صبحانه نخوردن چه عوارضی دارد

حالت شب

صبحانه نخوردن چه عوارضی دارد

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که نباید از دست بدهیم. این یک نیاز برای تمام سنین و برای داشتن بدنی خوب است. به این دلیل است که بدن به منبع انرژی نیاز دارد تا کل روز را خوب کار کند. عوارض نخوردن صبحانه بهترین زمان برای صرف صبحانه یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب است. خوردن صبحانه به ما انرژی بیشتری می دهد چون ما انرژی زیادی برای انجام فعالیت های خود داریم. شتاب زندگی مدرن باعث شده است که همیشه خدا وقت کم بیاوریم. در این بین خیلی‌ها برای جبران کمبود وقت قید صبحانه را می‌زنند و احتمالا با نوشیدن یک چای از خانه بیرون می‌زنند؛ اما باید بدانید که این وعده غذایی خیلی مهم است و چشم‌پوشی از آن در طولانی‌ مدت آسیب‌های جدی به سلامتی می‌زند..برای اشنایی بیشتر با فارسی خوان همراه باشید.

اثرات جانبی وعوارض صبحانه نخوردن

 

صبحانه نخوردن چه عوارضی دارد ۱) اثرات جانبی و عوارض صبحانه نخوردن

اثرات جانبی و عوارض صبحانه نخوردن – پایین آمدن درک

صبحانه نه تنها برای حمایت از فعالیت های فیزیکی ما ضروری است، بلکه برای عملکرد مغز ما نیز ضروری است. اساساً مغز ما به تغذیه، مخصوصا به گلوکز نیاز دارد تا به بهترین شکل کار کند. کمبود عرضه مواد مغذی مغز ما می تواند عملکرد مغز ما را کاهش داده و باعث شود که ما مشکل در تمرکز داشته باشیم.
بنابراین، کودکان به شدت ملزم به خوردن صبحانه قبل از مدرسه هستند، چون نخوردت صبحانه باعث می شود که آن ها نتوانند مسائل را به طور موثر حل کنند. با این حال، ما باید در انتخاب منوی صبحانه خود انتخابی داشته باشیم، چون غذا با کالری بالا گزینه خوبی برای صبحانه نیست.براساس تحقیقات، مصرف کالری بالا برای صبحانه می تواند عملکرد مغز ما را کاهش دهد. سبزیجات گزینه خوبی برای صبحانه هستند.

اثرات جانبی و عوارض صبحانه نخوردن – خلق و خوی بد

افراد با الگوی غذایی خوب روحیه خوبی هم دارند. افرادی که اغلب صبحانه شان را نمی خورند، روحیه نوسان داری را تجربه خواهند کرد که به خاطر قند خون پایین آن ها است. این یکی از عوارض جانبی نخوردن صبحانه است.

اثرات جانبی و عوارض صبحانه نخوردن – چاقی

صبحانه برای تمام روز گرسنگی ما را کنترل می کند. صبحانه ناقص به این معنی است که ما “روزه” هستیم. این امر قطعاً تعادل قند خون و تولید انسولین را که در نهایت ما را برای رنج بردن از چاقی به ارمغان می آورد، مختل می کند. در نهایت، ما نیز از مشکلات جدی سلامتی مانند دیابت، ناباروری و بیماری های قلبی رنج می بریم.
افرادی که زیاد صبحانه نمی خورند تمایل دارند غذای زیادی را هنگام نهار بخورند چون آن ها احساس گرسنگی بیش از حدی دارند. بنابراین آن ها مقدار زیادی چربی و کالری مصرف می کنند. حتی جذب کالری افرادی که صبحانه نمی خورند، ۱۰۰ بیشتر از افرادی است که صبحانه منظمی دارند.
این حقیقت توسط چندین مطالعه ثابت شده است که نشان می دهد چاقی در افرادی که صبحانه نمی خورند، ۴ برابر بیشتر از افرادی است که به طور منظم صبحانه می خورند.

اثرات جانبی و عوارض صبحانه نخوردن – کاهش متابولیسم

صبحانه ناقص، عادت غذایی بد را ایجاد می کند. ما اغلب می خواهیم غذای سریع بخوریم تا ما را به سرعت سیر کنند. علاوه بر آن، سوخت و ساز و ساز ما کاهش می یابد. ما نمی توانیم حداکثر تلاش خود را انجام دهیم، چون هر دو فعالیت فیزیکی و مغزی ما نمی تواند به خوبی کار کند.

 اثرات جانبی و عوارض صبحانه نخوردن ۵) کاهش سیستم ایمنی

براساس مطالعه ای، نخوردن صبحانه می تواند سیستم ایمنی ما را کاهش دهد به طوری که ما مستعد بیماری های باکتریایی و ویروسی از قبیل آنفولانزا و سرفه شویم. این به این دلیل است که هورمونی که سلول های ایمنی مان را فعال می کنند، کاهش می یابد. بنابراین صبحانه برای مبارزه با ویروس و باکتری ها مهم است.عوارض نخوردن صبحانه برای عملکرد بدن

صبحانه نخوردن چه عوارضی دارد ۲) عوارض نخوردن صبحانه برای عملکرد بدن

عوارض نخوردن صبحانه برای عملکرد بدن – گاستریت

گاستریت یا ورم معده اغلب برای افرادی رخ می دهد که صبحانه نمی خورند و یا اینکه صبحانه را در یکی از الگوی غذایی خود قرار نمی دهند. گاستریت ناشی از گازی است که به طور مداوم توسط معده تولید می شود. شکم ما به کار خود ادامه می دهد، اگرچه هیچ ورودی غذایی در آن وجود ندارد. در نتیجه، ما احساس می کنیم که شکممان در حال چرخش است. این را گاستریت می نامند.

عوارض نخوردن صبحانه برای عملکرد بدن – سندروم متابولیسم

برای نوجوانان، نخوردن صبحانه نه تنها عملکرد مغز آن ها را کاهش می دهد، بلکه آن ها را وادار می کند تا وقتی بزرگ شدند از سندروم متابولیسم رنج ببرند. سندرم متابولیسم یک اختلالی است که بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری قلبی و دیابت را تحریک می کند.

عوارض نخوردن صبحانه برای عملکرد بدن – میگرن

اگر فکر می کنید که زیاد از میگرن رنج می برید، نباید صبحانه را از دست بدهید. صبحانه ناقص می تواند قند خون را کاهش دهد. این شرایط موجب بالا رفتن فشار خون خواهد شد که در نهایت باعث رنج کشیدن ما از میگرن می شود.

عوارض نخوردن صبحانه برای عملکرد بدن – کاهش عملکرد قلب

برخی از محققان به این نتیجه رسیدند که نخوردن صبحانه به رنج بردن از حمله قلبی ارتباط دارد. این ریسک در افرادی که صبحانه را در الگوی غذایی خود قرار داده اند، کمتر است. بنابراین، به شدت توصیه می شود که برای جلوگیری از خطر فشار خون و انسداد شریانی صبحانه صرف کنند.

عوارض نخوردن صبحانه برای عملکرد بدن – نامنظمی پریود

دانش آموزانی که با پدر و مادرشان زندگی نمی کنند اغلب صبحانه نمی خورند. این کار آن ها را در معرض خطر بی قاعدگی پریود قرار می دهد. این همچنین شامل گرفتگی های قاعدگی نیز می شود.

عوارض نخوردن صبحانه برای عملکرد بدن – جلوگیری از دیابت

نخوردن صبحانه خطر ابتلا به دیابت را بالاتر می برد. این مطالعه نشان داده که افرادی که صبحانه می خورند، ۳۲ درصد کم تر از دیابت رنج می برند. این به این دلیل است که افرادی که اغلب صبحانه را از دست می دهند مقاومت بیشتری نسبت به انسولین دارند. مقاومت انسولین، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.اهمیت خوردن صبحانه ای کامل ومقوی وعوارض نخوردن آن

 

صبحانه نخوردن چه عوارضی دارد ۳) اهمیت خوردن صبحانه ای کامل و مقوی و عوارض نخوردن آن

از آنجا که صبحانه برای سلامتی ما بسیار مهم است، به شدت توصیه می شود که آن را از دست ندهیم. مهم نیست که چقدر مشغول هستیم، باید وقت خود را صرف صبحانه خوردن کنیم. برای منوی صبحانه، تمایل داریم منوی راحتی را آماده کنیم. ما می توانیم منوی صبحانه خود را با هم ترکیب کنیم تا از ملالت و یکنواختی اجتناب کنیم.به عنوان مثال می توانیم یک تخم مرغ و یک موز، تخم مرغ با سبزیجات، شیر و نان، بلغور جو و شیر و غیره را با هم ترکیب کنیم تا بتوانیم منوی صبحانه خود را تازه کنیم. صبحانه نخوردن چیز ساده ای است. با این حال، تاثیر آن ساده نیست. همچنین باید در انتخاب منوی صبحانه دقت داشته باشیم. غذا باید مغذی باشد.

صبحانه نخوردن چه عوارضی دارد ۴) عوارض نخوردن صبحانه ای که می تواند باعث تناسب اندام شود

الف – نان

نان برای صبحانه ما سودمند است. نان حاوی گلوکز و فیبر بالایی است. گلوکز یک کربوهیدرات ساده است که به راحتی توسط بدن ما جذب می شود تا میزان قند خون را افزایش دهد. قند خون برای مغز و اعصاب سوخت است. هم چنین به عنوان تولید انرژی عمل می کند. نان گندم برای صبحانه بهترین است.

ب – میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات حاوی مواد معدنی مختلف و ویتامین هستند که برای سالم نگه داشتن ما مفید هستند. خوردن میوه و سبزی در صبحانه انتخاب خوبی است. علاوه بر این میوه و سبزیجات غنی از فیبر هستند که برای سیستم گوارشی ما و نیز یک آنتی اکسیدان مفید است.

یکی از دلایل ضعف کردن و احساس گرسنگی مداوم، عدم مصرف صبحانه است. افرادی که روز خود را با مصرف صبحانه آغاز می‌کنند کم‌تر گرسنه می‌شوند؛ اما زمانیکه روز خود را بدون صبحانه آغاز می‌‌کنید معده‌تان سیگنال‌‌هایی به مغز فرستاده و اعلام خالی بودن می‌کند؛ در نتیجه از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدن‌تان شکل گرفته و باقی می‌ماند. هر چه دیرتر اقدام به خوردن بکنید نیز احساس گرسنگی‌تان بیش‌تر خواهد شد.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

06633335770

پشتیبانی در تلگرام