معرفی قطره های استریل گوش و بینی

حالت شب

شاید از خودتان بپرسید هدف تیم فارسی خوان از ارائه مطلب معرفی قطره های استریل گوش و بینی چیست؟ ما به شما میگوییم که هدفمان چیست. گوش و بینی، دو عضو واقعا دوست داشتنی و ناز هستند که باهاشون زیباترین آهنگها یا خوشبو ترین بوهای زندگی رو میشنویم و احساس میکنیم. اما گاهی متاسفانه به دلایل مختلف این اعضا بیمار میشوند و نیاز به درمان دارند. اینجاست که با نگاهی به این مطلب در سایت فارسی خوان میتوانید اطلاعات خوبی در مورد انواع قطره های استریل گوش و بینی به دست بیاورید، پس با ما همراه باشید.

معرفی قطره های استریل گوش و بینی

اگر زمانی خدایی ناکرده به درد گوش مبتلا شدید و یا اینکه بینیتان کیپ شد، قطره های مختلف درمانی در داروخانه ها موجوده که شما میتوانید تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که نحوه مصرف، نوع و مقدار تجویز دارو باید توسط پزشک معالجتان تجویز شود و از مصرف خود سرانه هر گونه دارویی پرهیز کنید. از جمله قطره های استریل گوش و بینی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

قطره های گوش و بینی

قطره ی استریل گوش بتامتازون

این قطره را زمانی میتوانید استفاده کنید که گوشتان التهاب و سوزش داشته باشد. البته، برای آرام کردن درد هم خیلی خوب است.

احتیاط مصرف
اگر پرده گوشتان پاره شده یا حساسیت به دارو دارید حتما با پزشکتان صحبت کنید.

روش استفاده:

قبل از اینکه بخواهید قطره رو به داخل گوشتان بریزید سعی کنید از یک نفر کمک بگیرید چون راحت تر این کار را انجام میدهید. خودتان دراز بکشید، قطره را به دست دوستتان بدهید و به او اجازه بدهید تا نرمه گوش شما را آهسته بکشد تا راه گوش بازشود بعد ۲ الی ۳ قطره از دارو را در گوشتان بریزد.

چند دقیقه در همان حالت بمانید تا قطره کاملا وارد گوشتان شود به همین راحتی.

هشدار فارسی خوان
از این قطره نباید بیش از دو هفته و حداکثر بیشتر از یک ماه استفاده شود.

مقدار و نحوه مصرف:

مقدار و نحوه مصرف برای هر فردی متفاوت است اما معمولا هر ۳ ساعت ۲ یا ۳ قطره استفاده میشود. و به مرور زمان از مقدار آن کم میشود

قطره استریل گوش کلرامفنیکل

این قطره در درمان عفونت های گوش استفاده میشود. اگر عفونت توسط باکتری در گوش بوجود اومده باشد بهترین درمان استفاده از این قطره استریل برای شماست.

مقدار و نحوه مصرف:

برای تجویز کودکان و بزرگسالان هر ۲ تا ۳ ساعت ۲ تا ۳ قطره پزشک تجویز میکند.

عوارض مصرف :

در کل قطره استریل گوشی عوارضی ندارند ولی گاها علائمی در ضربان قلب و بالا و پایین رفتن فشار خون یا تغییرات تنفسی و تغییرات در رنگ پوست بوجود می آید.

قطره ی استریل گوش گلیسیرین فنیکه

این دارو به عنوان حل کننده جرمی است که توسط قارچ یا باکتری یا ویروس در گوش شما بوجود آمده است عمل میکند. و اول جرم را که مانند سپر بوجود اومده از بین میبرد و سپس قارچ و باکتری یا ویروس را می کشد.

مقدار و نحوه مصرف:

اگر تا قبل از مصرف قطره، گوشتان را شستشو نداده باشید میتوانید به مدت ۳ روز ۳ بار و هر بار ۳ قطره استفاده کنید.

همچنین بخوانید : معرفی شرکتهای داروسازی

عوارض:

معمولا این قطره، عوارضی برای گوش شما ندارد ولی گاهی ممکن است در اثر جرمی که در گوش شما ایجاد شده به پرده صماختان آسیب برساند.

علائم دیگری از عوارض

علائم دیگری از عوارض

  • حساسیت
  • آسیب به مجرای گوش
  • التهاب
  • سوزش یا خارش در داخل گوش

قطره استریل گوش و بینی

قطره استریل گوش لامیژکس

مصرف این قطره استریل برای عفونت شدید گوش خارجی است. اگر در گوش خود احساس درد شدید و خارش داشتید و احساس پر بودن گوش به شما دست داد، گوش خارجیتان دچار عفونت شده است و توصیه میشود سریعا به پزشک مراجعه کنید.

مقدار و نحوه مصرف:

هر ۱۲ ساعت ۳ قطره در داخل گوش بچکانید. البته قبل از مصرف، یادتان باشد قسمت خارجی گوشتان را تمیز شسته و خشک کنید. مصرف دارو را حداقل یک هفته ادامه دهید تا به نتیجه ی مطلوب سلامتی برسید.

قطره ی استریل میکساکورت

این قطره استریل میکساکورت در درمان عفونتهای گوش خارجی و همچنین عفونتهای جزئی که بعد از عمل جراحی گوش، توسط باکتری بوجود آمده اند کاربرد دارد.

مقدار و نحوه مصرف:

نحوه استفاده از این دارو برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است.

اگر بزرگسال هستید هر۶ تا۸ ساعت مقدار ۴ قطره در مجرای گوش بریزید و اگر بخواهید برای کودکتان استفاده کنید هر ۶ تا۸ ساعت ۳ قطره داخل گوشش بریزید.

راهکار فارسی خوان
برای راحتی کار میتوانید یک تکه گاز استریل را به دارو آغشته کرده و با احتیاط داخل مجرای گوش بچرخانید.

عوارض:

اگر بعد از مصرف قطره، عوارضی مثل سرگیجه، التهاب پوست یا ناراحتی کلیه پیدا کردید مطمئن باشید از عوارض این دارو است.

قطره ی استریل اتوسپورین

این قطره ترکیبی از دو داروی اسید استیک و هیدرو کورتیزون است که ترکیب عالی برای مبارزه با باکتری و قارچهای داخل گوش است که باعث عفونت، خارش و تورم در داخل گوش شما شده اند.

مقدار و نحوه مصرف:

در روزهای ابتدایی مصرف هر ۴تا۶ ساعت ۳ تا۵ قطره در گوش بچکانید و به مرور ۳، ۴ بار در روز استفاده کنید و هر بار ۵ قطره بیشتر استفاده نکنید.

مصرف دیگر دارو
برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای گوش استفاده میشود.

عوارض :

ایجاد ورم در صورت، خارش و درد جدید در گوش، ایجاد جوش و ایجاد سرگیجه و تنگی نفس ره آورد حساسیت به این قطره است.

قطره استریل ایرگل

اگر به دنبال خارج کردن سریع و آسان موم از داخل گوشتان باشید این قطره گیاهی بهترین درمان است. این قطره را داخل گوش طبق تجویز پزشکتان بریزید سپس بعد از نرم شدن مواد داخل گوشتان آنها را با وسایل بی خطر خارج کنید.

همچنین بخوانید : انواع کپسول آنتی بیوتیک

مقدار و نحوه مصرف:

مصرف این قطره دو بار در شبانه روز به مقدار ۴ قطره در گوش انجام شود، و تا ۴ روز ادامه بدهید تا بهترین نتیجه را به شما بدهد.

عوارض:

اگر شما به بادام زمینی حساسیت دارید اصلا به شما توصیه نمیشود چون باعث تشدید حساسیت در شما میشود.

معرفی قطرههای استریل

قطره استریل گوش زیتوواکس

این قطره از روغن زیتون کاملا خالص درست شده و به خوبی میتواند جرم گوش شما را که سفت و آزار دهنده شده را نرم و خارج کند. این قطره دارای خواص گیاهی زیتون است که در برابر داروهای شیمیایی ارجحیت مصرف دارد.

مقدار و نحوه مصرف:

مقدار مصرف برای کودکان بالای ۵ سال و بزرگسالان هر ۱۲ ساعت ۲ تا ۳ قطره داخل گوششان بریزید اما در کودکان زیر ۵ سال کاملا باید زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیرد.

عوارض:

در صورتی عوارض در گوش شما پیدا خواهد شد که، به روغن زیتون حساسیت داشته باشید یا پرده گوشتان پاره شده باشد یا ورم داشته باشید.

قطره ی استریل بینی فنیل افرین

اگر به دنبال یک مسکن برای درمان گرفتگی و درد بینی در اثر سرماخوردگی هستید فارسی خوان این دارو را به شما پیشنهاد میدهد. این قطره برای درمان گرفتگی بینی یا به اصطلاح خودمون نمیتونیم نفس بکشیم، توسط پزشک تجویز میشود. اگر دوست دارید بدانید اثر بخشی این دارو چقدر بعد از مصرفش میباشد به شما میگوییم بعد از ۱۰ دقیقه بهبود می یابید و ۲ تا ۶ ساعت اثر بخشی دارد.

نکاتی که باید در حین مصرف قطره بدانید

نکاتی که باید در حین مصرف قطره بدانید

  • مصرف این دارو نباید بیشتر از ۴ روز باشد
  • این قطره به شدت باعث اعتیاد فرد مصرف کننده در طولانی مدت میشود
  • اگر به دارویی حساسیت دارید با پزشکتان قبل از تجویز دارو صحبت کنید
  • در صورت داشتن بیماریهای قلبی و تیروئید، دیابت و فشار خون حتما حتما پزشکتان را در جریان بیماریتان بگذارید
  • این دارو به شدت اعتیاد آور است

مقدار و نحوه مصرف:

برای افراد بزرگسال و بچه های بالای ۱۲ سال میتوانید هر ۱۲ ساعت ۱تا۲ قطره در بینی بریزید. این قطرات توصیه شده را در دوتا سوراخ بینی بریزید تا راه بینی برای تنفس باز شود.

عوارض:

اگر ضربان قلبتون نامنظم بود و فشار خون بالا همراه با سر درد وتاری دید دارید نترسید و آرامش خود را حفظ کرده و به پزشکتان مراجعه کنید اینها علائم عوارضی این قطره است.

قطره استریل گوش و بینی

قطره استریل بینی نفازولین

این قطره برای درمان گرفتگی بینی یا به اصطلاح خودمون نمیتونیم نفس بکشیم توسط پزشک تجویز میشود. اگر دوست دارید بدانید اثر بخشی این دارو چقدر بعد از مصرفش میباشد به شما میگوییم بعد از ۱۰ دقیقه بهبود می یابید و ۲ تا ۶ ساعت اثر بخشی دارد. به یاد داشته باشید که این دارو اعتیاد آور است.

نکاتی که باید در حین مصرف قطره بدانید

نکاتی که باید در حین مصرف قطره بدانید

  • نباید بیش از ۳ روز استفاده شود.
  • نباید قبل از استفاده تکان بدهید.
  • بیش از یک هفته به مخاط بینی آسیب میزند.
  • در حین مصرف بین بینی و قطره چکان تماس ایجاد نکنید اگر شد با آب گرم بشورید و خشک کنید.
  • برای نوزادان استفاده نشود.

مقدار و نحوه مصرف:

برای افراد بزرگسال و بچه های بالای ۱۲سال میتوانید هر ۱۲ ساعت ۱تا۲ قطره در بینی بریزید. این قطرات توصیه شده را در دوتا سوراخ بینی بریزید تا راه بینی برای تنفس باز شود.

عوارض:

خشک شدن و دردآور شدن داخل بینی را به همراه دارد.

قطره استریل بینی رینوسالتین

اگر زمانی ترشحات بینی شما غلیظ بود و بینی شما را اذیت میکرد با ریختن چند قطره از این دارو در داخل سوراخهای بینی شما، باعث رقیق تر شدن و درنتیجه خارج شدن ترشحات اضافی از  داخل بینی میشود. این دارو همچنین مرطوب کننده فضای داخل بینی و ضد گرفتگی بینی است. این قطره نباید بیش از یکماه استفاده شود چون باعث ایجاد اعتیاد در فرد میشود.

همچنین بخوانید : انواع اسپری بینی

مقدار و نحوه مصرف:

برای گروه های سنی متفاوت معمولا پزشک ۳ تا ۴ قطره در هر سوراخ بینی را تجویز میکند.

عوارض:

عوارضی مانند ایجاد حساسیت و خونریزی جزئی دماغ و ناراحتیهای دیگر در داخل بینی نتیجه استفاده بی رویه شما از دارو است.

قطرههای استریل

قطره ی بینی زایلو متازولین

زایلومتازولین داروی برطرف کننده گرفتگی بینی و همچنین کاهش انقباض عضلات مخاطی بینی است و به صورت اسپری و قطره در بازار دارویی کشور موجود است. از زمان مصرف این دارو تا ۵ الی ۶ ساعت اثر ماندگاری دارد.

مقدار و نحوه مصرف

در بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال میتوانید هر ۸ تا ۱۰ ساعت سرشان را بالا بگیرید و ۲ تا ۳ قطره در داخل هر سوراخ بینی شان بریزید.

هشدار فارسی خوان
بیشتر از ۳ روز استفاده نکنید. زیرا در بلند مدت باعث گرفتگی دوباره بینی یا بدتر شدن بیماری شما میشود.

دقت کنید که این دارو برای کودکان زیر ۱۲ سال اصلا توصیه نمیشه و اگر قصد باردار شدن دارید و بینی شما کیپ شده و دکتر برایتان این قطره را تجویز کرده حتما به او اطلاع دهید.

عوارض:

گاهی استفاده از این قطره باعث سرگیجه، خشکی بینی، دلهره و سوزش داخل بینی میشود.

قطره استریل بینی نازونکس

معمولا در فصولی از سال مثل بهار و پاییز که آلرژی به همراه دارند در بعضی افراد هم مشکلات تنفسی پیدا میشود. و مدام عطسه و آبریزش بینی دارند یا صدایشان گرفته میشود. پزشک این قطره را برای آنها تجویز میکند چون کاربردش در این موارد آلژیهاست.

مقدار و نحوه مصرف:

برای بزرگسالان و کودکانی که سنشان بالای ۱۲ سال است ۱ تا ۲ قطره و ۲ بار در روز استفاده کنند و برای کودکان زیر ۱۲ سال ۱ قطره و روزی یک بار در روز استفاده کنند. البته این مقدار مصرف قطره با توجه به نسخه پزشک در افراد بیمار با هم فرق دارد.

عوارض:

مشکلات تنفسی و پوستی، باد کردن صورت، لبها یا زبان، همچنین ممکن است گلو درد یا سرفه بهمراه داشته باشد.

قطره ی استریل بینی منتورا فورت

میتوانید قطره گیاهی بینی منتورا را یک داروی چند کاره با کاربردهای متفاوت در نظر گرفت چون علاوه بر رفع مشکل گرفتگی بینی کارهای زیر را هم انجام میدهد که شامل:

  • درمانگر بیماریهای دستگاه گوارش
  •  برطرف کننده آلام ماهیچه ای و اعصاب
  •  برطرف کننده سردرد و میگرن
  • تسکین دردهای عصبی
  •  کاهنده مشکلات تنفسی
  •  برطرف کننده گرفتگی بینی

مقدار و نحوه مصرف:

ما با جنبه های استفاده این قطره در بیماریهای دیگر کار نداریم و هدف ما رفع گرفتگی بینی است برای اینکار از آنجایی که این قطره از راه بخور باید وارد دستگاه تنفس شود به این صورت مصرف میکنیم که: ۳ تا ۴ قطره از قطره را در یک ظرف آب داغ بریزید و بخارهای آن را بو بکشید. البته یه قلم هم داخل جعبه گذاشتن برای کسانی که قصد دارند قطره را مستقیم داخل سوراخ بینی بریزند.

عوارض:

ممکن است به دلیل داشتن فلفل در برخی از افراد که به این ماده حساس هستند ایجاد حساسیت پوستی کند.

در پایان مطلب معرفی قطره های استریل گوش و بینی، امیدواریم که اطلاعات دارویی شما را در مورد قطره های استریل گوش و بینی بالا برده باشیم و البته امیدواریم که هیچوقت سرو کارتان با این قطره ها نباشد و همیشه سالم و تندرست باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام