالب است بدانید که نرم افزار iMovie به طور مستقیم امکان اشتراک گذاری ویدیو های ویرایش شده کاربران در شبکه ای اجتماعی مختلف مثل فیسبوک و یوتیوب را ارائه می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت های بسیار عالی این برنامه مربوط به ارائه بستری عالی برای اضافه کردن تریلر به فیلم های موزد نظرتان می‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک نرم افزار ویرایش فیلم کاربردی هستید، برنامه آی مووی یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود.

نرم افزار پریمیر

شرکت ادوبی قطعا شرکت برتر در زمینه نرم افزارهای گرافیکی و بطور کلی مالتی مدیا در دنیاست. یکی از بهترین نرم افزارهای تولید شده توسط این شرکت، پریمیر پرو نام دارد. پریمیر پرو توسط رسانه هایی مانند CNN مورد استفاده قرار می گیرد. از این برنامه برای ویرایش فیلم های بلند مانند Gone Girl، Captain Abu Raed و Monsters حوزه های دیگر استفاده شده است. همچنین از این نرم‌افزار در فیلم‌های بسیاری از قبیل Dust To Glory به کارگردانی دانا براون و بازگشت سوپر من۲ به کار رفته‌ است.

بعضی از توانایی های این نرم افزار
تغییر در واسط کاربری برای افزایش سرعت در ویرایش و تدوین فیلم ها

پشتیبانی از اکثر فرمت های فیلم

پشتیبانی از اکثر فرمت های رایج تصاویر

پشتیبانی از اکثر فرمت های صوتی

سازگاری و قابلیت برقراری ارتباط میان انواع دوربین های فیلم برداری و عکاسی و …

نرم افزار سونی وگاس

شرکت سونی نه تنها در زمینه صنعت فیلم سازی دستی دارد، بلکه نرم افزاری را در زمینه میکس، مونتاژ و ویرایش فیلم تهیه کرده است که بسیار قدرتمند می باشد. هر چند این نرم افزار به سیستم بسیار قوی نیاز دارد و کمی پیچیده است. استفاده از نهایت کیفیت در صداها و تصاویر خروجی که نهایت لذت را برای ببینده به همراه دارد یکی از مهم ترین خصوصیاتی است که در Sony Vegas Pro به چشم می خورد.

نرم افزار سونی وگاس

انواعی از افکت ها در این ابزار گنجانده شده اند تا کاربران حرفه ای به راحتی با کنار هم قرار دادن تصاویر و همین افکت ها به جذاب تر شدن کار خود کمک کنند. با فرض روزانه ۳ ساعت کار و تمرین کردن، برای یادگیری مقدماتی تا پیشرفته این نرم افزار (در صورتیکه هیچ پیش زمینه ای ندارید) حدود ۲ ماه زمان لازم است. این نرم افزار در سطح جهانی مطرح است اما در ایران اصطلاحا رند بازار نیست و بدلیل پیچیدگی های خاص خود، به آن صورت توصیه نمی شود.

نرم افزار افترافکت

احتمالا فیلم های هالیوودی با ژانر تخیلی و با افکت های مختلف را دیده اید. فیلم های پرهزینه هالیوودی همچون Gladiator, SpiderMan, Die Hard 4, Mr. & Mrs Smith, Last Samurai, Rush Hour 3 , سری فیلم های Blade و فیلم ماتریکس و بالغ بر ۳۵۰ فیلم دیگر هالیوودی همگی از افتر افکت برای جلوه های ویژه، تیتراژ و میکس ویدیویی خود استفاده نموده اند.

همچنین بخوانید : بهترین گوشی از نظر دوربین

افترافکت یکی از معتبرترین و قدرتمند ترین نرم افزارها در بخش جلوه های ویژه ، motion graphics (گرافیک متحرک) و کامپوزیت می باشد .این نرم افزار در خیلی از پروژه های سینمایی استفاده شده و در حال حاضر نیز جزء اولین گزینه ی فیلم سازان مطرح می باشد.

نرم افزار کورل استودیو

نکته ای که در مورد این نرم افزار اهمیت دارد این است که Corel Video Studio محیط کاربری بسیار ساده تری دارد و کار با آن نیاز به آموزش خاصی ندارد و به سادگی می توان کار با نرم افزار را آموخت. هر چند اگر می خواهید در زمینه میکس، مونتاژ، تدوین فیلم و ساخت کلیپ به یک حرفه ای تبدیل شوید، پیشنهاد ما همان نرم افزار پریمیر می باشد. با فرض روزانه ۳ ساعت کار و تمرین کردن، برای یادگیری مقدماتی تا پیشرفته این نرم افزار (در صورتیکه هیچ پیش زمینه ای ندارید) حدود ۱ ماه زمان لازم است.

نرم افزار هیت فیلم اکسپرس

HitFilm به عقیده سازندگانش قویترین ویرایشگر رایگان و نرم افزار VFX تا به امروز است. مطمئناً از دانلود و استفاده از این ویرایشگر قدرتمند نا امید نخواهید شد. این برنامه علاوه بر ارائه یک رابط کاربری فوق العاده به منظور وارد کردن کلیپ ها و گردش کار، آموزش های رایگان ویدیویی و افکت های بصری مختلف را به طور پیش فرض در اختیار کاربران قرار می دهد. رابط کاربری این نرم افزار نیز تا حد زیادی یادآور نرم افزارهای ویرایشگر غیر رایگان است، بنابراین می توان گفت در این برنامه محدودیتی در ویرایش و ایجاد ویدیوها نخواهید داشت.

نرم افزار هیت فیلم اکسپرس

نرم افزار شات کات

به طور کلی باید گفت که Shotcut برای آماتورها، کاربران خانگی و یا کسانی که نیاز دارند یک کلیپ کوتاه را برای ایجاد محصول نهایی ویرایش کنند طراحی شده است. به راحتی می توانید  کلیپ ها را با کشیدن و رها کردن وارد نرم افزار کرده و سپس شروع به ویرایش آن ها کنید. اگر نیازی به یک ویرایشگر حرفه ای ندارید و تنها می خواهید کلیپ های کوتاه را با هم ترکیب کنید، استفاده از Shotcut را پیشنهاد می کنیم.

یکی از خوبی های این ابزار پشتیبانی از رایانه های مختلف با مشخصات سخت افزاری گوناگون است به طوری که می توانید از آن در سیستم های ضعیف برای ویرایش ویدیو های کم کیفیت نیز استفاده کنید.

نرم افزار بلندر

بلندر ابزاری کاربردی و یکپارچه به شمار می رود که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کرده است. با اولین ورود به Blender با یک رابط کاربری پیچیده مواجه خواهید شد. این ابزار تنها یک ویرایشگر ویدیویی معمولی برای شما نیست بلکه گذشته از آن امکان ایجاد یک فیلم کوتاه به صورت واقعیت مخلوط را می دهد.

با استفاده از بلندر می توانید انیمیشن های سه بعدی ایجاد کنید و به ویرایش آن ها بپردازید. خوشبختانه باید گفت که کاربران با Blender تنها نیستند، بلکه انجمنی برای آن تدارک دیده شده که به وسیله آن می توانید به یادگیری بپردازید و مشکلات خود را مطرح نمایید.

نرم افزار ادیوس

نرم افزار میکس و مونتاژ فیلم ساخت شرکت گرس ولی با نام کامل Grass Valley Edius یکی از نرم افزارهای خوب ادیت و ویرایش ویدیو است. آخرین نسخه منتشر شده از این نرم افزار نسخه ۸ بوده و قابلیت نصب برروی ویندوزهای ۳۲ بیتی را ندارد. این نرم افزار به یک سیستم قدرتمند جهت مدیریت کارت های Capture مجهز است. و توانایی اتصال به OHCI Firewire و کارت ها و سخت افزار های تدوین را نیز دارا می باشد.

نرم افزار ادیوس

این ویژگی موجب می شود تا زمانی که با این نرم افزار به ویرایش ویدیوها می پردازید، توانایی های بیشتر در بخش Real Time داشته باشید. یعنی اینکه با وجود افکت ها و پلاگین ها و سایر اتفاقاتی که برروی لایه های تایم لاین شما افتاده است بتوانید بدون گرفتن رندر از نوار زمان خود پیش نمایش را بدون لگ مشاهده فرمایید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام