خواص خوردن آب گرم در طول روز

حالت شب

بیشتر ما عادت داریم روزمان را با خوردن یک فنجان قهوه یا چای داغ شروع کنیم و شاید چیز زیادی از خواص خوردن آب گرم در طول روز ندانیم، و وقتی تشنه میشویم بیشتر دوست داریم یک نوشیدنی خنک بنوشیم مثلا یک لیوان آب سرد تگری بخوریم، ولی اگر خواص نوشیدن آب گرم را بدانید شاید نظرتان عوض شود. خواص خوردن آب گرم  آنقدر زیاد است که تقریبا روی همه اعضای بدن تاثیر مستقیم دارد. و از آنجایی که سلامتی شما برای ما اهمیت دارد، تیم فارسی خوان را بر آن داشته که شما مخاطبان همیشگی را با بهترین زمان و نحوه خوردن آب گرم، این نوشیدنی ساده و در عین حال خارق العاده آشنا کند.

خواص خوردن آب گرم در طول روز

آیا میدانید چه بیماریهایی فقط با خوردن یک لیوان آب گرم درمان میشوند.

اگر از آندسته افرادی هستید که برای درمان بیماریتان، ترجیح میدهید به جای داروهای شیمایی از روشهای خانگی استفاده کنید، ادامه  مطلب را حتما بخوانید. با این روش میتوانید خیلی از این مشکلاتی که همه روزه ممکن است به سراغتان بیاید را برطرف کنید.

همچنین بخوانید : خواص چای سبز

بیماریهایی مانند:

  1. گرفتگی صدا
  2. گلو درد
  3. اضافه وزن
  4. پیری زودرس
  5. سردردهای شدید
  6. چربی
  7. بیماری کلیه
  8. یبوست
  9. اسهال
  10. زیادی ترشح اسید معده
  11. کم اشتهایی
  12. بیماریهای چشم و گوش
  13. فشار خون
  14. کم خونی
  15. درد مفاصل
  16. تپش قلب
  17. سرفه
  18. دیابت
  19. دردهای قاعدگی
  20. مشکلات تنفسی

و خیلی بیماریهای دیگر که در زیر بعضی از آنها را توضح میدهیم.

خواص نوشیدن آب گرم برای برطرف کردن گرفتگی صدا

همه ما با گرفتگی صدای اول صبح که دلیل آن خشکی گلوست آشنایی داریم.

بیشتر ما ترجیح میدهیم برای حل این مشکل اول صبح چای بنوشیم، ولی از آنجایی که نوشیدن زیاد چای باعث فقر آهن میشود و چای مرغوب و با کیفیت در دسترس همه نیست، پیشنهاد میکنیم آب گرم را امتحان کنید تا اثرات مثبت آن را روی سلامتی بدنتان احساس کنید.

خواص نوشیدن آب گرم برای برطرف کردن گرفتگی صدا

همچنین دیده ایم وقتی کسی در حال سخنرانیست برای جلوگیری از گرفتگی صدا و رفع خشکی دهان از آب گرم استفاده میکند. در بیشتر مواقع خشکی دهان در اثر کم آبی بدن است و ساده ترین خاصیت خوردن آب گرم همین رفع گرفتگی صداست.

همچنین بخوانید : تمرینی برای باز شدن حنجره

البته خوردن آب گرم در صورتی این مشکل را رفع میکند که خشکی گلو در اثر بیماری هایی مانند:

  • تیروئید
  • اضطراب
  • افسردگی
  • عفونتهای باکتریایی یا ویروسی و…

نباشد. پس اگر با خوردن چند بار آب گرم خشکی گلویتان برطرف نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

خواص نوشیدن آب گرم برای گلو درد

چه روشهای خانگی برای درمان گلو درد امتحان کرده اید.

تقریبا بیشتر ما از همان بچگی ، از خواص خوردن آب گرم بهره برده ایم، زمانی که سرما میخوردیم مادرمان با آب گرم و عسل و آبلیمو معجونی درست میکرد، که با چند بار خوردن آن گلو دردمان برطرف میشد، امروزه بیشتر پزشکان طب سنتی خوردن آب گرم را برای بهبود سرما خوردگی و حتی برای پیشگیری از آن به بیماران خود معرفی میکنند. در واقع آب گرم با حل کردن مخاط غلیظ و از بین بردن آن از دستگاه تنفسی باعث میشود موقع تنفس احساس راحتتری داشته باشیم.

اگر احساس گلو درد دارید
غرغره کردن با آب گرم و نمک را فراموش نکنید

در اینصورت اگر گلوی شما عفونت داشته باشد با انجام مکرر این کار در طول روز میتوانید عفونت گلویتان را از بین ببرید.

خواص نوشیدن آب گرم برای تناسب اندام

آیا اینروزها کسی هست که به فکر تناسب اندامش نباشد.

این مسئله آنقدر مهم است که تاحدودی ذهن اغلب ما را به خودش مشغول کرده است. کسانی که اضافه وزن دارند، خوب میدانند کاهش وزن چه کار سختی است، و نیاز به اراده ای قوی دارد، امروزه روشهای زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، که بسیاری از آنها عوارض زیادی برای بدن دارند، بهتر است قبل از امتحان هر روشی درباره آن خوب تحقیق کنید، چون عواقب بعضی از این روشها جبران ناپذیر است.

خواص و بهترین زمان نوشیدن آب گرم برای تناسب اندام

امروز یک روش آسان و بدون عوارض به شما معرفی میکنیم که با انجام آن به آسانی به تناسب اندام میرسید. در واقع نوشیدن آب گرم با حذف چربیهای اضافه و افزایش متابولیسم بدن در طول روز باعث تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل میشود.

اگر به این لیوان آب گرم مقداری آبلیمو، دارچین یا پودر زنجبیل اضافه کنید تاثیر آن چند برابر میشود.

خواص نوشیدن آب گرم برای دستگاه گوارش

دستگاه گوارش از مهمترین قسمتهای بدن است که چگونگی عملکردش وابسته به مواد غذایی است که مصرف میکنیم.

با نوشیدن آب گرم غذایی که میخوریم بهتر در معده تجزیه شود و در نتیجه دستگاه گوارش انرژی کمتری برای اینکار صرف میکند و به نوعی با مداومت در نوشیدن آب گرم باعث میشویم فشار کمتری بر دستگاه گوارشمان بیاید و میتواند مواد غذایی جذب شده را بیشتر به انرژی تبدیل کند.در نتیجه سطح انرژی بدنمان در طول روز بیشتر است. از دیگر خواص نوشیدن آب گرم بهبود حرکت روده است پس به هضم غذا نیز کمک میکند.

 دستگاه گوارش

یبوست یکی دیگر از بیماریهاییست که به سیستم گوارش مربوط است، و یکی از شایعترین مشکلات مردم است. در زمان این بیماری اجابت مزاج سخت میشود، که در بیشتر مواقع مربوط به نوع مواد غداییست که مصرف میکنیم، جالب است بدانید نوشیدن آب گرم این عارضه را نیز درمان میکند.

اگر جزء افرادی هستید که زیاد یبوست میگیرید خوردن آب گرم را فراموش نکنید.

خواص نوشیدن آب گرم برای سنگ کلیه

سنگ کلیه یکی از دردناکترین بیماریهایی است که هر انسانی ممکن است آن را تجربه کند.

روشهای زیادی برای از بین بردن این سنگها وجود دارد ولی از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان جواب میدهد، پس ما یک روش خیلی آسان و کم هزینه را به شما معرفی میکنیم، خوردن آب گرم در طول روز میتواند با رقیق کردن اسید بدن از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کند، همچنین:

آب گرم باعث میشود مواد معدنی غیر ضروری از کلیه دفع شوند و باعث جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه میشود.

خواص نوشیدن آب گرم برای پوست

چیزی از رازهای جوانی پوست میدانید.

حتما در بین شما کسانی هستند که خیلی به مراقبت از پوستشان اهمیت میدهند و حتی هزینه زیادی برای جلوگیری از چروک شدن پوستشان میکنند، یکی دیگر از خواص نوشیدن آب گرم که خیلی به درد میخورد مخصوصا برای خانمها، این است که باعث دفع سموم بدن میشود، که نتیجه آن داشتن پوستی صاف و شفاف است، پس تا میتوانید با این روش ساده چروکهای پوستتان را محو کنید.

خواص نوشیدن آب گرم برای پوست

جالب است بدانید، خوردن آب گرم با افزایش جریان خون در بدن از گرفتگی عضلات جلوگیری میکند.

همچنین در کاهش دردهای قاعدگی خانمها که بسیار شایع است میتواند موثر باشد، در واقع اثر آرامش بخش آب گرم آنقدر زیاد است که میتوانید با خوردن آن تا مدتها از شر سردردهای شدید هم راحت شوید.

خواص نوشیدن آب گرم برای مو

تاثیری که مو بر زیبایی دارد بر کسی پوشیده نیست و مراقبت از آن هم کار آسانی نیست.

خیلی از خانمها بخاطر موخوره یا مشکل ریزش مو مجبور میشوند موهایشان را کوتاه کنند، ولی خیلی آز آنها دوست دارند هر چه زودتر موهایشان مثل قبل بلند شود، خبر خوب اینکه نوشیدن  آب گرم باعث افزایش سرعت رشد مو میشود.

خواص نوشیدن آب گرم برای افزایش کیفی خواب

اگر از آن دسته افرادی هستید که شبها به راحتی خوابتان نمیبرد و این مسئله شما را کلافه کرده است.

به شما پیشنهاد میدهیم قبل از خواب یک لیوان آب گرم بخورید و تاثیر شگفت انگیز آن را روی راحتی خوابتان ببینید. خواص خوردن آب گرم قبل از خواب به این صورت است که با افزایش دمای داخلی بدن باعث میشود بدن شل شود و در شرایط آرامش قرار بگیرد از طرفی باعث احساس خواب آلودگی میشود و به آرامش اعصاب کمک میکند، همچنین باعث احساس شادابی صبحگاهی میشود.

بهترین زمان خوردن آب گرم

میدانیم آب برای بدن و داشتن زندگی سالم بسیار ضروری است.

بیشتر بدن ما از آب تشکیل شده است، پس باید سعی کنیم میزان آب بدنمان همیشه در وضعیت مناسبی باشد. البته بهترین زمان و نحوه ی خوردن آب گرم را باید بدانید. چون اگر در مصرف آن زیاده روی کنیم نتنها از خواص نوشیدن آب گرم بهره نمیبریم بلکه باعث مشکلاتی هم میشود.

بهترین زمان خوردن آب گرم

از آنجایی که آب ماده ی غذایی ندارد معده آن را در خود نگه نمیدارد و مستقیم به اعضا بدن میرسد، اگر به قلب برسد باعث سکته میشود، اگر به مغز برسد باعث سستی اعضا میشود و اگر به دستگاه تنفسی برسد، باعث مشکلاتی در عملکرد آن میشود.

اگر میخواهید سالم بمانید
ناشتا آب سرد نخورید

پزشکان معتقدند به جای نوشیدن آب سرد بهتر است، از آب گرم استفاده کنید تا بدن سالمتری داشته باشید.

حین غذا خوردن هم بهتر است آب ننوشید ولی اگر واجب بود از آب گرم استفاده کنید زیرا آب سرد عوارض زیادی دارد و باعث میشود بدن برای افزایش دمای خود انرژی زیادی مصرف کند و در عملکرد دستگاه گوارش مشکل به وجود بیاید.در واقع بهترین زمان خوردن آب گرم اول صبح است.

بعد ورزش هرگز آب گرم نخورید چون دمای بدن بالاست و با نوشیدن آب گرم دمای بدن خیلی بالا میرود.

نحوه خوردن آب گرم

خواص آب گرم زمانی به بدن میرسد که نحوه خوردن آن درست باشد یعنی وقتی که آبجوش ولرم شده باشد.

اگر داغ باشد عوارض زیادی برای بدن دارد و میتواند به دهان و زبان و مری، آسیب بزند از طرفی هر چیزی باید به اندازه مناسب مصرف شود یک لیوان آب گرم قبل از صبحانه کافیست و مصرف بیشتر آن ممکن است مضر باشد.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

دلهای خویش را با زیاد خوردن و زیاد نوشیدن نمیرانید که دل چون زراعت است وقتی آب آن زیاد شد خواهد مرد

اگر از بیمزه بودن آب گرم خوشتان نمی آید با آبلیمو مزه دارش کنید. در اینصورت از بیماریهای عفونی هم جلوگیری میکند.

مردم کشور ژاپن که به داشتن عمر طولانی معروف هستند، خوردن آب گرم در طول روز را به عادت روزمره خود تبدیل کرده اند، از آنجایی که مطمئنیم شما مخاطبان دوست داشتنی فارسی خوان به سلامت بدنتان اهمیت میدهید، امروز این مطلب را برای شما آماده کرده ایم اگر شما خواص دیگری از خوردن آب گرم میدانید خوشحال میشویم آنها را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام