جدید ترین راه های پیشگیری از کرونا

جدید ترین راه پیشگیری از کرونا

حالت شب

ویروس کرونا این روزها افکار زیادی را درگیر خود کرده است.  از این رو تیم سلامت فارسی خوان قصد دارد در این مطلب درباره علائم کرونا ، راه های پیشگیری از کرونا و  راه درمان ،پیشگیری از کرونا بپردازد پس با ما همراه باشید.

جدید ترین راه پیشگیری از کرونا

  1. در طول روز، دست‌های خود را به طور مکرر با آب و صابون بشویید. این کار باید حدود ۲۰ ثانیه زمان ببرد.
  2. در صورت نبود آب و صابون در محل کنونی، از ضدعفونی‌کننده‌های الکی دست بهره ببرید.
  3. هرگز دست‌هایتان را به چشم‌ها، دهان و بینی و در کل صورت خود نزنید.

علائم ویروس کرونا

علایم بیماری شامل تب و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تندنفسی و گلودرد و آبریزش بینی است. اولین مبتلایان این بیماری در ووهان در بازار خوراک دریایی کار می‌کردند یا در آنجا حضور داشتند؛ ولی با توجه به گسترش بیماری در افرادی که با حیوانات در تماس نبودند سازمان بهداشت جهانی انتقال انسان به انسان را نیز مد نظر قرار داده‌است

راه درمان ویروس کرونا

راه درمان ویروس کرونا

HCoV-229E
HCoV-OC43
HCoV-NL63، کشف شده در سال ۲۰۰۴
HCoV-HKU1، کشف شده در سال ۲۰۰۵ در هنگ کنگ

جدید ترین راه پیشگیری از کرونا

شستن مرتب دست‌ها با آب گرم و صابون، به طوری که ۲۰ ثانیه زمان ببرد.

عدم لمس بینی، چشم و دهان تا جای ممکن

همچنین بخوانید : سلامت عمومی

داشتن سبک زندگی سالم؛ این مورد رفتارهای زیادی همچون عدم داشتن روابط جنسی پرخطر و محافظت نشده را شامل می‌شود.

راه‌های پیشگیری ازکرونا

بسته به نوع کروناویروس، روش‌های انتقال آن متفاوت است.

در برخی از موارد روش‌های انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا از طریق سرفه و عطسه است. با این حال احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی رخ داده‌است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده‌اند مانند افرادی که در بیمارستان‌ها با بیماران در ارتباط هستند. هنوز مشخص نیست که این بیماری نخستین بار از طریق جانوران به انسان منتقل شده‌است یا از طریق سطوح آلوده به ویروس.

علائم ویروس کرونا

گرچه تلاش‌های بسیاری برای تولید واکسن این ویروس انجام شده‌است، اما هنوز واکسن یا داروی مخصوصِ ضدِ ویروسی برای ریشه‌کن کردن؛ درمان قطعی، جلوگیری یا مقابله با عفونت‌های ناشی از کروناویروس به‌طور عام وجود ندارد.

راه‌های پیشگیری ازکرونا

راه‌های پیشگیری ازکرونا

در ایران، در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، به دنبال فوت ۲ بیمار با عوارض تنفسی در بیمارستان کامکار قم، شایعاتی دربارهٔ مرگ این بیماران به علت کروناویروس شکل گرفت. اما دانشگاه علوم پزشکی قم با تکذیب شایعات مربوط به مبتلا بودن این دو بیمار فوت شده به کروناویروس، اعلام کرد که تاکنون هیچ‌گونه شواهدی تشخیصی مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا دیده نشده‌است.

راه درمان  ویروس کرونا

کروناویروس‌ها زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند. ساختار آنها نیز دارای یک ژنوم آران‌ای معمولی است. افرادی که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کروناویروس‌ها هستند. معمولاً شدت سرماخوردگی که کروناویروس عامل آن باشد بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام