راهنمای خرید بهترین اسپیکرها

حالت شب

راهنمای خرید بهترین اسپیکر ها، خرید یک اسپیکر مناسب قطعا در ایجاد یک تجربه صوتی دلنشین برای هر کسی مهمترین اصل است. اما چطور می توان یک اسپیکر مناسب را در میان انبوهی از محصولات مشابه خریداری کرد. فاکتورهای زیادی در این میان دخیل هستند از جمله نوع اسپیکر، فضای قرار گرفتن آن، توان بلندگو، اجزای استریو، کیفیت صدا، قیمت و بسیاری موارد دیگر. با فارسی خوان همراه باشید تا به بررسی نکات اساسی در این مورد بپردازیم.

راهنمای خرید بهترین اسپیکر ها ۱) کیفیت صدا

اگر از علاقه مندان به شیندن موسیقی هستید مطمئنا این کار به اسپیکرهای با کیفیت بالا نیاز دارد تا بتوانید بهترین تجربه صوتی را داشته باشید. برای انتخاب بهترین کیفیت صدا باید موسیقی مورد علاقه خود را در بلندگوهای مختلف از مدلهای متنوع گوش دهید. تاکید می کنم موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید، زیرا بارها و بارها آن را شنیده اید و کاملا برای شما آشناست و می توانید بهترین کیفیت صدا را از میان انبوهی از اسپیکرها تشخیص دهید.

زمانی که شما یک موسیقی جدید را در سیستم صوتی جدید گوش می دهید بسیار برایتان جذابیت دارد و اینجاست که دچار اشتباه می شوید. موسیقی باید به گوش شما طبیعی باشد، کیفیت صدای متعادل داشته باشد و برای مدت طولانی بدون خسته کردن گوش های شما لذت بخش باشد.

راهنمای خرید بهترین اسپیکرها ۲) فضاها و صداها

فضا یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب است. یک بلندگو که به نظر برای یک اتاق کوچک صدای فوق العاده ای دارد شاید در یک اتاق بزرگ صدای بسیار ضعیفی پخش کند. همچنین اسپیکرهای بزرگ یک سالن بزرگ را نمی توان در یک اتاق خواب استفاده کرد. بنابراین انتخاب باید بر اساس فضایی که قرار است اسپیکر در آن نصب و قرار گیرد انجام شود. اسپیکرهای بزرگ دارای شدت صدای خروجی بالایی هستند ولی برای اطمینان بیشتر باید میزان توان خروجی آن که بر اساس وات هست را بررسی کنید.

چیدمان اسپیکر در خانه

راهنمای خرید بهترین اسپیکر ها ۳) انواع بلندگو ها

مدل های مختلفی از اسپیکرهای استریو از برندهای مختلف در بازار وجود دارد مانند اسپیکرهای روکار و توکار دیواری، توکار سقفی، ایستاده، قفسه ای، ماهواره ای، ساب ووفر، ساندبار و قابل حمل یا پرتابل سیمی و بدون سیمی و …انواع متعدد دیگری نیز وجود دارد اما مهمترین موارد از نظر حالت و موقعیت قرار گیری در بالا ذکر شد. اسپیکرهای بی سیم همیشه انتخابی بهتر نسبت به گزینه های سیمی هستند و دیگر شما را با مشکلاتی انبوهی از سیم ها یا قطعی آن ها روبرو نمی کند اما قیمت آن ها نیز بسیار بالاتر از نمونه مشابه سیمی است.
در نظر گرفتن موقعیت و نوع نصب یکی دیگر از عوامل مهم است. در مورد بلندگوهای دیواری، نوع روکار به راحتی نصب می شوند اما برای نمونه توکار و توکار سقفی نیاز به نصب ویژه وجود دارد. اسپیکرهای دیواری با یک روکش مشبک تولید می شوند که می توان آن به رنگ دیوار رنگ آمیزی و مخفی کرد.

بلندگوهای ایستاده زمینی و قفسه ای را بهترین انتخاب برای فضاهای داخلی می دانند. از این رو کیفیت صدای آن ها بسیار خوب است. یکی از ایرادات این نوع، اشغال فضای زیاد در زمین یا قفسه هاست که برای کاربرانی که در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند ناخوشایند خواهد بود.
بلندگوهای ماهواره ای اکثرا با یک ساب ووفر همراه هستند و به صورت پک تولید می شوند و صدایی فشرده و بسته را ارائه می دهند. بلندگوهای پرتابل یا قابل حمل برای سفر و درون اتومبیل ایده آل هستند. اگر دائما در حال جابجایی و حرکت هستید این نوع اسپیکرها مناسب شماست. ساندبارها (Soundbar) قابلیت افزایش صدای تلویزیون را بدون اشغال فضای اضافی دارند. بلندگوها می توانند به صورت استریو ساده و یا چند کاناله برای صدای فراگیر یا surround باشند.

راهنمای خرید بهترین اسپیکر ها ۴) سازگاری با سایز تجهیزات

برای دریافت بهترین نتیجه، بلندگوها باید با یک آمپلی فایر یا گیرنده که میزان توان مشابه را ارائه می دهند، سازگار باشد. برای این هماهنگی همیشه بهتر است محصولات را از یک برند خریداری کنید. در این صورت هماهنگی و تطبیق به صورت عالی خواهد بود و بهترین قدرت صوتی را دریافت خواهید کرد.تولیدکنندگان معمولا رنج وسیعی از آمپلی فایرها را با میزان مناسب توان مشخص می کنند. در نهایت تنظیم صحیح نیز برای بهترین تطبیق لازم است.

اسپیکرها

راهنمای خرید بهترین اسپیکر ها ۵) بهینه سازی

تنها خرید یک اسپیکر گران قیمت کافی نیست! در نظر گرفتن موقعیت مناسب، نوع نصب با تمام عوامل گفته شده در بالا ضروری است. برخی بلندگوها زمانی که روی یک دیوار نصب می شوند صدای عالی دارند و برخی دیگر نه. این عوامل را زمانی که بلندگو را درون خانه تست می کنید رعایت کنید تا بهترین کیفیت را دریافت کنید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام