رژیم غذایی برای لاغری

حالت شب

رژیم غذایی برای لاغری

درست‌ترین روش کاهش وزن را برای متناسب کردن خودتان پیدا کنید و هیچوقت به سراغ قرص‌ها و مکمل‌های لاغری که این روزها تبلیغات آن را همه جا می‌بینید، نروید. اگر بتوانید یک رژیم‌غذایی لاغری سالم و درست را با یک برنامه تمرینی ترکیب کنید، آنوقت این می‌تواند برگ عبورتان برای سریع‌ترین راه برای کاهش وزن به طور طبیعی باشد. اولین و مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید وعده‌های غذایی را حذف کنید یا وعده‌های نامنظم داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که نخوردن یک یا دو وعده غذایی و خوردن یک وعده سنگین در روز کمکتان می‌کند، اشتباه می‌کنید. همچنین باید حتماً هدف واقع‌بینانه برای کاهش وزنتان داشته باشید و سعی کنید به آن هدف برسید. همیشه به خاطر داشته باشید که تا حد مشخصی می‌توانید با ورزش سخت و یک برنامه‌غذایی متعادل و سالم به بدنتان فشار بیاورید.

رژیم غذایی لاغری2

رژیم غذایی برای لاغری ۱) سالم ترین رژیم غذایی برای لاغری

ازمهمترین ویژگی های برنامه غذایی لاغری افرادی است که می خواهند رژیم بگیرند و کاهش وزن داشته باشند و در واقعبرنامه غذایی این افراد بایستی به گونه ای باشد که زمانی که به آن نگاه می کنند فکر کنند که می توانند این برنامه را برای مدتی طولانی رعایت کنند.رژیم های عجیب و غریب و رژیم هایی که از نظر فرم نوع خاصی هستند و یا رژیم های تک غذایی، کم کالری و رژیم هایی که با حذف یک وعده غذایی و یا یک گروه غذایی لاغری مواجه هستند.

سلامتی فرد را به خطر می اندازند افرادی که قصد دارند رژیم بگیرند بایستی با خود فکر کنند تا چه زمانی می توانند برنامه غذایی را برای کاهش وزن ادامه دهند به عنوان مثال تا چه زمانی می توانند از رژیم تک غذایی لاغری مانند مصرف کردن میوه و یا رژیم هایی با فرم عجیب مثل رژیم مایعات و یا حذف یک وعده غذایی مثل حذف صبحانه یا شام و یا حذف یک گروه غذایی مثل حذف نان و برنج پیروی کنند همانطوری که می دانید رژیم ها قابل رعایت نیست و فرد نمی تواند برای مدت زمان طولانی از آن پیروی کند و همه این رژیم ها به شکست محکوم هستند.

رژیم غذایی برای لاغری ۲) بهترین برنامه رژیم غذایی لاغری حجیمی

۱- گروه اول، حاوی هر نوع میوه دلخواه و سبزیجات غیرنشاسته ای (مانند بروکلی، گوجه فرنگی، قارچ) و سوپ‌های رقیق است.
۲- گروه دوم، حاوی بخش‌های منطقی غلات کامل (مانند برنج قهوه‌ای و گندم کامل)، پروتئین‌های کم چرب، عدس‌ها و لبنیات کم چرب می‌باشد.
۳- گروه سوم، حاوی کمی نان، دسر، پنیر و گوشت‌های دارای چربی بیشتر است.
۴- گروه چهارم نیز حاوی مقدار بسیار ناچیزی غذاهای سرخ شده، شکلات و شیرینی، آجیل و چربی‌هاست.

رژیم غذیی لاغری3

رژیم غذایی برای لاغری ۳) راه های رژیم غذایی لاغری

از نان سنگک یا جو استفاده شودجایگزینی برای شام: می توان بجای همه شامها، یک لیوان شیر + دو عدد نان سوخاری یا نان و پنیر و هندوانه یا نان و پنیر و انگور یا نان و ماست و خیار یا بورانی اسفناج با همان اندازه نان استفاده گردد.غذاهای آزاد:آبلیمو ترش، گوجه فرنگی، چای، قهوه، انواع سبزیجات، انواع ادویه و قند ساخارین و اسپارتام و نوشابه رژیمی لاغری و سالادغذاهای ممنوع:شکر، مربا، شکلات، شربت، میوه کنسرو شده، کمپوت، شیرینی‌ها، لیمونادها، نوشابه، بیسکوییت ها، آبمیوه‌های شکر دار، کیکها، کلوچه و…نکات مهم:۱- آهسته بخورید. ۲- لقمه های کوچکتر بردارید. ۳- از قاشق کوچکتر برای مصرف برنج استفاده کنید. ۴- بعد از تمام شدن سهمیه غذا از سر سفره غذا برخیزید.

۵- نوشیدن آب اجباری است.یک واحد میوه:یک عدد: سیب متوسط، یک پرتقال متوسط، انار،گریپ فروت، لیمو شیرین، هلودو عدد: نارنگی متوسط، کیوی، خرمالوسه عدد: انجیر، سیب گلاب چهار عدد: زردآلو، خرما، ازگیلنصف:موز، انار بزرگ،پرتقال تامسون یک لیوان: گوجه سبز، توت فرنگی، گیلاس، چغاله بادام، آلبالویک ونیم لیوان: طالبی، هندوانه، خربزه.گوشت ها:گوشت گوسفند:قطعه کوچک: گوشت خالص بدون چربی به اندازه یک تخم مرغ کوچک.قطعه متوسط: گوشت خالص بدون چربی به اندازه یک تخم مرغ بزرگ.قطعه بزرگ: دو قطعه گوشت خالص بدون چربی به اندازه یک تخم مرغ کوچک گوشت مرغ:قطعه کوچک: ران یا سینه مرغ یک کیلویی قطعه متوسط: ران یا سینه مرغ ۵/۱ کیلویی قطعه بزرگ: ران یا سینه مرغ ۲ کیلویی ماهی:قطعه کوچک: قطعات ۱۲*۱۲ سانتیمتر.قطعه متوسط: ۵/۱ برابر قطعه کوچک و قطعه بزرگ: ۲ برابر قطعه کوچک.

رژیم غذایی برای لاغری ۴) لاغری بدون تحمل گرسنگی

۱- سوپ سبزیجات سوپ یکی از غذاهای مقوی و سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر هست که شما با خوردنش احساس سیری کامل می کنید.
۲- ماهی قزل آلای سالمون گریل شده با برنجسالمون گریل شده با سس بی نظیر سبزیجات و پنیر یا سس  یک غذای بسیار لذیذ و کم کالری هست که شما را بطور کامل سیر می کند.
۳- ساندویچ تخم مرغ یک غذای خیلی آسان و ساده است.
۴- برنج قهوه ای، حبوبات و سالاداین غذا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هاست که به کاهش وزن کمک می کند. به همین دلیل در رژیم لاغری نسبت به برنج سفید ارجحیت داره.

رژیم غذایی لاغری4

رژیم غذایی برای لاغری ۵) فواید و مزایای رژیم غذایی لاغری

فواید:یکی از مهمترین مزایای رژیم غذایی لاغری  پر پروتئین این است که شما مجبور نیستید به دنبال خریدن و یا پختن نوع خاصی از غذاها باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذاهایی که پروتئین و کربوهیدرات بیشتری دارند را در برنامه غذایی لاغری بگنجانید. به علاوه ،‌ ممکن است شما تا ساعت ها احساس گرسنگی نکنید ، چرا که بدن شما در حال هضم کردن کربوهیدرات ها و چربی ها و پروتئین های غذا است و این کار زمان بیشتری را صرف می کند.

معایب:شاید در خلال این رژیم غذایی احساس کنید که وزن زیادی کم کرده اید ، اما این را بدانید که بیشتر کاهش وزن شما به خاطر از دست دادن آب بدن است. این نکته به این معنی است که شما به محض قطع کردن رژیم غذایی تان در زمان کوتاهی وزن از دست داده تان را دوباره بدست خواهید آورد. به علاوه ، انتخاب رژیم غذایی پر پروتئین به این معنی نیست که شما غذاها و مواد خوراکی سالم مصرف می کنید. پس ، با انتخاب این رژیم تنها آب بدن تان را از دست می دهید و رژیم تان را که قطع کنید دوباره آن را بدست خواهید آورد.از دیگر معایب این رژیم غذایی این است که اگر شما بخواهید تنها از مواد پر پروتئین استفاده کنید ممکن است دچار سردرد مزمن و زودرنج و حساس شوید.

می‌توانید در برنامه کاهش وزنتان موفق شوید و به سریع ترین روش وزنتان را پایین بیاورید که ذهنی آرام و کنترل‌شده داشته باشید. این برنامه‌غذایی لاغری برای یک هفته است و در آن فقط می‌توانید از موادغذایی که تجویز شده استفاده کنید.  اگر این رژیم را دقیق اجرا کنید می‌توانید بین ۵ تا ۸ کیلو از وزنتان را پایین بیاورید.مهمترین چیزی که باید مدنظر قرار دهید این است که به هیچ عنوان نباید گرسنه بمانید. گرسنگی کشیدن دقیقاً نتیجه عکس می‌دهد و در آخر برنامه به جای اینکه وزنتان پایین آمده باشد، بالا هم خواهد رفت. این برنامه میزان و نوع دقیقی از مواد غذایی را به شما پیشنهاد می‌دهد تا مطمئن شوید که همیشه سیر هستید. خیلی از کسانیکه این رژیم را گرفته‌اند متعجب بوده‌اند که چطور برنامه‌ غذایی لاغری که از آنها گرسنگی کشیدن نمی‌خواهد اینقدر موثر وزنشان را پایین می‌آورد.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام