عکاسی از حیات وحش

حالت شب

عکاسی حیات وحش، شاخه ای از عکاسی است که در آن از حیوانات و جانوران زنده در محیط طبیعی عکسبرداری می شود و انسان در آن حضور ندارد. عکاسی حیات وحش ، نوعا در بیرون از منزل انجام شده و مولفه ها و عناصر طبیعی مانند منظره ،گیاهان، حیات وحش ، حیات وحش و بافت ها و صحنه های طبیعی را به نمایش می گذارد.گاهی، مرز بین عکاسی حیات وحش و عکاسی چشم انداز| از بین می رود اما قابل ذکر است که عکاسی حیات وحش کمی متفاوت بوده و ویژگی ها و محدودیت های بیشتری به همراه داد.عکاسی حیات وحش، در مقایسه با دیگر انواع ژانرهای عکاسی مانند عکاسی مستند و خبرنگاری، بیشتر بر جنبه زیبایی شناسی عکس تاکید و تمرکز دارد.

عکاسی حیات وحش، حوزه هایی مانند عکاسی چشم انداز| و عکاسی باغ را نیز در بر می گیرد.عکاسی حیات وحش، به دانش و تجربه فراوان در زمینه عکاسی و آشنایی با رفتار انواع حیوانات وابسته است. علاوه بر این، عکاس های این حوزه باید بتوانند به دیگران اثبات کنند که این عکس ها طبیعی هستند و عکس گرفتن از، حیوانات اهلی جز این ژانر محسوب نمی شود. در این نوع عکاسی، عکاس ها باید از صحنه های جالب و غیر تکراری مانند جنگیدن و غذاخوردن حیوانات گرفته شوند. با فارسی خوان همراه شوید و با چند ترفند عکاسی آشنا شوید.

عکاسی از حیات وحش ۱) تاریخچه عکاسی حیات وحش

بررسی دقیق تاریخچه عکاسی حیات وحش نشان می دهد که هنر و فن عکاسی ، جز اولین سرگرمی های شکارچی های حیات وحش در دهه ۱۲۸۰ بوده است. این شکارچیان، ابتدا از حیوانات وحشی عکس می گرفتند اما بعدا، شروع به عکاسی از حیواناتی نمودند که خودشان شکار کرده بودند.سپس ، طرفداران محیط زیست و حیوانات نیز مصمم شدند تا از گونه های مختلف جانوری عکس گرفته و اطلاعاتی در مورد حیوانات و نحوه زندگی شان در اختیار عامه مردم بگذارند. علاوه بر این، متخصصان علوم جانوری نیز برای انجام تحقیقات شان به حرفه عکاسی حیات وحش روی آورده و شروع به ثبت تصاویر طبیعی کردند.

عکاسی از حیات وحش -دوربین مناسب عکاسی حیات وحش

عکاسی از حیات وحش ۲) دوربین مناسب عکاسی حیات وحش

دوربین مناسب عکاسی حیات وحش، دوربین (DSLR)است .سیستم فوکوس این دوربین برای عکاسی از حیوانات AF ، لنز آن دارای حداقل دیافراگم F/ 5.6 و قابل تعویض است. فاصله کانونی لنز این دوربین قابل تنظیم است و به سرعت انواع تصویر را ثبت میکند (این نکته در عکاسی از پرندگان اهمیت خاصی دارد. دوربین های مناسب این نوع از عکاسی باید قابلیت بزرگنمایی را داشته باشند .

بنابراین، لنز تله قتو برای این کار مناسب به نظر می رسد. علاوه بر این، سنسور دوربینی که انتخاب میکنید باید، فول فریم (APS-C) باشد تا بتواند تصویر را بزرگ کند. در عکاسی حیات وحش ، برای عکاسی از سوژه نزدیک بهتر است که نقطه فوکوس را روی چشم های سوژه انتخاب کرده و با توجه به بلند شدن فاصله کانونی ، دیافراگم را کوچکتر انتخاب نمود.

عکاسی از حیات وحش ۳) فنون ونکات عکاسی حیاط وحش

حیات وحش یکی از چالش برانگیزترین و ارزشمندترین موضوعات در عکاسی از طبیعت است.به دلیل فشارهای وارد بر محیط زیست شاید تعداد حیوانات وحشی دیگر به اندازه سابق نباشد ، ولی آن ها امروزه بیشتر محافظت میشوند. امروزه  فنون و نکات عکاسی حیات وحش بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته و شاید دلیل آن در خطر افتادن و منقرض شدن بعضی از گونه های حیات وحش و اهمیت دادن به محیط زیست از قبل میباشد.عکاسی حیات وحش مدرن خیلی به تحقیق نزدیک است.

عکاسی از حیات وحش ۴) نکته مهم در عکاسی حیاط وحش

 نکته مهم در عکاسی حیاط وحش  است که تنها یک عکس حیات وحش نگیریم، بلکه در عوض یک تصویرخلق کنیم، این به معنی گنجاندن مولفه های اضافی  مانند نور و گرد و غبار در تصویر است. ناگهان یک تصویر حیات وحش معمولی به سطح بالاتری ارتقاء پیدا خواهد کرد… و به تصویر بسیار جذاب تری تبدیل خواهد شد

نکته مهم در عکاسی حیاط وحش – لرزش‌ها را کاهش می دهید

عکاسان حیات وحش با لنز‌های تله‌فوتوی خود کسب در‌آمد می‌کنند. یک لنز تله‌فوتوی بزرگ لرزش ها را کاهش  می دهد، حتی از کوچک‌ترین لرزش‌ها هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اگر از یک لنز تله‌فوتوی بلند استفاده می‌کنید، برای کاستن از لرزش‌های آن، بازویتان را روی آن دراز کنید و بدنه لنز را با دستتان کنترل کنید. این کار از لرزش لنز جلوگیری کرده و نهایتاً عکس‌هایی با شارپنس بیشتر در اختیارتان قرار می‌دهد.

نکته مهم در عکاسی حیاط وحش – شکار را تعقیب کنید

گاهی اوقات، روئیت جانورانی که قصد عکاسی از آنها را دارید بسیار سخت است. برای این کار باید غذا یا همان شکار را تقعیب کنید آنها را دنبال کنید. چه جانوران گیاه‌خوار و چه جانوران گوشت‌خوار، به صورت غریزی محتاج به خوردن غذا هستند و اگر شما بدانید که آنها چه می‌خورند و چه زمانی به شکار می‌روند، اولین گام موفقیت خود را برداشته‌اید.

نکته مهم در عکاسی حیاط وحش - محیط را نیز نمایش دهید

نکته مهم در عکاسی حیاط وحش – محیط را نیز نمایش دهید

یکی از راه‌های محبوب عکاسی از جانوران، عکاسی از آنها در محیط طبیعی‌ای است که در آن زندگی می‌کنند. ترکیب عکس منظره و حیات وحش، عمق دو چندانی به عکس شما می‌بخشد. محیط پیرامون جانور، روایت عکس شما را بهتر می‌کند و به بیننده کمک می‌کند تا زندگی جانور را بهتر بشناسد. ومحیط را نیز نمایش دهید.

نکته مهم در عکاسی حیاط وحش – لنز‌های زاویه باز را فراموش نکنید

به عنوان یک عکاس حیات وحش، نباید لنز‌های باز را فراموش نکنید. لنز‌های واید عکس‌هایی با زاویه دیدی کاملاً متفاوت و دیدی بسیار متفاوت نسبت به لنزهای بسته ارائه می‌کنند. این توصیه قدیمی عکاسی را به خاطر بسپارید؛ برای روایت خود یک سری عکس با لنز واید، نرمال، تله و سوپر تله نیازمندید.

نکته مهم در عکاسی حیاط وحش – صبور باشید

آخرین توصیه این است که صبور باشید. صبر مهم‌ترین کلید عکاسی از حیات وحش است. عکاسان حیات وحش تقویم مشخصی ندارند و برای گرفتن یک عکس ساعت‌ها، روز‌ها و هفته‌های بسیاری را صرف می‌کنند تا در یک لحظه شانس به آنها رو کند و صحنه دلخواه آنها جلوی دوربین آنها به وقوع بپیوندد.

عکاسی از حیات وحش، از تکنیکی ترین و پرچالش ترین نوع عکاسی از حیات وحش محسوب می شود و هنرمند عکاس باید، به هنر عکاسی تسلط کافی داشته و سوژه و تجهیزات را به خوبی بشناسد. کسب مهارت کافی برای عکاسی از حیات وحش در شرایط مختلف به عکاس فرصت میدهد تا بتواند در همه شرایط به خوبی عکاسی کرده و موفقیت های چشمگیری به دست آورد.
یکی از شرایط سختی که عکاسان باید برای آن آمادگی داشته باشند، عکاسی در نور کم است. در این مورد، حتی اگر از دوربین های DSLR هم استفاده کنید، باز هم مشکلاتی وجود خواهد داشت.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام