تاثیر زالو درمانی

حالت شب

تاکنون در رابطه با تاثیر زالو درمانی یا نکات درمانی آن بر روی سلامتی بدن تحقیقی داشته اید؟ فارسی خوان به شما توصیه می کند اگر تا به حال در کنار این موضوع به سطحی عبور کرده اید یا طب سنتی را جدی نگرفته اید، هم اینک زمانش رسیده بیشتر به این موضوع بپردازید. وقتی اسم زالو به گوش شما می رسد اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند، “زالو” یک موجود چندش‌ آور و مضر است که موجب مکیدن خون انسان یا هر جاندار دیگری می شود.

معرفی زالو

معرفی زالو: زالو، کرمی حلقویست که در راسته “آرواره داران” می باشد؛ این جاندار در بدن خود انقباض و انبساط فراوان دارد و دارای سه آرواره (فک) و در هر آرواره حدود ۱۰۰ دندان فوق العاده ریز دارد و همچنین در جلوی شکم آن یک بادشکن وجود دارد، اصولاً زیستگاه آنها، در آب های شیرین ( چشمه ها، شالیزارها و مرداب ها ) است ولی زیستگاه برخی از آنها در دریا و خاک می باشد.

برخی از زالوها
،سمی و خطرناک اند، گوشت خوار هستند (شکارگر برخی حشرات) و برخی که جنبه درمانی دارند خونخوار می باشند ( این جانداران کوچک با مکیدن خون جانداران دیگر تغذیه می کنند). تاکنون حدود ۷۰۰ نوع زالو شناسایی شده که فقط حدود ۲۰ نوع آنها مفید بوده است.

زالو های مفید به چه صورت هستند

طول این زالو بین ۳ تا ۱۰ سانتیمتر است و گاهی تا ۲۳ سانتیمتر و عرض آنها حدوداً به یک سانتیمتر هم می رسد. رنگ آنها متنوع است، اکثراً به رنگ سبز، مشکی، قهوه‌ ای یا قهوه ای سوخته مایل به مشکی هستند.

خاصیت های موجود در تاثیر زالو درمانی

  • بی‌حس کنندگی: به دلیل وجود ماده ” هیرودین” است.
  • گشادکنندگی عروق: به دلیل وجود ماده “هیستامین” است.
  • ضدانعقادی: به دلیل وجود آنزیم “هیالورونیداز” است. این آنزیم خاصیت آنتی بیوتیکی و حل کردن موکوس قوی را هم دارد به طوری که در درمان گلوکوم بسیار موثر می باشد.
  • آنتی بیوتیکی: این خاصیت بربیماریهای ناشی از استاف طلایی و میکروب سل و اسهال خونی و دیفتری موثر است.
  • ضدالتهابی و صدها خواص دیگر که هنوز کشف نشده است.

تاثیر زالو درمانی بر درمان بیماریها

امروزه طیف گسترده ای ازبیماریها که حدود۳۰۰ بیماری میباشند را میتوان با زالودرمانی، درمان کرد،در ذیل به چند نمونه آنها اشاره شده:

    1. مغز و اعصاب
    2. داخلی
    3. جنسی
    4. پوستی
    5. قلبی و عروقی
    6. دیابت
    7. واریس
    8.  مفاصل
    9. آرتروز
    10.  سرطان
    11. پیوند اعضا
    12.  جراحی پلاستیک
    13. ریزش مو
    14. و دیگر بیماریها از جمله ورم لوزه،ورم بینی، نقرس،گل مژه، آب سیاه چشم، واریکوسل،خنازیر،عفونت سینوسها، وزوزگوش،کیست و… .

زالو درمانی

۱. مغز و اعصاب

با انداختن دو زالو در پشت گوش ها می توان بیماری های فلج ناشی از سکته مغزی، رعشه و لرزش سر و دست، گرفتگی عروق مغز، آلزایمر، صرع و بیماریهای مغز و اعصاب را معالجه کرد.

نکته مهم: درمورد سکته مغزی سلول های مغز بیشتر از غذا به اکسیژن نیاز دارند سریعاً وارد عمل شوید قبل از هر اقدامی دو زالو تهیه و به پشت گوش بیمار اندازید که این عمل موجب می شود بیمار بعد از ۳۰ دقیقه به حالت عادی برگشته و پس از پنج ساعت تکلم کند با این عمل ۹۰ درصد خطر برطرف شده است.

امروزه برای درمان و بازسازی عصب و ضایعات عصبی وقتی از زالو استفاده می شود نتایج مثبتی مشاهده شده است و همچنین زالو درمانی، در درمان بیماریهای چون آلزایمر، ام اس و پارکینوسن موثر واقع شده است.

۲. داخلی

با زالو درمانی میتوان، بیماری های التهآب کبد،کیسه صفرا، ریوی،زخم معده، پروستات، کولیت روده و بواسیر را درمان کرد.

۳.جنسی

با زالو درمانی می توان ناباوری مردان، کاهش میل جنسی را درمان نمود.

۴. پوستی

جوش ها و زخم های پوستی و غده های عفونی زیر پوستی که درد زیادی دارند را می توان با گذاشتن یک زالو در زیر آن ها مداوا نمود. زالو بهترین داروی طبیعی وجوان کننده برای زیبائی پوست است شاید کاری که یک زالو بتواند برای پوست انجام دهد هزاران کرم تقویت کننده نتوانند انجام دهند. زالو علاوه بر اینکه زنده اش برای پوست مفید، میتوان ازمرده آن هم برای درست کردن موادآرایشی و تقویتی استفاده نمود.

۵. قلبی و عروقی

امروزه برای درمان گرفتگی رگ های قلب عمل باز تجویز می کنند در صورتی می توان با انداختن چهار عدد زالو بالای سینه سمت چپ این بیماری را درمان کرد. درمان این بیماری به این صورت است که پس از زالو درمانی، گردش خون در رگها بهبود می یابند درنتیجه از گرفتگی عروق وعوارض ناشی از آن جلوگیری میشود. در واقع زالو درمانی برای قلب یک آنژیوی طبیعی است.

۶. دیابت

دیابت در روند جریان خون اختلال ایجاد می‌کند و موجب اختلال در رسیدن خون به دست و پاها و انگشتان می شود. قند خون بالا در مویرگ های چشم موجب کوری چشم می شود و همچنین باعث زخم و سیاهی اندام ها ( دست و پا و انگشتانشان) می شود و در صورت عدم رسیدگی باید این اندام ها قطع شوند. درمان با زالو موجب افزایش گردش و رساندن خون به بافت‌های آسیب‌دیده می توان بهبودی این بافت ها را فراهم کرد.

همچنین بخوانید : طب سنتی برای کبد چرب

با انداختن ۲ عدد زالو در اطراف چشم و چند زالو در اطراف پا ( هر ۱۵ روز تکرار شود) موجب تخلیه قندخون در رگ های چشم و رنگ طبیعی پوست پا میشود.

۷. واریس

برجسته شدن و ورم کردن رگهای ساق پا است؛ با گذاشتن پنج عدد زالو روی پاها ( تکرار آن هر بیست روز) موجب بهبود واریس، درد شدید و ورم آن می شود.

۸. مفصل

درمان با زالو یکی از راه های تسکین درد و کاهش التهاب های مفصلی و استخوانی است. درمانگران به افرادی که دچار بیماری‌ های مفصلی و استخوانی هستند شیوه های طبیعی درمان، مثل بیماران مبتلا به آرتروز و آرتریت توصیه می کنند شیوه زالو درمانی را تجربه کنند.

۹. آرتروز

آرتروزمزمن و دردشدید زانو،آب زانو،ورم زانو و زیر زانو،هرماه باگذاشتن ۴عدد زالو روی پاها درمان میشود.

۱۰.سرطان

در درمان با زالو بزاق زالو، حاوی بازدارنده‌ های تجمع پلاکت‌ ها و آنزیم‌ های خاصی است، می‌ تواند در درمان برخی از سرطان‌ ها به‌ کار رود. در تحقیقاتی بر روی بزاق زالو پی برده شده که پروتئین ضدمایع و ضدانعقادی به نام “گیلانتن” موجود در بزاق زالو می تواند “متاستازملانوما، سرطان های سینه، ریه و پروستات ” را سرکوب کند.

۱۱. پیوند اعضا

اکنون در دنیا از این روش برای بهبود جریان گردش خون در موضع جراحی و پیوند اعضا استفاده می شود. استفاده از زالو به خصوص در جراحی هایی که عضوی پیوند شده، موجب می شود تا علاوه بر خونرسانی و تغذیه بهتر اندام از ایجاد بافت سیاه و التهاب‌ در ناحیه جراحی پیشگیری شود.

۱۲. جراحی های پلاستیکی و میکروسکوپی

زالوها پروتئینی های را در بزاق خود ترشح می کنند دارای اثر ضدانعقادی (هیرودین و هیستامین) می باشند، موجب رقیق شدن خون میشوند. و این ضد انعقادی موجب بهبودی گردش خون و جلوگیری از مردگی بافت می شود. در جراحی های پلاستیکی به خاطر اینکه در این جراحی خون در بافت ها تجمع می کند و منعقد میشود زالو درمانی بهترین گزینه برای رفع این مشکل است‌.

۱۳. ریزش مو

در درمان با زالو، زالو باعث می شود جریان خون بیشتری در کاسه سر ایجاد شود و نتیجه این عمل موجب تغذیه و پرپشت شدن موها می شود .

تاثیر زالو درمانی بر زیبائی پوست

خیلی از بازیگران هالیوودی از جمله “دِمی گاینس مور ” برای جوان سازی پوست خود از زالو درمانی استفاده می کنند، زیرا این عمل دست کم موجب ۱۰ سال جوان شدن آنها می شود.

زالو ها خون های فاقد اکسیژن را می مکند و مواد ضد انتقادی را تزریق می کنند و موجب تصفیه و رقیق شدن خون و اکسیژناسیون بافت ها و زیبایی پوست  می شوند.

تاثیر زالو

نکات مهم زالو درمانی بر پوست

    • پزشک در درمان با زالو، باید حساسیت ویژه ای در کار خود نشان دهد.
    • باید از آرامش بیمار اطمینان یابد.

a. زالوهای ریزتر را برای پوست انتخاب کنید

  • هر چه زالو ریزتر و تعداد آن بیشتر باشد شفافیت پوست بیشتر و بهتر می شود.
  • دغدغه ی بجای ماندن محل گزش از بین می رود.

 b. از زیر چانه، پشت گوش ها و یا کنار صورت استفاده شود

همان نتیجه ی مهمی که ما به دنبالش هستیم اتفاق می افتد و نیازی به زالو درمانی مستقیم نیست.

c. افرادی که سبزه هستند باید با دقت بیشتری انجام شود

زیرا محل گزش زالو به دلیل صفرای موجود درپوست، شاید دیرتر از بین برود که برای زیبائی مهم میباشد.

خطرات زالو درمانی

  1. خطر ابتلا به عفونت باکتریایی وگاهی اوقات شامل باکتریهای مقاوم دربرابر دارو هستند و از تاثیر گذاشتن دارو جلوگیری میکنند.
  2. در صورتی که زالو درمانی بدون تجویز متخصص انجام شود ممکن است موجب مبتلا به بیماری های چون ( غش، خونریزی، زخم بدخیم، سستی، ورم، دمل و… ) شوند.
  3. افرادی که مشکلات کم خونی، شریان های آسیب دیده، بیماری های لخته شدن خون، ضعف سیستم ایمنی، اختلالات انعقادی و بیماری های خاص مناسب انجام زالو درمانی نیستند.
  4. از درمانگری با زالو برای افراد زیر ۱۸ سال، سالمندان بالای۶۰ سال، زنان باردار و سرد مزاج ها (کسانی که بدنشان در مقابل هوا،‌ آب و خوراکی سرد مقاومت ندارد) جلوگیری شود.
  5. برای افرادی که دچار، بیماری های گوارشی، معده، یبوست هستند زالو درمانی مضر است: زیرا کم شدن خون بدن برای این نوع افراد مضر است.

قبل از زالو درمانی

  1. تمام آداب مرتبط با حجامت به قبل و بعد زالو درمانی هم صدق میکند.
  2. زالو درمانی از حجامت بهتر است زیرا زالو بهتر می تواند خون در عمق بدن را بیرون بکشد.
  3. در درمانگری با زالو، ابتدا باید ۱۵ روز قبل بدن را پاکسازی و آماده کرد (قوت و توان خوبی)، این پاکسازی می‌تواند با کمک غذا یا داروهای گیاهی صورت پذیرد چرا که اگر بدون پاکسازی انجام شود، خون آلوده بقیه نقاط بدن به محل زخم سرازیر و موجب بدتر شدن زخم می شود.
  4. پرهیز ازمصرف غذاهای سرد (لبنیات، تخم مرغ، برنج، مرغ، خیار، کاهو، کیوی، میوه نارس و ترش، ماکارونی، آش جو، آلوچه و…).
  5. حداقل یک هفته قبل رب انار، آب انار و گلاب (۶واحد آب انار + ۱ واحد گلاب ) مصرف شود.
  6. زالو اندازی بهتر است در نیمه دوم ماههای قمری به خصوص روزهای ۱۶ و ۱۷ ماه انجام شوند.

نکات آموزشی قبل از زالو درمانی

زالو ها میتواند تا ۵ ماه حامل ویروس های ( ایدز و هپاتیت سی) و باکتری ها باشند وهمچنین زالو توانایی به مصرف مالاریا و تکثیر آن در گلبول های قرمز خون هستند. به خاطر همین موارد است باید از سلامت زالو مطمئن شویم.

بهتر است بدانید زالوها دارای ویروس ها و باکتری های متنوعی هستند که می توانند باعث عفونت سیستمیک شوند.

هشدار
زالو  باید در مراکز مورد تائید وزارت بهداشت تهیه شود .

نکته آموزشی:

نکته اصلی آموزشی مسافران در مورد چگونگی جلوگیری از نیش زالو است. اگر در یک استخر آلوده به زالو، شنا می کنید یا در یک مکان مرطوب که می تواند محل زندگی زالو ها باشد باید با پوشیدن لباس مناسب و استفاده از دافع حشرات، خود را از خطر نیش زالو مصون نگهدارید.

نکات ایمنی قبل از زالو درمانی

  • با مشورت با پزشک خود مصرف داروها (قرص های وارفارین، آسپرین، دی پیریدامول، اسویکس، کلوپیدگرل و مسکن ها) باید سه روز قبل از زالو درمانی قطع شوند.
  • در صورتی که مبتلا به بیماری های خونی و انعقادی هستید حتما قبل از اقدامات درمانی پزشک را مطلع کنید.
  • قبل و بعد از زالو درمانی استحمام طولانی و گرم و سونا و جکوزی جایز نیست.
  • زالو درمانی توسط متخصص طب سنتی انجام شود حتی یک پزشک عمومی مجاز به زالو گذاری نمی باشد.
  • زالو ها را از مراکز بهداشتی و مطمئن تهیه کنید. زیرا ممکن است ناقل بیماریهای ویروسی وباکتریائی باشند.
  • باید استرس و ترس، اضطراب و هیجان زیاد یا نشاط بیش از حد خود را کنترل کنید.
  • اسهال، ادرار زیاد، تعریق فراوان، استفراغ فراوان نباید داشته باشید.

پس از زالو درمانی

  1. درصورت استحمام نباید حمام آب گرم باشدو تا ۴۸ ساعت موضع زالو درمانی را فقط با آب جوشیده شستشو دهید.
  2. مصرف غذاها و ادویه و میوه های بسیار گرم و بسیار سرد پس از زالو درمانی ممنوع و مضر می باشد. بیشتر از غذاهای معتدل نظیر کرفس، جو، آبگوشت، گلابی، شیربرنج، قیمه، سیب، سوپ جو، سکنجبین، سرکه، شیره و … باید مورد مصرف قرارگیرد.
  3. مصرف تخم مرغ، غذاهای تند، ترش،شور و همچنین غذاهای سنگین، مقوی و چرب (مانند دل و جگر، قلوه و…) و پرخوری پس از زالو درمانی بسیار ضرر دارد. این مواد غذایی مولد خون غلیظ و کثیف هستند و اثر زالو درمانی را کاهش می دهند.
  4. تا ۳روز، هر ۸ساعت یک لیوان شربت عسل، آب انار، گلاب، مالت جو، شربت زعفران و بیدمشک مصرف شود.
  5. جهت جبران خون از دست رفته تا ۵ شب یک سیخ گوشت گوسفند کباب شده خالی میل نمایید و اگر با سماق و لیمو ترش و عسل میل شود مفیدتر خواهد بود و همچنین شیره انگور هم استفاده شود.

تاثیر زالو درمانی

نکات ایمنی پس از تاثیر زالو درمانی

  1. زالو استفاده شده را باید معدوم شود و برای شخص دیگری استفاده نشود. زیرا اگر برای کسی دیگر مورد استفاده قرار گیرد اگر فرد اول بیماری باکتریایی یا ویروسی  داشته باشد به فرد دوم انتقال می یابد.
  2. خونریزی بعد از افتادن زالوها نقش مهمی در بیرون راندن خون فاسد را دارد، پس نگران نباشید و مانع ادامه خونریزی شوید زیرا پس از گردش بزاق زالو در رگهای بدن موجب حل شدن غلظت ها و رسوبات دیواره ی رگها می شود و خون آلوده به تدریج در طول چند ساعت از محل نیش زالو خارج میشود و سپس خونریزی خودبه خود بند می آید.
  3. استراحت جسمانی و روحی حدود ۸ ساعته توصیه میشود ولی تا ۶ ساعت به خاطر مزاج سرد خواب نباید بخوابید.
  4. موضع زالوها به طور طبیعی ۸ تا ۱۶ ساعت خونریزی دارد و در صورت خونریزی عادی و ملایم نگران نباشید. تحرک کمتر و حالت درازکش سبب کاهش خونریزی می گردد.
  5. پس از ۱۲ ساعت در صورت ادامه خونریزی پزشک را درجریان قراردهید.

نکات درمانی پس از تاثیر زالو درمانی

  1. برای رفع سریع جای نیش زالو بر روی پوست از روغن بادام تلخ استفاده شود.
  2. در صورت بروز عفونت در محل زخم زالو که علامت آن با سفید و سرخ شدن دور زخم و دردناکی و ورم مشخص می شود ضماد زیر را آماده و بر روی محل زخم بگذارید:
    تخم گشنیز، آویشن، گل ختمی به صورت پودر( مقدار هر سه گیاه مساوی ) باشد و مقدار استفاده برای هر دفع یک قاشق غذا خوری باشد.
  3. در درمان با زالو، محل نیش زالو را با یک ماده ضدعفونی کننده مانند دم کرده صاف شده آویشن یا آب جوشیده ولرم شستشو داده و ضد عفونی کنید و سپس پودر زردچوبه، خاکستر باقلا و… روی محل خونریزی (نیش زالوها) را بریزید.
  4. برای رفع خارش از روغن های بنفشه، گشنیز، کافور، بادام تلخ استفاده کنید.

حرف آخر

تاثیر زالو درمانی به شرایط بدنی و روحی فرد مورد درمان و تخصص فرد انجام دهنده بستگی دارد. باید برای انجام زالودرمانی عجله نشود زیرا بدن را باید در شریط جسمانی و روحی مناسب قرار دهیم، اگر این اصول رعایت نشود زالو درمانی نتیجه عکس می دهد.

درست است که زالو درمانی مفید است ولی باید به مانند یک دارو خودسرانه مصرف نشود یعنی زالو درمانی مانند لبه تیغه تیز است ممکن است شفا دهند یا تشدید کننده بیماری باشد. اگر زالو درمانی به صورت اصولی صورت بگیرد عوارض در پی نخواهد داشت و تاثیر بسیار ارزشمندی از آن حاصل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام