خصوصیات زن بساز

حالت شب

خصوصیات زن بساز

به نظر میاد مهمترین اولویت برای پسری که بخواد منطقی و احتمالاً از راه سنتی و معرف و … ازدواج کنه اینه که همسر آینده اش آدم سازگاری باشه(همون بساز بودن) سؤالم اینه به نظرتون مهمترین نشانه های یک دختر بساز چیه ؟ مثلا آیا میشه از مهریه کم دختر ، قانع بودن و بساز بودن اون رو نتیجه گرفت یا خیر؟همسر بساز و شایسته ویژگی هایی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

همچنین بخوانید : چرا باید ازدواج کنیم

خصوصیات زن بساز ۱) هماهنگی با شوهر

برای حفظ هر نظامی هماهنگی ضروری است. بنابراین چنانچه زن با شوهر هماهنگی نداشته باشد و از او تبعیت ننماید ، نظام خانواده به هم خواهد خورد. بدیهی است هماهنگی زن با شوهر در اموری است که خارج از منطق و وظیفه نباشد، و متقابلاً شوهر نیز باید در این هماهنگی، مقابله به مثل نماید.

خصوصیات زن بساز ۲) تمکین و تأمین نیاز جنسی

زوجین نسبت به یکدیگر حقوقى دارند که رعایت آنها براى داشتن روابط بهتر و زندگى مستحکم ضرورى است.  از جمله آن حقوق، حقوق جنسى است که به سهم خود نقش بسزایى در تداوم زندگى زناشویى دارد. در دین مبین اسلام این حقوق مورد توجه قرار گرفته است. با شناخت صحیح و اجراى این حقوق، می توان زندگى زناشویى را تداوم بخشید.یکی از انگیزه های مهم در ازدواج نیاز جنسی است که ضرورت دارد طرفین در ارضای این نیاز اقدام کنند.

خصوصیات زن بساز-زینت وو آرایش برای شوهر

خصوصیات زن بساز ۳)  زینت و آرایش برای شوهر

زن باید برای جلب توجه شوهر به نظافت و آرایش خود برسد و لباس آراسته بپوشد. انجام این امر به قدری مهم است که در بعضی از موارد به از هم پاشیدگی اساس خانواده می انجامد. در اینجا لازم به یادآوری است که هیچ شوهری از زنی که برای دیگران خودآرایی و خودنمایی کند، خوشش نمی آید.

خصوصیات زن بساز ۴) عاقل و خردمند

زنی که یک عمر با مردی مصاحبت دارد، باید باهوش و خردمند باشد. عقل و خرد از ویژگی های زن شایسته است.امیرالمومنین علی (ع) فرمود: از ازدواج با زنی که کم خرد است خودداری کنید. زیرا مصاحبت او گرفتاری سختی است و فرزندان او ضایع و مهمل خواهند بود.در توضیح این مطلب باید گفت چون وراثت در میزان هوش مؤثر است بنابراین احتمال کم هوشی در کودکان با والدین کودن و کم هوش زیادتر است. وانگهی زن بی سواد یا کم سواد قادر به رفع نیازهای خانوادگی و به ویژه مسائل تربیتی فرزندان نخواهد بود.

خصوصیات زن بساز ۵) دیانت و تقوی و حسن خلق

همانطور که دیانت و تقوی و حُسن خلق از معیارهای شوهر شایسته است، برای زن نیز از جمله حسنات و ضوابط شایستگی به شمار می رود.

ازدواج و انتخاب شریک زندگی یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فردی می باشد که باید در آن نهایت دقت و توجه را به کار ببندد، بنابراین از ازدواج با زنی که واجد ضد ارزش های زیر باشد، باید خودداری کرد:بی بند و بار، بی حجاب، بد اخلاق و عبوس، بی عفت، سفیه و ناهنجار، خودپسند و از خود راضی، کینه توز، لجبازو ناسازگار، بد زبان و درشت گفتار.

همچنین بخوانید : چرا باید ازدواج کنیم

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام