کشور ماشین های سفید

حالت شب

همیشه وقتی توی ترافیک هستید وقت مناسبی پیدا میشه که قوه تخیلتون رو به دوردستها ببرید. نیلوفر هم یکی از اون هاست و این فکر که اسم ایران رو کشور ماشین های سفید بذاره وقتی به ذهنش رسید که توی ترافیک بود. در مبحث رنگ خودروها میشه این‌طور گفت که هم مرغ و هم تخم‌ مرغ از اول باهم وجود داشته‌اند. چراکه رنگ‌های درخواستی خریداران بر تنوع رنگ‌های تولیدکنندگان تاثیر می‌گذارد. به راستی چرا ما به دنبال رنگ‌های به‌خصوصی هستیم. فارسی خوان امروز به شما جواب این سوال را میگوید.

عوامل تاثیرگذار بر انتخاب رنگ ماشین

در صنعت خودرو افرادی مشغول به کار هستند که کارشان پیش‌بینی رنگ‌های مورد‌علاقه مشتریان است و زمان زیادی را صرف این کار می‌کنند و فرضیه‌های بیشماری را در این زمینه ارائه می‌دهند. یکی از این افراد رابرت اس. دیلی مدیر بازاریابی رنگ در کمپانی دوپونت اتوموتیو می‌باشد که از عمده‌ ترین ارائه‌ دهندگان رنگ به خودروسازان است. او معتقد است که برای مثال، احساس پیوند ما با صنعت و تکنولوژی باعث می‌شود که به رنگ نقره‌ای علاقه پیدا کنیم. وی ادامه می‌دهد:

رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری نشان دهنده علاقه ما به تکنولوژی است و می‌توان با مشاهده خطوط کروم براق بر روی لپ‌تاپ‌ها و دیگر وسائل الکترونیکی این مسئله را متوجه شد.

ضمن اینکه نقره‌ای و یک طیف از خاکستری به نام تکنو – خاکستری باعث می‌شوند که طراحی مدرن و زاویه‌ دار خودروهای اسپرت لوکس مدل‌ بالا نمایان‌تر شوند. عده‌ای نیز معتقدند که رنگ نقره‌ای با احساس برتری و قدرت ذهنی بالا رابطه دارد.

دلیلش هرچه که باشد، نقره‌ای رنگ محبوب در تمام کلاس‌ها بوده، غیر از کامیون، اس‌یو‌وی و مینی‌ون که همچنان سفید در آن‌ها رنگ عامه‌ پسندتری است. البته در این سه دسته خودرو نیز نقره‌ای دومین رنگ پرطرفدار است. این یافته‌ها براساس گزارش سالانه محبوبیت رنگ‌هاست که دوپونت اتوموتیو آن را منتشر می‌کند.

ماشین1

ارزش مالی رنگ‌ها

ممکن است از خود بپرسید اصولا چرا رنگ‌ها اهمیت پیدا کرده‌اند؟ همانند دیگر ویژگی‌های خودرو، رنگ نیز نقش مهمی در ارزش فرسوده خودرو‌ها دار. به عبارت ساده‌تر، رنگ محبوب کنونی، به احتمال زیاد پنج سال دیگر خودروی شما را برای خریداران محبوب‌ تر خواهد کرد. “احتمال” در مسئله محبوبیت رنگ‌ها که مقوله‌ای متغیر و گردشی می‌باشد، یکی از فاکتورهای اصلی محسوب می‌شود اما قانون کلی در اینجا همچنان پابرجاست.

از طرف دیگر رنگ‌های کم‌ طرفدار‌تر ارزش خودروی شما را کاهش خواهند داد. اما اینکه این کاهش چه میزان خواهد بود را به سادگی نمی‌توان پاسخ داد. براساس نوع خودرو و رنگ آن، این کاهش می‌تواند از صدها دلار تا هزاران دلار باشد.

همچنین بخوانید : مشاغل عجیب

اگر بخواهید جانب احتیاط را بگیرید باید رنگ‌های خنثی مانند نقره‌ای، سفید، مشکی و خاکستری را انتخاب کنید. اما اگر به خودرویی با رنگ‌های جنجالی مانند زرد درخشان، پرتقالی و بنفش علاقه دارید باید بدانید که هنگام فروش چنین خودروهایی ممکن است با ضرر مواجه شوید.

یک مطالعه که توسط یانکلوویچ پارتنرز انجام گرفته مشخص می‌کند که ۳۹ درصد خریداران در صورتی که رنگ مورد علاقه‌شان را نیابند امکان دارد خودرویی با یک برند دیگر را بخرند و این نشان دهنده اهمیت رنگ در صنعت خودرو می‌باشد.

سه رنگ برتر خودرو

با بررسی رنگ‌های پرطرفدار در تمام انواع خودروها در آمریکا، مشاهده می‌کنیم که نقره‌ای در صدر است، سفید با کمی اختلاف دوم می‌باشد و پس از آن مشکی قرار دارد.

  1. نقره‌ای ۲۳ درصد
  2. سفید ۱۵ درصد
  3. مشکی ۱۲ درصد

رنگ‌های پرطرفدار برای اس‌یو‌وی‌ها، مینی‌ون‌ها و کامیون‌های سبک

اس‌یو‌وی‌ها، مینی‌ون‌ها و کامیون‌های سبک که درصد خوبی از بازار امروز خودرو را در اختیار دارند، با تمام دسته‌ بندی‌های دیگر متفاوت هستند. چرا‌که سفید پرطرفدارترین رنگ در این دسته است و بیش از ۱۰ سال است که وضع همینگونه بوده است؛ نقره‌ای و مشکی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند و سال گذشته خاکستری تیره متوسط ۵ درصد پیشرفت داشته و به مقام پنجم رسیده است.

  1. سفید ۱۹/۳ درصد
  2. نقره‌ای ۱۸ درصد
  3. مشکی ۱۲/۴ درصد
  4. آبی تیره متوسط ۱۱/۴ درصد
  5. خاکستری تیره متوسط ۷/۵ درصد
  6. قرمز متوسط ۷/۱ درصد
  7. سبز تیره متوسط ۷/۶ درصد
  8. قهوه‌ای روشن ۵/۱ درصد
  9. قرمز درخشان ۴/۵ درصد
  10. طلایی ۱/۸ درصد

ماشین2

رنگ‌های پرطرفدار برای خودروهای لوکس

محبوب‌ترین رنگ برای خودروهای لوکس نقره‌ای می‌باشد که ۶/۸ درصد بازار را تشکیل می‌دهد. در عرض یک سال نقره‌ای ۱۴ درصد افزایش در این دسته از خودروها داشته و یک سوم تمام خودروهای لوکس تولیدی، طیف‌هایی از نقره‌ای داشته‌اند. دو طیف از رنگ سفید ۳۰ درصد خودروهای این دسته را شامل می‌شدند و مابقی رنگ‌ها نیز درصدهای کمی را به خود اختصاص دادند. نکته جالب اینست که مشکی که زمانی رنگ نخست در میان خودروهای لوکس بوده امروز به پایین‌ترین میزان خود یعنی ۵/۸ درصد رسیده است.

  1. نقره‌ای ۳۲/۱ درصد
  2. سفید متالیک ۱۷/۷ درصد
  3. سفید ۱۱/۸ درصد
  4. آبی تیره متوسط ۸/۶ درصد
  5. مشکی ۸/۵ درصد
  6. خاکستری تیره متوسط ۷/۳ درصد
  7. قرمز ۶ درصد
  8. طلایی ۳ درصد
  9. سبز تیره متوسط ۱/۸ درصد
  10. قهوه‌ای روشن ۱/۷ درصد

رنگ‌های پرطرفدار برای سدان‌ها، استیشن واگن‌ها و هاچ‌بک‌ها

سواری‌هایی مانند سدان‌ها، استیشن واگن‌ها و هاچ‌بک‌ها ۲۶/۴ درصد بازار فروش خودروها را در اختیار دارند. در این دسته نقره‌ای با ۳ درصد افزایش در یک سال، سهم خود را به ۲۸ درصد رسانده است. قهوه‌ای روشن که در ۲۰۰۱ در رده ششم محبوبیت قرار داشت به رتبه سوم رسیده و سفید رده دومی را مقابل خود دارد. خاکستری تیره متوسط با کسب رده هفتم و ۲/۶ درصد، خود را به جمع ده رنگ برتر رسانده است.

  1. نقره‌ای ۲۸/۱ درصد
  2. سفید ۱۱/۸ درصد
  3. قهوه‌ای روشن ۱۱/۶ درصد
  4. مشکی ۱۱/۲ درصد
  5. آبی تیره متوسط ۹/۵ درصد
  6. قرمز متوسط ۷/۶ درصد
  7. خاکستری تیره متوسط ۶/۲ درصد
  8. سبز تیره متوسط ۵/۳ درصد
  9. طلایی ۳/۴درصد
  10. قرمز تیره ۲/۶ درصد

ماشین3

رنگ‌های پرطرفدار برای خودروهای کروکی و کوپه

این دسته خودروها ۱/۱۴ درصد بازار امروز خودرو را در اختیار دارند. نقره‌ای، مشکی و آبی تیره متوسط به ترتیب در سه جایگاه نخست در این دسته قرار دارند. خاکستری تیره متوسط با ۷/۶ درصد، از جایگاه دهم به رده ششم صعود کرده است.

  1. نقره‌ای ۲۴/۶ درصد
  2. مشکی ۱۴/۳ درصد
  3. آبی تیره متوسط ۱۲/۹ درصد
  4. سفید ۸/۸ درصد
  5. قرمز درخشان ۶/۹ درصد
  6. خاکستری تیره متوسط ۶/۷ درصد
  7. قرمز متوسط ۵/۵ درصد
  8. قهوه‌ای روشن ۴/۳ درصد
  9. طلایی ۴/۱ درصد
  10. قرمز تیره ۲/۶ درصد

در نظر داشته باشید که همواره استثنائاتی نیز وجود دارد و برخی رنگ‌ها بر روی برخی خودروها جلوه بسیار بهتری دارند، برای نمونه یک خودروی کروکی کوچک زرد رنگ، بسیار دوست‌داشتنی‌تر از یک مینی‌ون زرد رنگ می‌باشد. در بیشتر مواقع، ما درباره اینکه تصمیم نهایی شما درباره رنگ خودرویتان چه خواهد بود تنها می‌توانیم به حدس و گمان بپردازیم و نه بیشتر. چراکه در پایان این شما هستید که باید به پرسش “رنگ مورد علاقه‌تان چیست؟ ” پاسخ دهید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام