راز ماندگاری عطر

حالت شب

راز ماندگاری عطر

قرن ها پیش از این، عطر به عنوان ماده ای برای خوشبو کردن محیط در مراسم مذهبی مصریان سوزانده می شد. در آن زمان استفاده از این عطرها تنها به آیین ها و تشریفات مذهبی اختصاص داشتند.در طول قرن هفدهم، استفاده از بوی خوش و عطر کاملا در بین مردم رایج شد. دستکش های معطر در فرانسه به بازار آمد و در سال ۱۶۵۶ بود که اولین صنف سازندگان عطر تاسیس شد.

شاید از خود پرسیده باشید فرق بین عطر، ادو پرفوم، ادو توالت و ادو کلن در چیست؟فرق این محصولات تنها در میزان غلظت عصاره روغنی سازنده بوهای مختلف است. بدیهی است هر قدر غلظت عصاره روغنی در یک بو بیشتر باشد، ماندگاری اش بیشتر خواهد بود.غلیظ ترین عصاره، عطر یا perfume نام دارد  و در عین حال گرانترین نوع عطر است.و بعد از آن به ترتیب، Eau de Perfume  رایج ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست. ادو توالت (Eau de Toilette)  بوی ملایمی دارد که ماندگاری زیادی هم ندارد و برای تمدید بوی آن باید چندین بار در طول روز از آن استفاده شود.و آخر از همه ادوکلن  است که در واقع همان ادو توالت است، بویی ملایم دارد و ماندگاری اش نیز همان اندازه است.

راز ماندگاری عطر

 

برای ماندگاری عطر ابتدا مطمئن شوید پوست شما پیش از استفاده از عطر کاملاً تمیز است و هیچ بوی نامطبوعی نمی دهد تا بوی عطر تحت الشعاع قرار بگیرد. همچنین قبل از استفاده از عطر مطمئن شوید که خراش و زخم روبازی روی پوست خود ندارید چون ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود.توجه داشته باشید که عطر برای رفع بوی بدن طراحی نشده است بلکه نقش آن بیشتر خوشبو کردن است، بنابراین اگر بدن شما به دلیل عرق کردن بوی تندی می گیرد با عطر نمی توانید آن را رفع کنید چون بوی بدن شما بر عطر غلبه پیدا می کند. بهترین کار این است که با ضد تعریق و بوبرهایی که برای همین منظور طراحی شده است بوی بدن خود را برطرف کنید و بعد با عطر بدن را خوشبو کنید.

راز ماندگاری عطر ۱) روش های استفاده از عطر

عطر را بر روی بدن خود بپاشید نه بر روی لباس، زیرا عطر روی پوست پخش بو و ماندگاری و کیفیت بهتری را به نمایش می‌گذارد. چنانچه عطر در جاهای نبض‌ دار مانند پشت گوش ها و مچ دست استفاده شود، ماندگاری بیشتری دارد و واضح‌تر به مشام می‌ رسد.عطری که از فاصله نزدیک اسپری شود روی یک نقطه جمع می‌شود و احتمال اینکه بوی آن به تلخی بزند زیاد می‌شود. دست‌ تان را در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌ متری این نقاط نبض‌ دار بگیرید و به آرامی ادکلن را اسپری کنید.  عطر را در هوای روبروی خود اسپری کرده و از آن عبـور کـنـید تا بـا ایـن کـار، عـطـر به صورت یکنواخت روی بدن و موهای شما بنشیند؛ زیرا مو‌ها بخوبی عطرتان را در فضا پخش می‌ کنند. عطر را روی برس تان بزنید و به موهای خود که کمی هم نمدار شده بکشید، موها همچنان که خشک می‌ شوند بوی عطر را نگه می‌ دارند. در ضمن هیچ وقت عطر را به صورت مستقیم به مو نزنید زیرا پس از رنگ کردن موهایتان اگر عطر روی آن اسپری کنید، باعث خواهد شد تا رنگ موهایتان زود از بین برود.

راز ماندگاری عطرها

راز های ماندگاری عطر  ۲) نکات مهم ماندگاری عطر

ادکلن، اسپری و انواع محصولات خوشبو کننده، در سبد خرید هر ایرانی خوش ذوقی وجود دارد، اما با توجه به قیمت زیاد هر بطری اصل آن، راه کارهایی برای استفاده‌ی بیشتر و بهینه‌ی این محصول وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.مهم ترین نکته نگهداری از عطر است.  شیشه عطر را در محل گرم و همچنین زیر نور آفتاب قرار ندهید، چون تابش آفتاب و گرم شدن باعث تغییر رایحه می‌شود. بهتر است آن را در جعبه و در محلی خنک و تاریک نگهداری کنید. بهترین عطر‌ها هم تمام روز را دوام نمی‌آورند و باید هر سه تا چهار ساعت یکبار تجدید شوند. بهتر است عطری که در روز استفاده می‌کنید با عطری که در شب استفاده می‌کنید متفاوت باشد.
بهتر است قبل از اسپری کردن عطر روی قسمت‌های نبض دارتان وازلین بمالید. اگر می‌خواهید ماندگاری عطرتان بیشتر شود قسمت‌های نبض دار و گرم بدنتان را مورد هدف اسپری قرار دهید. قسمت‌های مهم شامل مچ دست، روی گردن، آرنج، پشت زانو و روی قوزک پاست. شما میتوانید روی سطح کمد  لباس‌هایتان را با دستمال کاغذی پر کرده و سپس روی آن را معطر کنید. اینگونه لباس‌های شما همیشه خوشبو خواهند بود و یا یک صابون خوشبو را در دستمال کاغذی پیچیده و به همراه لباس‌ها درون کمد لباس هایتان قرار دهید تا همیشه خوشبو باشند.

راز های ماندگاری عطر ۳) راهنمای خرید عطر مناسب

بوی هر عطر در افراد مختلف متفاوت است.ترکیب شیمیایی بدن، رژیم غذایی و سن اشخاص بر عطری که به پوست زده می شود تاثیر می گذارد. در ضمن عطر دارای بسیاری از روغن های اسانس دار است. بعضی روغن های اسانس دار تاثیر متفاوتی روی پوست اشخاص می گذارند و احتمال دارد که برخی از آنها جذب پوست شوند. همین مسئله باعث می شود تا بویی از پوست متصاعد و در نتیجه بوی عطر نیز متفاوت شود.اگر دقت کرده باشید به‌خصوص عطرهایی که توسط کمپانی‌های معروف تولید می‌شوند معمولا داخل جعبه‌هایی هستند که سایر محصولات مثل لوسیون و ژل حمام یا دوش هم درون شان قرار گرفته است.
برای این‌که همیشه بوی خوب‌تان به قوت نخستین لحظات استفاده از عطر باقی بماند می‌توانید موقع استحمام از ژل دوش یا حمام این محصولات استفاده کنید. بعد از استحمام، لوسیون همان محصول یا اسپری را مورد استفاده قرار دهید.

راهنمای خرید عطر

معمولا بیشتر افراد تعریف ساده عطر گرم و سرد را می‌شناسند؛ می‌دانند عطرهایی که در آن‌ها رایحه شکلات یا چوب صندل یا ادویه‌های شرقی به کار رفته باشد عطرهای گرم به حساب می‌آیند و عطرهایی که در آن‌ها رایحه لیمو و نارنج یا هندوانه به کار رفته باشد عطرهای خنک هستند. برای فصل‌های سرد باید از رایحه‌های گرم استفاده کرد و برای فصل‌های گرم از رایحه‌های سرد. نسبت به خرید عطر اصل، حساس باشید. عطرها مستقیما با سیستم تنفسی شما سروکار دارند. اگر عطر شما نامرغوب باشد احتمال این‌که به بدن‌تان و حتی به محیط‌زیست صدمه بزند زیاد است. این روزها زیاد دیده می‌شود که دستفروش‌ها عطرهایی را با شکلی شبیه عطرهای اصل می‌فروشند و متاسفانه عده‌ای هم این عطرها را می‌خرند. سری به سایت‌های فروش عطر مورد نظرتان بزنید. با یک جست‌وجوی ساده متوجه خواهید شد که قیمت آن عطر حدود چقدر است. چطور ممکن است همان عطر را با یک دهم قیمت بفروشند و بگویند اصل هم هست؟ حتی اگر گفتند به خاطر نداشتن جعبه به قیمت پایین فروخته می‌شوند باور نکنید؛ این عطرها تقلبی هستند.

عطرهای تقلبی معمولا شیشه‌های نامرغوب و کدری دارند. چاپ روی شیشه و جعبه معمولا کمرنگ و با نمونه اصل آن متفاوت است و محتویات شیشه به طرز عجیبی غیرعادی به‌نظر می‌آید(مثلا خیلی پر رنگ هستند). اگر در اینترنت عکس نمونه‌های اصل را ببینید به راحتی می‌توانید با نمونه‌هایی که فروشنده‌ها به شما نشان می‌دهند مقایسه کنید و انتخاب درستی داشته باشید. اگر عطر شما تقلبی باشد می‌تواند علاوه بر پوست به ریه‌ها نیز آسیب بزند. علائمی مثل خارش گلو و بینی، عطسه، آبریزش بینی و سرفه می‌تواند نشان‌دهنده مشکل‌دار بودن عطرتان باشد. از طرف دیگر افرادی که آلرژی دارند یا به بیماری‌ها و مشکلات تنفسی مثل آسم دچار هستند باید بسیار مراقب خودشان باشند.

 

 

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام