چگونه ورزش روزانه را شروع کنیم

همه ما با فواید ورزش آشنایی داریم ولی بهتر است آن را به صورت روزانه پیگیری کنیم. اما سوال اینجاست که چگونه ورزش روزانه را شروع کنیم . به نظر بنده ورزش روزانه بیش از هر چیز نیازمند بستر مناسب برای فرهنگسازی آن است. به دلیل اینکه شروع ورزش برای اکثر اقشار جامعه ممکن است کمی سخت باشد اما تیم فارسی خوان در مطلب امروز شروع ورزش برای مبتدیان و حرفه ای ها را طبقه بندی کرده است. به امید اینکه ورزش روزانه جز جدانشدنی زندگی ما باشد.

چگونه ورزش روزانه را شروع کنیم

همه ما به نوعی با باشگاه ها یا نرمشهای بدنی چه از کودکی در صف مدرسه و چه رسانه ها آشنایی داریم. بنده قصد گرفتن وقت شما را ندارم و خیلی خلاصه این را میگویم که اصلا نباید روز اول ورزش وزنه های سنگین بزنید.

همچنین بخوانید : آموزش شنای کرال سینه

حتی برای کارهای روزمره نیز ما شاهد این قضیه هستیم.  اگر روزی نظافت خانه را کامل انجام دهیم (البته اگر ورزشکار حرفه ای نباشیم) حتما انتهای روز بدن درد میگیریم.

چگونه ورزش کنیم

  1. ببینید چه چیزی دوست دارید و چه چیزی دوست ندارید
  2. وارد بازی رقابت شوید. زیرا ممکن است پس از مدتی دلسرد شوید.
  3. برنامه ریزی حرفه ای داشته باشید. میتوانید از مربی تان کمک بگیرید.
  4. پیشرفتتان و برنامه تان و فعالیتتان را مورد ارزیابی قرار دهید.
  5. سعی کنید حتما روزانه ورزش کنید. حتی اگر به مدت خیلی کم
  6. برای خود انگیزه ایجاد کنید. چه انگیزه ای بهتر از یک مراسم عروسی.
  7. و در ابتدا از ورزشهای سنگین پرهیز کنید.
  8. ورزش را برای خود جذاب کنید.

ورزش برای مبتدیان

خودتان چه فکری میکنید؟ آیا شروع کاری برایتان سخت است یا نه؟

مسلما شروع آن سخت است اما نه تا وقتی که دست به کار شده اید. همینکه گام اول را برداشتید متوجه میشوید که چون از ورزشهای سبک با مدت زمان کم شروع کرده اید بسیار آسانتر از آن جیزیست که فکرش را میکردید.

میتوانید با ورزشهای هوازی شروکنید به دلیل اینکه جز ورزشهای گروهی هستند و تمایل بیشتری برای ادامه کار خواهید داشت. پس از آن ورزش های بی هوازی را، شروع کنید تا بتوانید بدن خود را آماده کنید.

همچنین بخوانید : موفقیت در ورزش والیبال

تابحال شده خیلی جدی قصد داشته باشید ورزش را شروع کنید و کلی لباس ورزشی خریدار کنید

با بهترین مربی های شهر در تماس باشید و با یک فرش قرمز به باشگاه بروید. اما امان از شب بعد از اولین روز باشگاه که حسابی بدنتان کوفته میشود. نترسید و به دلسرد نشوید و ادامه دهید . بنده به شما اطمینان میدهم که این بدن درد در روزهای بعدی لذتبخش خواهد بود.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

نیلوفر افشاریان

نیلوفر افشاریان
من نیلوفر افشاریان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نویسنده سایت هستم. عاشق ریاضی ام و کمی زبان آلمانی بلدم. آرزوم اینه مهربونی توی دنیا بیشتر بشه
  1. Avatar

    داداش بی زحمت حالا که هواییمون کردی چندتا برنامه ورزشی خوب هم بگو

  2. Avatar

    تا بدنسازی نکنیم اصلا قیافه نمیگیریم. بدنسازی عسق است عشق

  3. Avatar

    ورزش برای مبتدیان خیلی حساستره بدنهای آماده نشده و ضعیف ابتدا باید زمینه سازی مناسب براش ایجاد شده باشه از نرمش های سبک و تمرینهای نفس گیری و چربی سوزی شروع میشه
    من خودم باشگاه دارم همیشه برای تازه کارها بیشتر وقت میذارم

  4. Avatar

    فقط شنا فقط شنا فقط شنا فقط شنا فقط شنا فقط شنا فقط شنا فقط شنا فقط شنا فقط شنااااااااااااااااا

  5. Avatar

    دو روز برید تره بار میفهمید بدن درد یعنی چیییییی اونجا دیگه دست خودت نیست چند ست بزنی
    صاحب کارت بهت میگه فلان گونی سیبزمینی رو چند بار ببرو بیار

  6. Avatar

    خطاب به داداشمون که میگه برید تره بار اونجا دیگه ورزش نیست.کاره
    از بدن زیادی کار کشیدن هم زیادی چربی میسوزونه و ممکنه آب بدن از طریق عرق دفع بشه

  7. Avatar

    سلام. خیلی ممنون از سایت خوبتون. میشه بگید چجوری ورزش رو برای خودمون جذاب کنیم؟

  8. Avatar

    من هنوز کابوس ورزش صبحگاهی مدرسه رو میبینم

  9. Avatar

    ورزش فقط کوهنوردی…. هوای تازه و قدرت بدنی و دوست پیدا کردن و جابجا شدن و صعود کردن. کوهنوردی فقط یه ورزش نیست یه سبک زندگیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.