فواید ریختن نمک در شامپو

حالت شب

فواید ریختن نمک در شامپو ؛ بله اشتباه نکنید. نمک فقط برای آشپزخانه نیست. وقت آن رسیده که درباره این ماده ارزان و در دسترس تجدید نظر کنیم و پای آن را به حمام خانه ها باز کنیم. بلکه با فوایدی که برای موها دارد از سنگینی جرمش در آشپزخانه به دلیل ضررهایش برای قلب و عروق بکاهد. در روزهای آینده درباره دیگر خواص شگفت انگیز نمک برایتان صحبت میکینم و متوجه خواهید شد که این ماده در دسترس و فراوان به راستی جادوییست.

اگر باور نمیکنید با اولین خاصیت آن که خود را در مخلوط شدن با شامپو نشان میدهد آشنا شوید. فارسی خوان امروز هم شما را با شگفتی های این دنیا بیشتر آشنا میکند.

رشد مو با ریختن نمک در شامپو

نمک دریایی برای رشد مو عالی است. به افرادی که از ریزش مو رنج می برند توصیه می شود که با ریختن نمک در شامپو آن را امتحان کنند تا به طور طبیعی موهای خود را درمان نمایند. پس قبل از راههای سخت و گران این راهکار را امتحان نمایید. موهای خود را مثل همیشه بشویید. یک قاشق غذاخوری نمک دریایی را روی سرتان بریزید و به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. دوباره سرتان را بشویید. هفته ای دو بار این کار را تکرار نمایید. سر ماه با نتیجه شگفت انگیز آن روبه رو خواهید شد. نمک دریا برای بهبود رشد مو بسیار مفید است.

به افرادی که دچار ریزش مو شده اند اغلب توصیه می شود که از درمان نمک برای تحریک طبیعی رشد موها استفاده کنند. ولی یک راه ساده تر برای استفاده از نمک برای بهبود رشد موها وجود دارد. پس از ریختن نمک در شامپو موهایتان را به طور معمول بشویید و سپس ۱ قاشق غذاخوری نمک دریا را برداشته و پوست سر را به مدت ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید. دوباره موهایتان را بشویید. این روند را دو بار در هفته تکرار کنید و در عرض یک ماه شاهد نتایج آن باشید.

نمک در شامپو1

رهایی از شوره سر با ریختن نمک در شامپو

شوره سر ذرات کوچکی از سلول های مرده پوست سر هستند و معمولا به دلیل کم بودن گردش خون پدید می آند. ریختن نمک در شامپو قابلیت این را دارد که گردش خون را در سرتان به جریان بیندازد. تنها کافیست موهایتان را به چند بخش تقسیم نمایید و مقداری از آن را روی جاهای مختلف سرتان بپاشید. به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و سرتان را مثل همیشه بشویید.

چربی مو و ریختن نمک در شامپو

چربی سر و موی سر در نتیجه ترشح بیش از حد غده چربی می باشد. شما می توانید با استفاده از این ماده معجزه گر این مشکل را حل کنید. دو قاشق غذاخوری از نمک را داخل شامپویتان بریزید و تکان دهید تا با شامپو ترکیب شود. برای شستن موهایتان از این شامپو استفاده نمایید. حتی بعد از اینکه یک بار این کار را انجام دادید نتیجه آن را با ریختن نمک در شامپو خواهید دید. موهایتان سالم تر به نظر می رسد و چربی آن به طرز قابل ملاحضه ای کاهش می یابد.

نمک3

نمک به درمان شوره سر کمک می کند شوره سر چیزی نیست جز پوسته های کوچک از سلول های مرده پوست که روی پوست سر شکل می گیرند و معمولا به خاطر کاهش گردن خون بوجود می آیند. نمک دریا توانایی تحریک گردش خون را دارد که برای سلامت پوست سر و از بین بردن شوره ضروری است. موهایتان را به چند دسته تقسیم کنید و سپس مقداری نمک روی پوست سرتان بپاشید. با انگشتان خیس شروع به ماساژ پوست سرتان به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نموده و موهایتان را مانند همیشه بشویید. این کار به محافظت ازپوست سر و پیشگیری از رشد قارچ ها کمک می کند.

نمک به شما کمک می کند تا از شر پوست سر چرب و موهای چرب خلاص شوید پوست سر و موی چرب ناشی از ترشح بیس از حد غدد سباسه (sebaceous) است. شما می توانید این مشکل را با استفاده از نمک حل کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری نمک به شامپو و مخلوط کردن آن است. درواقع این ریختن نمک در شامپو است که نتیجه بخش است.

نمک

استفاده مکرر از شامپو

اگر موهای چربی دارید نمک تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت. همانطور که نمک می تواند لکه های چرب را جذب و پاک کند، می تواند پوست سر شما را نیز از چرب شدن حفظ نماید. با اضافه کردن این ماده طبیعی به شامپو بدون شک از فواید نمک روی مو و پوست سر خود نیز برخوردار شده و تا چند روز دیگر خبری از موهای چرب نخواهد بود. از این رو اگر می خواهید چربی سر خود را کنترل کنید بهتر است ۲ یا ۳ قاشق نمک خوراکی به شامپوی خود اضافه کرده و پس از یک هفته شاهد تاثیر شگفت انگیز آن باشید.

نمک و جلوگیری از بیماری های پوستی

از دیگر فواید نمک این است که از رشد قارچ روی پوست سر جلوگیری کرده و شوره سر را نیز از بین می برد و با اضافه کردن چند قاشق نمک خوراکی به شامپویی که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می دهید می توانید از این مشکلات رهایی پیدا کنید. اگر مشکل شما بسیار جدی است، بعد از این که موهای خود را به شیوه معمول شستشو دادید، بهتر است با مقداری نمک دریایی پوست سر خود را در حال که هنوز خیس است مالش دهید.

ماساژ دادن دستکم ۱۰ دقیقه ای نقاط مختلف پوست سر با نمک دریایی بدون شک وضعیت پوست سر شما را بهبود خواهد بخشید.

نمک محرک رویش مو با ریختن نمک در شامپو

همه دوست دارند که موهای پرپشتی داشته باشند. اضافه کردن نمک به شامپو سر شما را به راپونزل تبدیل نخواهد کرد اما با تحریک رشد موهای جدید و کاهش قابل توجه ریزش مو، سهم زیادی در بهتر شدن شرایط موهای سر شما خواهد داشت.

چه نوع نمکی باید برای شستشوی مو مورد استفاده قرار گیرد؟ انواع مختلفی از نمک وجود دارد که هر یک علاوه بر فواید عمومی، فواید خاص خود را نیز دارند. اما استفاده از هر یک از انواع نمک می تواند نتایج کاملاً متفاوتی در حوزه پوست و موی سر داشته باشد و بسیاری از انواع نمک به اندازه دیگر اقسام تاثیر مثبتی ندارند.

همچنین بخوانید : راههای جلوگیری از ریزش مو

در این میان ۳ نوع نمک که معمولا راحت بدست می آیند بهترین انواع برای اضافه کردن به شامپو خواهند بود:

۱.نمک خوراکی

این متدوال ترین نوع نمک است که سدیم کلرید از عناصر اصلی آن می باشد و عمدتا از یک فرآیند شیمیایی در سطح صنعتی، استخراج می شود.هنگامی که ساخته می شود، معمولا دیگر مواد معدنی ، مانند:ید و فلوئور و همچنین دیگر مواد افزودنی و نگهدارنده ها به آن اضافه می شوند ، این نمک از بهترین چاشنی ها برای متعادل کردن طعم غذای شما است.

استفاده از شامپوهای نامناسب و عدم به کارگیری روش صحیح استفاده از شامپو باعث کدورت و آسیب‌دیدگی موها می‌گردد. در صورتی که شامپوی مناسب موی خود پیدا نموده و روش صحیح شامپوکردن و خشک کردن مو را یاد گرفته‌اید، می‌توانید با خیال آسوده موی خود را هر روز یا چند بار در روز شستشو دهید.

نمک4

۲.نمک دریایی خام

این نمک از طریق فرآیندهای طبیعی مانند:تبخیر نمک آب بدست می آید ، این ترکیب از کلرید، سدیم، ید و فلوئور و دیگر مواد افزودنی تشکیل می شود و کلرید و سدیم از ترکیب اصلی آن هستند و رنگ متمایل به خاکستری دارند. به غذاها طعمی قوی تر از نمک معمولی و طبیعی می دهند ، این نوع نمک بسیار سالم تر و گران تر از نمک های طبیعی هستند.

۳.نمک معدنی

این نوع نمک از لایه های بالایی معادن نمک دریا بدست می آید که برای جمع آوری آن از اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه از تکنیک های سنتی و استثنایی استفاده می کنند و به دلیل طعم خاصی که دارد در دستورالعمل غذاهای لذیذ استفاده می شود. این یک فرضیه اشتباه است ، که مصرف آن باعث جذب و حفظ آب نخواهد شد اگر شما با نمک های دیگر مقایسه کنید، متوجه می شوید که میزان سدیم آن ۱۵% و سدیم کلرید آن ۹۲/۹% کمتر است و در مقایسه با طعم و مزه ، نسبت ضعیف تری دارد زیرا به راحتی در دهان شما حل می شود.

نمک5

تفاوت شامپوها

تفاوت بسیار زیادی بین شامپوهای مختلف از نظر کیفیت ماده اولیه مورد استفاده، فرمولاسیون به کاربرده شده، رعایت اصول بهداشتی در خط تولید، جنس تجهیزات ساخت و بسته‌بندی و همچنین دقت تولیدکننده در کنترل کیفیت محصول نهایی وجود دارد. ضمن آنکه شرایط نگهداری محصول تا رسیدن به دست مصرف کننده از عوامل مهم و موثر در کیفیت نهایی شامپو است.

انتخاب یک شامپوی مناسب برای موها

چون موها متفاوت هستند و شامپوها نیز مختلف؛ بهترین راه امتحان کردن انواع شامپو و در نهایت انتخاب مناسب‌ترین آنها است. بر چسب روی شامپوها به معرفی ترکیبات موجود در آن می‌پردازد. آنچه مهم است اینکه اگر موهای شما در اثر مواد مختلف مثل مواد مش یا فر یا به هر دلیل دیگری آسیب دیده است، بهتر است به اسیدیته شامپو دقت کنید. اسیدیته شامپوها بین قلیایی متوسط تا اسیدی سبک تنظیم می‌شود.

نمک6

اگر موهایتان آسیب‌دیده شامپوهای خنثی یا شامپویی با اسیدیته اسیدی سبک که مو را کمتر متورم کرده و لایه خارجی کوتیکولی مو را کمتر به هم می‌ریزد، مناسب‌تر است.

از دیگر عوامل موثر بر رشد مو

  1. ماساژ روزانه: به این صورت که نوک انگشتان در کف سر به صورت دایره ای به مدت ۵دقیقه ماساژ داده شود.
  2. تغذیه مناسب: رسیدن انواع مواد معدنی و ویتامین ها و نیز آب کافی میتواند در رشد موها موثر باشد
  3. نداشتن استرس: استرس و اضطراب از جمله عواملیست که موجب ریزش مو بشود.
  4. انتخاب شامپوی مناسب با موها: بسته به نوع چرب یا خشکی پوست سر شامپوی مناسب انتخاب کنید.
  5. تغذیه موها: استفاده از انواع سرم موها، ماسک موها، نرم کننده ها و لوسیون ها و کرمها موجب نرمی آنها میشود.
  6. طب سنتی: همیشه طب سنتی روش های جدید زیادی برای رشد موها دارد. به عطاری محله تان سر بزنید و از او بخواهید تا شما را راهنمایی کند.
  7. ریختن نمک در شامپو

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام