تغذیه ای برای تقویت هوش و حافظه تمام گروه سنی

حالت شب

تغذیه ای برای تقویت هوش و حافظه تمام گروه سنی

افراد بسیاری برای افزایش هوشیاری و تمرکز خود به مصرف نوشیدنی های حاوی شکر و کافئین وابسته هستند. مصرف این نوشیدنی ها، مانند نوشابه های انرژی‌زا و قهوه شما را بیدار نگه می دارند، اما این بیداری ممکن است هزینه ای سنگین را به همراه داشته باشد.

بسیاری از ما کمتر به اهمیت غذاهایی که می خوریم در افزایش کارایی ذهن و حافظه مان توجه می کنیم، با تغذیه مناسب می توانیم عملکرد مغز خود را افزایش داده و ظرفیت هوشی و حافظه خود را بهبود ببخشیم.در ادامه ی مطلب برای شناخت علت ها و راهکارها با فارسی خوان همراه باشید.

تغذیه ای برای تقویت هوش و حافظه تمام گروه سنی ۱) آشنایی با گیاهان تقویت کننده حافظه

بهترین زمانی که مغز می‌تواند غذای کافی به‌دست آورد، صبح است. با خوردن صبحانه‌ای که حاوی موادقندی، غلات و چربی‌هاست، می‌توان عملکرد مغز را در طول روز افزایش داد اما در کل همه‌ افراد در هر شرایطی لازم است ۳ وعده‌ غذایی صبحانه، ناهار و شام را مصرف کنند و حذف هر یک از این وعده‌ها به ضرر حافظه خواهد بود.

آشنایی با گیاهان تقویت کننده حافظه – جینکوبیلوبا

مبدا اولیه این گیاه کشور چین است و یکی از معروف‌ترین‌ها برای تقویت مغز و حافظه می باشد. بلندی درخت جینکو تا ارتفاع سی متر هم می‌رسد و می‌تواند تا ۲۰۰۰ سال زندگی کند.این گیاه توانایی یادگیری را بهبود می‌دهد و عملکرد حافظه را بهتر می‌کند. توجه داشته باشید که امروزه برای درمان اختلالات درک و درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر از داروهای تهیه شده با جینکو استفاده می‌کنند.

آشنایی با گیاهان تقویت کننده حافظه-مریم گلی

آشنایی با گیاهان تقویت کننده حافظه – مریم‌گلی

مریم‌گلی هم برای تقویت حافظه مفید است. این گیاه مدیترانه‌ای با آن گل‌های آبی صورتی رنگ خود خواصی دارد که از دوره‌ی باستان طرفدار داشته است. از این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی و التهاب مخاط استفاده می‌کنند. علاوه بر این‌ها مریم گلی برای تقویت حافظه مفید است به طوری که در تهیه‌ی داروهای مربوط به آلزایمر استفاده می‌شود.

آشنایی با گیاهان تقویت کننده حافظه – چای

چای نیز از آن گیاهان مفید برای حافظه کوتاه مدت و همچنین حافظه‌ی طولانی مدت است. خواص آنتی‌اکسیدانی آن پیری را به تاخیر می‌اندازد و با برخی از بیماری‌های این دوره یعنی پارکینسون و آلزایمر مقابله می‌کند.

آشنایی با گیاهان تقویت کننده حافظه – جینسنگ

جینسنگ برای تقویت حافظه ، بالا بردن قدرت تمرکز و همچنین بهبود قدرت درک افراد مفید است.این گیاه روی فعالیت سلول‌های مغزی تاثیر می‌گذارد و حافظه را تقویت می‌کند.

تغذیه ای برای تقویت هوش و حافظه تمام گروه سنی ۲) نکاتی برای تقویت هوش

چیزی که ما می خوریم اثر زیادی بر مغز و حافظه ما دارد. مواد غذایی حاوی مواد مغذی هستند که به بدن و ذهن شما منفعت خواهد رساند.

نکاتی برای تقویت هوش – پرورش مغز برای تقویت حافظه

مغز انسان شبیه یک ماهیچه بوده و به شدت قابل پرورش است و خود را با محرک هایی که به آن وارد می شوند،هماهنگ می کند.این همان چیزی است که انعطاف عصبی نامیده می شود.و همانگونه که هر فردی توانایی تغییر فرم بدن خود و رسیدن به اندام ورزشکاری را داراست،پرورش ذهنی نیز یک تمرین ذهنی در طول زمان برای ایجاد نورون و گذرگاه های عصبی جدید است.

نکاتی برای تقویت هوش – روزه گرفتن متناوب

با هدف کاهش وزن،سلامت بیشتر و تناسب اندام انجام می دادم و روزه گرفتن متناوب مرا باهوش تر کرد از نظر علمی ثابت شده که روزه گرفتن،تولید فاکتور نورون که پروتئینی در مغز است را افزایش می دهد. و از این طریق می توان به گسترش نورون های جدید و ایجاد سیناپس های عصبی(پیوند نورون ها) کمک کرد.

نکاتی برای تقویت هوش – ورزش

معمولا هر روز بعد از بیدار شدن ١٠ دقیقه بدوید و ١٠ دقیقه هم یوگا تمرین کنید و این کار را با تمام توان انجام دهید و خود را در وضعیت بهینه برای شروع یک روز کاری قرار دهید و بعد از آن،در بعد از ظهر نیز ١ ساعت ورزش کنید.

نکاتی برای تقویت هوش – یادگیری مهارت های چالشی

هرگاه یک مهارت چالشی جدید یاد می گیریم،مغزمان را وادار به تکامل و ایجاد گذرگاه های عصبی می کنیم و بدین گونه روند پیری را کند و حافظه را تقویت میکنیم. طی تحقیقات انجام شده یکی از بهترین روش های تقویت هوش است.

نکاتی برای تقویت هوش – مهارت های حرکتی

بالاترین کارایی اطلاعات در تمام مغز وقتی است که امواج صوتی مغز را وادار به کار در فرکانس مشابه می کنند، مغز نیاز به ساخت گذرگاه های جدید دارد.

نکاتی برای تقویت هوش – از گوشی هوشمند خود به نحو هوشمندانه تری استفاده کنید

بیشتر افراد از گوشی های هوشمند خود به روش اشتباهی استفاده می کنند.اشتباهاتی مانند ایمیل های پی در پی،بازی های بدون فکر و صرف زمان زیاد برای چک کردن Facebook و Twitter .ولی گوشی های هوشمند،اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند،در افزایش هوش تأثیر بسزایی دارند.

تغذیه ای برای تقویت هوش و حافظه تمام گروه سنی ۳) تغذیه طبیعی برای حافظه و هوش

سه فرایند در تشکیل حافظه نقش دارند که نقص در هر کدام می‌تواند به اختلال در حافظه منجر شود. نخست، فرایند توجه که مرحله‌ی مقدماتی شکل‌گیری حافظه است و بدون آن اطلاعاتی در مغز ثبت نمی‌شود. مرحله‌ی بعد رمزگردانی اطلاعات دریافت شده برای ذخیره شدن در مغز است و نهایتا در مرحله‌ی بازیابی، مغز به اطلاعات رمزگردانی شده‌ در حافظه دست‌ پیدا کند.

تغذیه طبیعی برای حافظه و هوش-زردچوبه

تغذیه طبیعی برای حافظه وهوش – زردچوبه

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان ها و ضدالتهاب هایی است که باعث بهبود شناخت و عملکرد بیماران آلزایمری می شود.زردچوبه با دارا بودن خواص درمانی، ضدتورم و آنتی اکسیدان بودن بسیار قوی خود، مشتریان فراوانی پیدا کرده. این ماده در فرهنگ طبخ غذا در کشورما نیز بخش جدایی ناپذیر آشپزی قلمداد می شود.

تغذیه طبیعی برای حافظه وهوش – بلوبری

بلوبری حاوی پلی فنول است که با التهاب مبارزه می کند. مطالعات نشان دادند که مکمل های موجود در بلوبری باعث بهبود حافظه در بزرگسالان مسن می شوند.بلوبری یکی از میوه‌های خوشمزه ای است که بیشتر افراد تمایل دارند از آن استفاده کنند.بلوبری که بومی آمریکای شمالی است سال‌هاست به عنوان دارویی برای درمان بیماری‌ها و شرایط مختلف بدن استفاده می‌شود.

تغذیه طبیعی برای حافظه و هوش – روغن زیتون

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ثابت شده باعث بهبود و تقویت حافظه و تخریب های اکسیداتیوی مغزی می شود.زیتون و روغنش خاصیت غذایی و هم ارزش دارویی دارند. به گفته‌ دانشمندان، زیتون معجزه‌گر است و در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله نقرس، تصلب شرایین، فشار خون، سوء هاضمه، زخم‌های اثنی عشر، بیماری‌های پوستی، دردهای عصبی، روماتیسم، دیابت و غیره کاربرد دارد.

همچنین بخوانید : خواص روغن گلیسیرین

تغذیه طبیعی برای حافظه و هوش – مارچوبه

مارچوبه شامل نانو فیبرهایی است که سلامت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه به قدرت مغز کمک می کند.فولات موجود در مارچوبه باعث می‌شود تا مصرف این گیاه در زمان بارداری از ناهنجاری‌های مادرزادی بکاهد.خوردن مارچوبه هم‌چنین می‌تواند به تقویت نیروی جنسی کمک کند.میزان بالای پورین در مارچوبه باعث بالا رفتن اسید اوریک خون می‌شود و در مبتلایان به نقرس مصرف آن توصیه نمی‌شود.

تغذیه طبیعی برای حافظه و هوش – روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی پلی فنول است که با افسردگی و استرس مبارزه می کند و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.میوه نارگیل با پوست سخت و قهوه ای رنگ، ابتدا در جنوب آسیا کشت می شد و در حال حاضر به صورت درخت نارگیل در تمام مناطق استوایی وجود دارد.مردم اقیانوس آرام از تمام قسمت های این درخت استفاده کرده و آن را به عنوان یک غذای اصلی مصرف می کنند.

تغذیه طبیعی برای حافظه و هوش – شکلات تلخ

شکلات تلخ، دارای ترکیباتی برای بهبود فعالیت های مغز هستند.شکلات تلخ، به شکلاتی گفته می‌شود که میزان کاکائو اضافه‌ شده به آن بسته به میزان ماده خشک تا ۷۵درصد رسیده و میزان شکر آن بسیار کم است؛ به این معنا که اصل عمده مخلوط اولیه شکلات، کاکائوست. شکلات تلخ یا سیاه از نوع ۲۰ درصدی آغاز می‌شود. این نوع شکلات خیلی تلخ و رنگ آن هم خیلی تیره نیست.

همچنین بخوانید : شکلات تلخ

تغذیه طبیعی برای حافظه و هوش – تخم کدوتنبل

این دانه ها برای مغز شما خوب هستند، زیرا حاوی روی است. روی یا زینک حافظه و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

تغذیه طبیعی برای حافظه و هوش – ماهی های سالمون وحشی

سالمون، حاوی امگا ۳ است که به حفاظت و ارتقای رشد سلول های مغز کمک می کند. محققان می گویند که مصرف ماهی ها می تواند خطر آلزایمر را کاهش دهد.

تغذیه طبیعی برای حافظه و هوش – گردو

خوردن گردو مغز شما را با گذشت سن سالم نگه می دارد. آن ها حاوی مواد مغذی هستند که به بهبود عملکرد مغز کمک می کنند.

تغذیه طبیعی برای حافظه و هوش – کاهو

کاهو و سبزیجات های پربرگ برای بهبود توانایی مغز ثابت شده هستند.

مغز انسان چیزی کمتر از رایانه نیست. تمام افکار و خاطرات در مغز ما سیم کشی شده اند و هر بار که مورد مشابهی با خاطرات خود را می بینیم، جرقه ای در ذهن مان زده می شود کار مغز برای بازیابی اطلاعات می باشد، و بدانید هر چه بیشتر درباره حافظه خود اطلاعات کسب کنید، آسان تر می توانید قدرت ذهن تان را تقویت کنید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام