۱۵۰ نکته مهم موفقیت

۱۵۰ نکته مهم موفقیت

حالت شب

فرمول موفقیت واقعا ساده است،در این مقاله باهم به بررسی ۱۵۰ نکته مهم موفقیت می‌پردازیم، عاملی که باعث می‌شود افراد موفق از افراد غیر موفق متمایز شوند. این روزها به ما آموزش نمی‌دهند که در راه موفقیت ممکن است شکست‌های موقتی‌ای بخوریم و ممکن است مجبور شویم لحظات سختی را تجربه کنیم،بلکه به ما آموزش می‌دهند از شکست دوری‌کنیم به ما آموزش می‌دهند شکست جزو گزینه‌های ما برای انتخاب نیست و باید از شکست دوری کرد. اگر میخواهید یک برنامه جامع برای موفقیت داشته باشید با فارسی خوان همراه باشید.

نکته مهم موفقیت برای زندگی

۱- یاد بگیرید که قبول کنید و عاشق خودتان باشید بهتر است همیشه کارهایی انجام دهید که به صلاحتان است. البته طبق تحقیقات همیشه موفقیت‌ها بعد از اشتباهات به دست می‌آیند.

۲- هرگز با خودتان شبیه به کسی که شکست خورده است رفتار نکنید.

۳- یاد بگیرید تا با اعتماد به نفس بگویید «نه» بهتر است این مهارت را خیلی سریع یاد بگیرید. با این مهارت شما می‌توانید فقط چیزهایی را انتخاب کنید که برایتان مفید هستند.

۴- بهترین روش برای رد کردن یک پیشنهاد هم عنوان کردن این جمله است: «عالی به نظر می‎رسد، اما بهتر است این بار روی من حساب نکنید».

۵- یاد بگیرید ریسک کنید در سنین پایین‌تر یاد گرفتن یک موضوع راحت‌تر و حتی قبول شکست در آن هم ساده‌‎تر است. در این سن وقتی ریسک کنید، اگر موفق شوید که عالی است اما اگر هم شکست بخورید درس خوبی گرفته‎اید. در این سن است که انرژی دارید و می‌تواند موارد مختلف را تجربه کنید.

نکته مهم موفقیت

نکته مهم موفقیت برای قوی کردن خودتان

۶- یاد بگیرید ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنید بسیاری از بزرگان معتقدند ضعف، بزرگترین مزیتی است که هر انسانی دارد.

۷- یاد بگیرید مودب معاشرت کنید معمولا هر انسانی در اولین سال‌های زندگی مباحثه و مذاکره کردن را یاد می‌‎گیرد. اما مهم است که یاد بگیرد با رعایت ادب آن هم به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهد.

همچنین بخوانید : راز موفقیت انسان

۸- همیشه خوب مذاکره کردن می‌تواند در مراحل مختلف زندگی شرایط را برایتان تغییر دهد.

۹- یاد بگیرید خودتان را ببخشید خودتان را به راحتی ببخشید.

۱۰- این که خودتان را به خاطر اشتباهات گذشته سرزنش کنید اصلا چیزی را تغییر نمی دهد.فقط باعث می‎شود روز به روز اعتماد به نفستان پایین‌تر هم بیاید. همیشه گذشته را به امید داشتن آینده‌ای بهتر فراموش کنید.

نکات مهم موفقیت

۱۱- یاد بگیرید خودتان را با دیگران مقایسه نکنید معمولا وقتی می‌بینیم کسی ازدواج کرده، بچه دار شده، زندگی راحت دارد یا هر چیزی شبیه به این، ممکن است به هر یک از این موارد غبطه بخوریم. اما هرکس زندگی خودش را دارد.

نکته مهم موفقیت برای تقویت روحیه شخصی

۱۲- اصلا مفید نیست که خودتان را با دیگران مقایسه کنید.

همیشه مردم از بیرون بسیار خوشحال‌تر از چیزی که هستند به نظر می‏‌رسند.

۱۳- یاد بگیرید از تغییر نترسید همیشه اعمال تغییرات خطرناک یا ترسناک نیستند، فقط باید برای دوران گذار آن آماده بود و بدانید برای مدتی سختی در راه است. بهتر است ابتدا به تجارب دیگران توجه کنید، بعد درباره‎‏اش تحقیق کنید و بعد آن تغییر را انجام دهید.

۱۴- یاد بگیرید بدهی‌هایتان زیاد نشود خیلی‌ها خودشان را سرزنش می‌کنند که چرا پول پس‌انداز نکردند یا چرا بدهی زیادی دارند. اگر دچار این شرایط شدید بهتر است سعی کنید فقط با پولی که دارید زندگی کنید و به هیچ وجه وام یا قرض نگیرید.

۱۵- یاد بگیرید دوست پیدا کنید سعی کنید رابطه‌های دوستانه ایجاد کنید. زندگی بیشتر از این است که همیشه بیرون از خانه باشید.

۱۶- گاهی می‎توانید با ماندن در خانه و حتی نوشیدن یک فنجان قهوه با دوستی قدیمی خوش بود.

نکته مهم موفقیت برای دوستی

۱۷- دوست‌‎های خوب پیدا کنید و وقتتان را برای خوش بودن با آن‌ها بگذارید.

۱۸- مقایسه خود با دیگران یکی از بدترین موانع ذهنی این است که دائم خودمان را با دیگران مقایسه کنیم، البته این کار شاید تا حدودی در ما انگیزه ایجاد کند، اما اگر در این کار زیاده‌روی کنیم و فقط به نکات منفی آن توجه کنیم، مانع پیشرفت ما خواهد شد، متاسفانه این نوع مقایسه بیشتر توسط پدر و مادرها در زمانی که ما کودکی بودیم انجام می‌شد و شاید سال‌ها از آن گذشته باشد و حالا خودمان ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهیم.

اگر قرار است خودتان را مقایسه کنید، بهتر است با گذشته خود مقایسه کنید و البته روی مواردی که پیشرفت کردید تمرکز کنید نه موارد دیگر.

نکته مهم موفقیت برای دوستان

۱۹- سرزنش کردن دیگران یکی از موانع ذهنی که باعث می‌شود، نتوانیم پیشرفت کنیم، سرزنش کردن دیگران است، این کار توجه و تمرکز ما را روی نکات منفی قرار می‌دهد و نتیجه، این می‌شود که با توجه به قانون تمرکز، روی هر چیزی که تمرکز کنید، بیشتر از آن نصیبتان می‌شود، پس موارد بیشتری را تجربه خواهید کرد.

۲۰- مقصر شمردن دیگران یک مانع ذهنی بسیار مخرب این است که دائم دیگران را مقصر بدانیم، این کار باعث می‌شود احساس کنیم که ما یک قربانی هستیم و کسی که قربانی است هیچ قدرتی برای تغییر زندگی خود ندارد و نمی‌تواند پیشرفت کند زیرا دیگران چنین اجازه‌ای به او نمی‌دهند.

150 نکات مهم موفقیت

 

نکته مهم موفقیت در راه هدف

۲۱- به سازماندهی عادت نمائید : یک برنده واقعی بایستی اهدافش را شناسائی کند و همواره تدبیری فرا زمانی ( روبه جلو ) داشته باشد. این موضوع در صورتی امکان پذیر است که بخشهای زیادی از زندگی شما سازماندهی شده باشد.یعنی سازماندهی در بخش‌های شخصی ، مالی و حرفه‌ای شما وجود داشته باشد. سازماندهی جهت برنامه‌ریزی بهتر و در بازخورد برای بدست آوردن نتیجه بهتر اجرا می‌شود .

۲۲- مسیرتان را بیابید : یکی از شایع‌ترین خطاهای تأسف بار بیشتر افراد، بکار بستن کمتر از یک مسیر درزندگی‌شان است و آرزو دارند مثل شخص دیگری باشند.در حالیکه شما یک شخص ویژه ( بی‌همتا ) هستید و این در مورد افراد دیگر نیز صدق می‌کند . مسیرتان را بیابید و آن چیزی را که منفعت شما درآن است ، دنبال کنید .

۲۳- رهبری کنید : وقتی صحبت از رهبری می‌شود ،این بدان معنی است که زندگی و آموخته‌هایتان را در جهت کنترل روی تصمیماتتان هدایت کنید .

نکته مهم موفقیت برای رسیدن به هدف

۲۴- فردا قدری بهتر خواهید بود : ” در واقع اگر شما به امروزتان مسلط باشید “ ، فردا بهتر عمل خواهید کرد و این روش موفقیت است . بیان این مطلب این واقعیت را می رساند که اکثر افراد وقتی ، موفقیت فقط چند گامی دورتر از آنهاست از آن منصرف می‌شوند .

۲۵- ثروت را پس‌انداز کنید : افراد به واسطه تحلیل رفتن ثروت تحریک نمی‌شوند، این نوع از عملکرد نتیجه ای وارونه ( بالعکس ) دارد.در واقع وقتی فرد در حال اندوختن ثروت ( ثروت‌اندوزی ) است ،اصالتاً درحال به وجود آوردن چیزهایی به مراتب بزرگتر است .ثروت، راحتی ، امنیت و آسایش‌خاطر می‌آورد، عواملی که انگیزه شما را به کار کردن بیشتر ( سخت‌کوشی ) رجعت خواهد داد .

۲۶- از دیگران کمک بگیرید : بیشتر مردم درخواست کمک کردن از دیگران را دوست ندارنددرنتیجه به خاطر لجاجت و اصرار خودشان شکست می‌خورند. هیچکس همه چیز را نمی‌داند همانطوریکه توجه دارید پشت سر مردان بزرگ همیشه مردان بزرگتر دیگری وجود داشته‌اند که از آنها مشورت می‌گرفته‌اند . با دیگران درباره پاره‌ای از مشکلات مباحثه کنید،این به انگیزش شما در اداره کردن و ادامه مسیر کمک خواهد کرد .

نکته مهم موفقیت هدف گذاری

۲۷- پیروزی‌های کوچک را مهم بشمارید : از تجلیل پیروزیهای کوچک گریزان نباشید. هر پیروزی مهم است چون موجب شده شما یک گام به هدف نهائی نزدیکتر شوید.تجلیل و قدردانی از این پیروزیهای کوچک به شما قدرت و توانایی می‌دهد و ضرورت انگیزش بیشتر احساس می‌شود .

۲۸- آینده محصور در زمان گذشته نیست ( آینده محدود به گذسته نیست ) : آنچه در گذشته به هر دلیلی اتفاق افتاده بدین معنی نیست که به طور غیرارادی ( خودکار ) باعث شکست یا عقب‌ماندگی شما در آینده باشد . بر آینده و تمام چیزهای شگرفی که برای شما ذخیره شده تمرکز کنید .

150 نکته مهم موفقیت

۲۹- به جست ‌و جوی خود برای رسیدن به یک استراتژی کامل و بی‌عیب و نقص پایان دهید.

۳۰- از تمرکز بر مشکلات دست بردارید، به فرصت‌ها نگاه کنید.

۳۱- خودتان را در دام اطلاعات و داده‌های بیش از حد گرفتار نکنید.

۳۲- از تمرکز بیش از حد بر تفریح و سرگرمی دست بردارید.

۳۳- دید کوتاه‌مدت را کنار بگذارید، دید بلندمدت داشته باشید.

۳۴-  همیشه در آسایش و آرامش نباشید

نکته موفقیت در تلاش کردن

۳۵- از اشتباه کردن نهراسید عقل به ما کمک می کند تا اشتباه نکنیم و در نتیجه هزاران اشتباه به وجود می آید. ۳ – فکر خود را به مسایل معمولی محدود نکنید سعی کنید بزرگ و وسیع فکر کنید.

۳۶- شاد بودن را در زندگی خود انتخاب کنید افراد شاد همیشه انگیزه بیشتری برای انجام امور دارند. شادی حق مسلم شماست و آن را با چیز دیگری عوض نکنید.

۳۷- حداقل یک ساعت در روز را به خودشناسی اختصاص دهید کتاب های مفید مطالعه یا موسیقی الهام بخش گوش کنید. رانندگی بهترین فرصت برای گوش کردن به کتاب های صوتی در مورد پرورش روح و خودشناسی است.

۳۸- به خود یاد بدهید که کاری که آغاز کرده اید را باید تمام کنید بسیاری از ما پیش از پایان یک کار یا انجام یک تصمیم، سراغ کار دیگری می رویم. این خوب نیست. همیشه کارهای خود را تمام کنید.

نکته مهم موفقیت برای سلامت روان

۳۹- در حال زندگی کنید وقتی در گذشته ها گیر کرده اید یا در آینده ای که نیامده سیر می کنید، نمی توانید از لحظه های کنونی خود استفاده و تصمیمات درست اتخاذ کنید.

۴۰- خود را مجبور کنید تا از زندگی لذت ببرد لذت بردن بهترین شغل بهشت است.

۴۱- وقتی درمانده می شوید یا شکست می خورید، هرگز عقب نشینی نکنید شاید موفقیت در چند قدمی شما ایستاده باشد.

۴۲- همیشه آرزوهای بزرگ در سر بپرورانید اگر چیزی فراتر از سطح انتظار باشد ما همه تلاش خود را می کنیم تا آن آرزو و خواسته را برآورده کنیم.

نکات موفقیت

۴۳- آنان که تجربه های گذشته را به خاطر نمی آورند محکوم به تکرار اشتباهند.

۴۴- از میان کسانی که برای دعای باران به میعادگاه می روند تنها کسانی که با خود چتر می برند به کارشان ایمان دارند.

۴۵- پیچهای جاده آخر جاده نیستند مگر این که خودت نپیچی.

۴۶- وقتی به چیزی می رسی بنگر که در ازای آن از چه گذشته ای.

۴۷- آدمهای بزرگ شرایط را خلق می کنند و آدم های کوچک از آن تبعیت می کنند.

نکته مهم برای روحیه قوی

۴۸- آدمهای موفق به اندیشه هایشان عمل می کنند اما سایرین تنها به سختی انجام آن می اندیشند.

۴۹- گاهی خوردن لگدی از پشت برداشتن گامی به جلو است.

۵۰- هرگز به کسی که برای احساس تو ارزش قائل نیست دل نبند.

۵۱- همیشه توان این را داشته باش تا از کسی یا چیزی که آزارت می دهد به راحتی دل بکنی.

۵۲- با هر کسی مانند خودش رفتار کن تا نتیجه و عکس العمل کارش را قلبا احساس کند.

۵۳- هرگز برای کسی که حاضر نیست برای تو کاری انجام بدهد، کاری انجام نده.

نکته مهم برای روحیه شخصی

۵۴- به کسانی که خوبی دیگران را بی ارزش یا از روی توقع می دانند خوبی نکن اما اگر خوبی کردی انتظار قدردانی نداشته باش.

۵۵قضاوت خوب محصول تجربه است و از دست دادن ارزش و اعتبار محصول

۵۶- قضاوت بد.

۵۷- وقتی خوشبخت هستی که وجودت آرامش بخش دیگران باشد.

۵۸- به خودت بیاموز هر کسی ارزش ماندن در قلب تو را ندارد.

۵۹- هرگز برای عاشق شدن دنبال باران و بابونه نباش، گاهی در انتهای خارهای یک کاکتوس به غنچه ای می رسی که زندگیت را روشن می کند.

۶۰- همیشه حرفی رو بزن که بتونی بنویسی، چیزی رو بنویس که بتونی امضاش کنی و چیزی رو امضاء کن که بتونی پاش بایستی.

۶۱- هرگاه نتونستی اشتباهی رو ببخشی اون از کوچکی قلب توست، نه بزرگی اشتباه.

۶۲- همیشه توان این را داشته باش تا از کسی یا چیزی که آزارت می دهد به راحتی دل بکنی.

۶۳- عادت کن همیشه حتی وقتی عصبانی هستی عاقبت کار را در نظر بگیری.

۶۷- آنقدر به در بسته چشم ندوز تا درهایی را که باز می شوند نبینی.

نکته موفقیت

نکته مهم برای روحیه خودتان

۶۸- کسی که برای آبادانی می کوشد جهان از او به نیکی یاد می کند.

۶۹- آنکه برای رسیدن به تو از همه کس می گذرد عاقبت روزی تو را تنها خواهد گذاشت.

۷۰- نتیجه گیری سریع در رخدادهای مهم زندگی از بی خردی است.

۷۱- هیچ گاه ابزار رسیدن به خواسته دیگران نشو.

۷۲- اگر می خواهی اعمالت مورد پسند خدا باشد، در سختیها از خودت بگذر، دیگران را قربانی نکن.

۷۳- از قضاوت دست بکش تا آرامش را تجربه کنی.

۷۴- دوست برادری است که طبق میل خود انتخابش می کنی.

نکته مهم موفقیت برای عشق

۷۵- لیاقت محبت و مهربانی دیگران را داشته باش.

۷۶- همیشه و در همه حال به تلاش کردن ادامه دهید

۷۷ با سخت کار کردن احساس غرور کنید

۷۸- به دیگران انگیزه بدهید

۷۹- موانع را به فرصت‌ها تبدیل کنید

۸۰- هر هفته چند فعالیت انگیزه بخش انجام دهید

نکته مهم برای موفقیت در عشق

۸۱- از خود سوال کنید که آیا کاری که برایتان مهم است را انجام می‌دهید؟

۸۲- در برنامه خود زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص دهید

۸۳-کارهایی که انجام می‌دهید را آگاهانه انتخاب کنید

۸۴- تصمیم بگیرید که می خواهید چه کسی باشید

۸۵- همیشه با افراد باانگیزه و پر انرژی ارتباط برقرار کنید

۸۶- اهداف و برنامه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

۸۷- از انجام دادن چند کار به طور هم‌زمان اجتناب کنید

۸۸- مهم نیست چه سنی داری هنگام سلام کردن مادرت را در آغوش بگیر.

۸۹- اگر کسی تو را پشت خط گذاشت تا به تلفن دیگری پاسخ دهد تلفن را قطع کن.

۹۰- هیچوقت به کسی که غم سنگینی دارد نگو ” می دانم چه حالی داری ” چون در واقع نمی دانی.

۹۰- یادت باشد گاهی اوقات بدست نیاوردن آنچه می خواهی نوعی شانس و اقبال است.

۹۱- هیچوقت به یک مرد نگو موهایش در حال ریختن است. خودش این را می داند.

۹۲- از صمیم قلب عشق بورز.

۹۳- ممکن است کمی لطمه ببینی، اما تنها راه استفاده بهینه از حیات همین است.

نکته مهم برای موفقیت در بین مردم

۹۴- در مورد موضوعی که درست متوجه نشده ای درست قضاوت نکن.

۹۵- وقتی از تو سوالی را پرسیدند که نمی خواستی جوابش را بدهی، لبخند بزن و بگو: “برای چه می خواهید بدانید؟”

۹۶- هرگز موفقیت را پیش از موقع عیان نکن.

۹۷- هیچوقت پایان فیلم ها و کتابهای خوب را برای دیگران تعریف نکن.

۹۸- وقتی احساس خستگی می کنی اما ناچاری که به کارت ادامه بدهی، دست و صورتت را بشوی و یک جفت جوراب و یک پیراهن تمیز بپوش.

۹۹- آن وقت خواهی دید که نیروی دوباره بدست آورده ای.

۱۰۰- هرگز پیش از سخنرانی غذای سنگین نخور. راحتی و خوشبختی را با هم اشتباه نکن.

۱۰۱- هیچوقت از بازار کهنه فروشها وسیله برقی نخر.

۱۰۲- شغلی را انتخاب کن که روحت را هم به اندازه حساب بانکی ات غنی سازد.

۱۰۳- سعی کن از آن افرادی نباشی که می گویند : ” آماده، هدف، آتش ” هر وقت فرصت کردی دست فرزندانت را در دست بگیر. به زودی زمانی خواهد رسید که او اجازه این کار را به تو نخواهد داد.

نکات مهم موفقیت برای شاد زیستن

۱۰۴- چتری با رنگ روشن بخر.

۱۰۵- پیدا کردنش در میان چتر های مشکی آسان است و به روزهای غمگین بارانی شادی و نشاط می بخشد.

۱۰۶- وقتی کت و شلوار تیره به تن داری شیرینی شکری نخور.

۱۰۷- هیچوقت در محل کار درمورد مشکلات خانوادگی ات صحبت نکن.

۱۰۸- وقتی در راه مسافرت، هنگام ناهار به شهری می رسی رستورانی را که در میدان شهر است انتخاب کن.

۱۰۹- در حمام آواز بخوان

۱۱۰- طوری زندگی کن که هر وقت فرزندانت خوبی، مهربانی و بزرگواری دیدند، به یاد تو بیفتند.

۱۱۱- بچه ها را بعد از تنبیه در آغوش بگیر.

۱۱۲- فقط آن کتابهایی را امانت بده که از نداشتن شان ناراحت نمی شوی.

۱۱۳- ساعتت را پنج دقیقه جلوتر تنظیم کن.

۱۱۴- هنگام بازی با بچه ها بگذار تا آنها برنده شوند.

۱۱۵- شیر کم چرب بنوش.

۱۱۶- هرگز در هنگام گرسنگی به خرید مواد غذایی نرو.

۱۱۷- اضافه بر احتیاج خرید خواهی کرد.

۱۱۸- فروتن باش، پیش از آنکه تو به دنیا بیایی خیلی از کارها انجام شده بود.

۱۱۹- از کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد، بترس.

۱۲۰- فراموش نکن که خوشبختی به سراغ کسانی می رود که برای رسیدن به آن تلاش می کنند

۱۲۱- در روز تولدت درختی بکار.

نکات مهم موفقیت برای آرامش

۱۲۱- برای رسیدن به آنچه می خواهید به دست بیاورید زیاد عجله نکنید. به آرامی حرکت کنید، طوری که اگر خواستید به سرعت سمت هدفی بروید شانس این را داشته باشید که متوجهش شوید.

۱۲۲- حداقل هر چند وقت یکبار نقاط پایانی، اهداف و برنامه ها را فراموش کنید. برای لذت بردن از جایی که هستید حتما نباید آنجا که هدفتان است باشید. برای لذت بردن از این لحظه باید همین جا که هستید باشید.

۱۲۳- انتها را فراموش کنید چون فقط حواستان را پرت می کند. از وسط، از مرکز و از خودتان حرکتان کنید. کارهایی که دیگران انجام می دهند شاید خیلی چشم گیر به نظر بیاید و سر و صدای زیادی به پا کند. بیاموزید به آنچه بیرون است گوش ندهید و درون خود را بشنوید. این کار را حداقل در بخشی از روز انجام دهید.

۱۲۴- راهی پیدا کنید تا از جایی که هستید لذت ببرید چون لازم نیست منتظر بمانید تا جای دیگری بروید.

۱۲۵- حرکات یوگا چیزی جز چند ایده نیست، پس عجله ای برای رسیدن به تخصصی ترین حرکات نیست. در حال حاضر در بدنی هستید که به شما داده شده، پس همان بدن باشید، درست مانند هر لحظه، هر مکان و هر قسمت از خودتان. لازم نیست خود را فراتر از آنچه باید تصور کنید، همین حالا هم آنچه دارید مهم است.

۱۲۶- کمی شدت کار را کاهش دهید تا آنچه می خواهید را انجام دهید.

۱۲۷- زندگی را همین طور که هست میبینم نه آنگونه که باید باشد !

نکات مهم موفقیت برای زندگی مشترک

۱۲۸- هرگز از روی لجبازی با والدین و اطرافیان و یا بر عکس به خاطر سپردن به والدین (اطاعت محض از آن ها) تصمیم گیری نکنید که پشیمانیش برای شماست

۱۲۹- وقتی احساس خستگی می کنی اما ناچاری که به کارت ادامه بدهی، دست و صورتت را بشوی و یک جفت جوراب و یک پیراهن تمیز بپوش.

۱۳۰- گاهی اوقات پاسخ منفی بدهید هیچ گاه در برابر لجبازی های همسرتان شما لجبازی نکنید چرا که در این صورت همسرتان هیچ گاه دست از لجبازی برنخواهد داشت

۱۳۱- ایجاد تغییر در نحوه برخورد و گذراندن زمان بین خود و طرف مقابلتان و تقویت مهارت های ارتباطی و حل مشکل می تواند تغییرات شگرفی در رابطه تان ایجاد کند.

۱۳۲- اگر میخواهید لکه شمع ازلباس شماپاک شود ابتدا روزنامه روی لباس بگذارید سپس اطو کشی کنید یادت باشد گاهی اوقات بدست نیاوردن آنچه می خواهی نوعی شانس و اقبال است.

۱۳۳- یکی از راه های شکل دادن رفتار اطرافیانمان قدردانی و تشکر از رفتارهای مثبت آن ها است. با این روش فرد کم کم متوجه می شود کدام یک از رفتار هایش چنین پاسخ مثبتی ایجاد می کند و آن رفتار را افزایش خواهد داد.

۱۳۴- چهره در هم کشیدن، لام تا کام حرف نزدن، تلفن نزدن و… از آن دست رفتارهایی هستند که نشان می‎دهند زن یا شوهر قهر کرده است.

۱۳۵- اگر ارتباط در ازدواج را به دو نوع ارتباط کلامی و غیرکلامی تقسیم کنیم، قهر کردن به‎عنوان یک خرابکار بزرگ در زمره ارتباطات غیرکلامی قرار می‎گیرد

۱۳۶- اگر کلاس می‎روید یا ورزش خاصی را دنبال می‎کنید، سعی کنید زمان‎هایی باشد که همسرتان منزل نیست. نه اینکه تا او از سر کار به خانه بازگشت تازه شما شال و کلاه کنید و به دنبال کلاس و ورزش خود بروید.

نکات مهم موفقیت برای آداب معاشرت

۱۳۷- جواب سلام را با علیک بده

۱۳۸- جواب تشکر را با تواضع

۱۳۹- جواب کینه را با گذشت

۱۴۰- جواب بی مهری را با محبت

۱۴۱- جواب ترس را با جرأت

۱۴۲- جواب دروغ را با راستی

۱۴۳- جواب دشمنی را با دوستی

۱۴۴- هیچ وقت هیچ چیز و هیچ کس را بی جواب نگذار

۱۴۵- مطمئن باش هر جوابی بدهی ،یک روزی ، یک جوری ، یک جایی به تو باز می گردد

۱۴۶- مهمترین کمک به همسر، این است که سعی کنید همدیگر را دین دار نگهدارید.

۱۴۷- مراقب باشید همسرتان خطای دینی نکند

۱۴۸- احترام گذاشتن به آنها در حفظ روابط اثر مثبتی دارد. علاوه بر آن، شخصیت خود شما را بالا می‎برد

۱۴۹- وقتی کودکتان از شما سوالی می پرسد او را برای گرفتن جواب به سراغ همسایه، گوگل یا…نفرستید .

در پاسخ دادن به او یادتان باشد که کارتان را کنار بگذارید و همه توجه و حواستان را به او بدهید

۱۵۰- حتماً رودررو با او حرف بزنید و موقع حرف زدن قدتان را هم قد او کنید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام