ضد آفتاب مناسب برای پوست

حالت شب

وقتی به فصل گرما نزدیک میشویم یکی از مواردی که باید بهش توجه کنیم انتخاب ضد آفتاب مناسب برای پوست هستش. فارغ از بحثهای تجاری مشخصات ضد آفتاب خوب چیست که انتخاب آن برای یک خانم امروزی باید تبدیل به یکی از دانستنی های اولیه تبدیل بشه و توی دنیایی که زبان انگلیسی و یا مواد آرایشی خیلی رونق داره باید به حداقل سوادی برسیم که بتونیم با خوندن تمام اطلاعات روی ضد آفتاب، بهترین گزینه رو برا پوستمان انتخاب کنیم. فارسی خوان امروز به شما کمک میکنه تا یه نمه تخصصی تر بتونید ضد آفتاب خودتون رو انتخاب کنید.

مشخصات ضد آفتاب خوب

خوب یا بد بودن هیچوقت تعریف ثابتی نداره و برای هرکسی متفاوته. مثلا برا خود من ضد آفتابی مناسبه که سنگین و چرب نباشه، پوشش مناسبی داشته باشه و اس پی اف پایینی داشته باشه. لذا من فقط مخشصات مهم یک ضد آفتاب خوب رو میگم تا بتونید همونی رو که برای پوستتون مناسبه خریداری کنید.

مشخصات ضد آفتاب خوب

ضد آفتاب با اس پی اف مناسب برای پوست

spf یه درجه ست که زمان اثربخشی ضد آفتاب رو نشون میده. دوستان دقت کنید این درجه نه غلظت و نه قدرت محافظت رو نشون نمیده فقط طبق یه فرمول ساده به شما میگه که فقط همین مدت زمان میتونید زیر آفتاب بدون ایجاد آفتاب سوختگی قرار بگیرید.

فرمول ساده به این صورته که کافیه عدد رو در ۱۰ ضرب کنید

مثلا spf 15 به این معنیه که شما ۱۵*۱۰ یعنی ۱۵۰ دقیقه میتونید زیر آفتاب قرار بگیرید.

مثلا spf 20 به این معنیه که شما ۲۰*۱۰ یعنی ۲۰۰ دقیقه میتونید زیر آفتاب قرار بگیرید

مثلا spf 30 به این معنیه که شما ۳۰*۱۰ یعنی ۳۰۰ دقیقه میتونید زیر آفتاب قرار بگیرید

و صدالبته به این معنی هستش که بعد از این مدت حتما باید لایه تازه ضد آفتاب رو بزنید.

پس متوجه شدید که برای درجه اس پی اف نباید حساسیت زیادی به خرج بدهید و متناسب با استفاده تون درجه مناسب رو انتخاب کنید.

ضد آفتاب broad spectrum مناسب برای پوست

این فاکتور به معنی پوشش دهی گسترده در برابر هر دو اشعه UVA و UVB هست. یکی از این عوامل تاثیرگذار بر فرآیند پیری زودرس پوست، وجود اشعه‌های ماورا بنفش موجود در تابش آفتاب است. از دیگر معایبی که این اشعه بر پوست می‌گذارد، ایجاد کک و مک ، آفتاب سوختگی، قرمزی و تورم پوست است.بهترین کرم ضد آفتاب‌های «شیمیایی» حاوی ترکیبات شیمیایی مثل «آوبنزون» و «بیسکوتیزول» هستند که سبب محافظت و پوشش گسترده پوست در برابر آفتاب می‌شوند.

همچنین بخوانید : درمان پوست های چرب

ضد آفتاب‌های «مینرال» یا معدنی حاوی زینک هستند که اشعه‌های خورشید را از روی پوست شما بازمی‌گردانند و مانع رسیدن آن‌ها به پوست شما می‌شوند.

ضد آفتاب با pa مناسب برای پوست

ضد آفتاب با PA مناسب برای پوست

قطعا شما بر روی بسته بندی ضد آفتاب‌ها عبارت ‌PA را مشاهده کرده اید. PA میزان محافظت از پوست شما را در برابر پرتوهای UVA نشان می دهد. مشخصا هرچه میزان پلاس‌های PA بیشتر باشد، بیشتر در برابر UVA در امان خواهید بود. UVA به لایه‌های عمقی و زیرین پوست نفوذ می‌کند و عامل پیری پوست، چین و چروک، تیرگی پوست و ایجاد سرطان های پوستی مانند ملانوما می باشد. ضدآفتاب‌هایی را انتخاب کنید که دارای استاندارد PA حداقل ۳PLUS باشند.

PA,UVA,UVB و SPF . بااین همه اصطلاحات انگلیسی چه میکنید؟ پیشنهاد میدهم نام کامل آنها را یاد بگیرید.

ضد آفتاب آنتی باکتریال مناسب برای پوست

از دیگر مشخصات ضد آفتاب خوب این است که ضد آفتابی را انتخاب کنید که فاقد پارابن باشند.

جایگزینی
از کرم‌هایی استفاده کنید که بجای پارابن از نگهدارنده‌های مناسب در آنها استفاده شده باشد.

پارابن‌ها در گروه مواد نگهدارنده طبقه بندی می شوند و علی رغم آنکه دارای خواص آنتی‌باکتریال هستند و از رشد میکروب‌ها در فرآورده‌های گوناگون جلوگیری می‌کنند؛ برای پوست مضر هستند و سبب ایجاد حساسیت، سوزش و التهابات پوستی می‌شوند.

مشخصات ضد آفتابها برای خرید

۱- قیمت مناسب ضد آفتاب

۲- حجم آن متناسب با میزان استفاده

۳- در دسترس بودن محصول

۴- جنبه آرایشی آن و مقدار مواد رنگی موجود در آن

۵- سازگاری با پوست

۶- مراقبت ها و شست و شوهای لازم قبل و بعد از استفاده از ضد آفتاب

۷- استفاده از ژل ها و اسپری های ضد آفتاب متناسب با پوست

۸- استفاده از ضد آفتاب های آب رسان در صورت نیاز

۹- دارای چربی یا فاقد چربی

ضد آفتاب مناسب برای پوست

تا اینجا با مشخصات هر ضد آفتاب آشنا شدیم. حال نوبت به بررسی پوست خودتان میرسد. آیا پوستتان چرب است یا خشک؟ آیا پوستتان حساس است یا یا دیر واکنش میدهد؟ آیا پوست سالمی دارید یا جوش و آکنه دارید و یا بیماری پوستی دارید؟

همچنین بخوانید : بهترین برندهای آرایشی

به نظر من، ضد آفتاب یکی از نقاط مشترک دنیای پزشکی و دنیای آرایشی ست. از آنجا هردوی اینها چه از لحاظ سود آوری و چه از لحاظ مفید بودن بسیار نقش پررنگی در جامعه دارند به این دلیل روی تنوع ضد آفتاب های تخصصی مطالعه فراوانی شده. پس خیالتان راحت باشد که آنقدر تنوع این محصول زیاد است که میتوان به جرات گفت با کمی تحقیق و صرف کمی حوصله ضد آفتابی را پیدا خواهید کرد که انگار دقیقا برای پوست شما ساخته شده است.

ضد آفتاب مناسب پوست

ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب

افرادی که دارای پوست چرب و براق هستند، باید توجه داشته باشند که از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنند، که بر پایه آب است. این ضدآفتاب‌ها پس از استفاده براق نخواهند بود و دارای خاصیت خنک‌کنندگی هستند.

ضد آفتاب مناسب برای پوست خشک

این افراد که از خشکی بالای پوست رنج می‌برند، باید توجه داشته باشند که در زمان انتخاب ضد آفتاب، محصولی را انتخاب کنند که دارای مرطوب کننده‌ها با SPF مناسبی باشند. اسامی مرطوب کننده‌های به کار رفته در ضد آفتاب، روغن، لانولین و سیلیکون می باشد. کرم‌های ضد آفتاب مرطوب‌کننده در قالب لوسیون، کرم و پماد شناخته می شوند. از این رو، به دنبال این شرایط در برچسب‌های ضد آفتاب باشید.

ضد آفتاب برای پوست‌های دارای حساسیت و دارای آکنه

بیماران مبتلا به آلرژی پوست یا دارای شرایطی مانند آکنه یا روزشیا، باید از محصولات حاوی مواد نگهدارنده یا عطر، و همچنین حاوی PABA یا oxybenzone اجتناب کنند. این افراد باید از کرم‌هایی استفاده کنند که SPF بالایی داشته باشد و از همه مهمتر، چرب نباشد و فرمول ساخت آن نیز بر اساس آب و مرطوب کننده‌ها بنا شده باشد. کرم‌های این افراد نباید حاوی نگهدارنده‌های طولانی مدت باشد. زیرا، یکی از مواردی‌ که باعث تشدید آکنه می‌شود، مواد نگهدارنده طولانی مدت در ترکیبات ضدآفتاب‌هاست

جنبه اجتماعی استفاده از ضدآفتاب

هنوز در برخی خانواده ها مخصوصا خانواده های نسل قدیمی استفاده از ضد آفتاب را نوعی وسیله آرایشی میدانند.

بهترین راهکار آشنا کردن خانواده ها با مضرات عدم استفاده از ضد آفتاب است.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

  1. سلام
    ممنون کمک خوبی برای خرید ضد آفتاب کردید
    سپاس گذارم

  2. من یه دروازه بانم و خیلی زیاد از ضد آفتاب استفاده میکنم. ممنونم که منو راهنمایی کردین ضدآفتاب مناسب خودم رو پیدا کنم

  3. ممنون مطلب مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام