سیب میوه ی پر خاصیت

حالت شب

سیب میوه ی پر خاصیت و مفیدی که میتواند ناراحتی‌ های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی طولانی و مزمن را از بین ببرد. یا نشانه‌های آن‌ها را کاهش دهد . لازم به ذکر است که این قابلیت سیب به دلیل وجود ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین C و A ، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم می‌باشد.برای دانستنی های بیشتر با فارسی خوان همراه باشید.

سیب میوه ی پر خاصیت ۱) تاریخچه درخت سیب

ناگفته پیداست که سیب، یکی از سلامت بخش‌ ترین خوراکی‌ های اطراف ما محسوب میشود. درخت سیب درختی برگریز از خانواده گلسرخیان بوده که میوه شیرین و گوشتی‌ دارد. تاریخچه درخت سیباین درخت آسیای مرکزی است؛ جایی که امروزه هنوز هم گونه وحشی آن، مالوس سیورسی، یافت می‌شود. سیب پس از هزاران سال کشت در آسیا و اروپا، توسط مهاجران اروپایی به آمریکای شمالی برده شد. بیش از ۷۵۰۰ رقم سیب شناخته شده وجود دارد.

ارقام مختلف برای سلیقه‌ها و استفاده‌های مختلف از جمله آشپزی و خام خوردن! درختان سیب معمولاً بوسیله پیوند زدن تکثیر می‌شوند، گرچه سیب‌های وحشی به سادگی از دانه می‌رویند.چین اصلی ترین تولید کننده سیب در جهان بوده و بیش از نیمی از سیب کل دنیا را تولید می کند. ایالات متحده با بیش از شش درصد تولید دنیا، دومین تولید کننده و ترکیه سومین تولید کننده و ایتالیا، هندوستان و لهستان مقام‌ های بعدی را دارند. در کشور ایران این درخت بصورت وحشی در جنگل های شمال وجود دارد در لاهیجان و رودسر آنرا آسیب ، هسی و هسیب و در مازندران به آن سه می گویند .

سیب

تاریخچه درخت سیب – سیب در فرهنگ های مختلف

سیب در تعدادی از فرهنگ‌ ها، مانند فرهنگ اهالی اسکاندیناوی، یونان و سنت‌ های مسیحیان اروپایی، اهمیت مذهبی و اساطیری دارد. سیب همچنین یکی از سین‌ های اصلی سفره هفت‌ سین ایرانی‌ ها است. سیب به صورت خام خورده می‌شود، اما در بسیاری از غذا های آماده شده (بویژه دسرها) و نوشیدنی‌ها هم استفاده می‌گردد. سیب میوه است بهشتی،‌ سرشار از ویتامین های آ، ب، ث و پتاسیم که در درمان‌های طبیعی یا طب نتروپتی، دارویی برای پیشگیری از بیشتر امراض شناخته شده است‌.

سیب میوه ی پر خاصیت ۲) فواید سیب

سیب میوه ای است که از گذشته تا کنون نسبت به آن توجه بسیاری شده است. متخصصان تغذیه در نوشتن رژیم های غذایی از سیب استفاده می کنند و پزشکان طب سنتی نیز برای درمان بسیاری از بیماری ها سیب را پیشنهاد می کنند. سیب برای قلب مفید است، به خوش اندام شدن شما کمک می کند، کلسترول و احتمال دیابت را کاهش می دهد، از سرطان پیشگیری می کند و خلاصه این که خواص باور نکردنی زیادی دارد.در ادامه ی مطلب به دیگر فواید سیب میپردازیم.

فواید سیب – تقویت چشم با سیب

چون سیب داری ویتامین های A،B،C می باشد اگر روزانه ناشتا دو عدد سیب شیرین و همچنین موقع خوابیدن دو عدد سیب میل کنید اثر خوبی در بر طرف کردن ضعف بینایی دارد.

فواید سیب – درمان و آوردن سنگ از کلیه و مثانه با سیب

جوشانده ی پوست سیب را هر روز دو بار بنوشید این جوشانده ایجاد کننده ادرار است و شما باید آن را در موردی که مبتلا به حبس ادرار همراه با تحریک کلیه ها و مثانه شده اید مصرف کنید.برای تهیه ی جوشانده ی پوست سیب باید یک قاشق سوپ خوری پوست خشک شده سیب را در یک لیوان بزرگ آب ۲۵ دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن روزی دو بار یک لیوان معمولی یعنی حدود ۲۵۰۰ گرم بنوشید.

سی و خواص آن

فواید سیب – درمان و رفع بیماری کبدی و سینه درد با سیب

ترشحات غدد بزاق و معده را مساعد و متعادل می سازد، برای معالجه ی چاقی و اضافه وزن خوب است و همچنین برای بیماری های کبدی، ناراحتی معده و مجاری ادرار و سینه درد نافع می باشد.

فواید سیب – درمان و رفع اسهال کودکان با پوست درخت سیب

صدو بیست گرم برگ یا پوست خشک سیب را در یک لیتر آب سرد بخیسانید و بعد آن را روی آتش بگذارید تا حدود یک ربع بجوشد و بعد از روی آتش بردارید و حدود یک ربع بگذارید تا دم بکشد بعد آن را صاف کنید و با عسل شیرین کنید و بعد از هر غذا یک فنجان بنوشید این داروی ساده بهترین درمان اسهال است. در عین برای تقویت قوای جنسی مناسب می باشد. نکته قابل توجه این است که مراقب باشید عسل مورد استفاده خالص و طبیعی باشد.

فواید سیب – درمان و برطرف کردن کمبود فسفر در بدن با سیب

سیب به علت داشتن مقدار قابل توجهی فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می کند، برای امراض حصبه ای،اسهالی و اسهال خونی و ورم معده بسیار نافع است اسهال را به خوبی معالجه می کند و از طرفی مانع مناسبی برای بوجود آمدن ناراحتی های گوارشی است به این ترتیب سیستم کار معده را منظم می کند.

خواص سیب

فواید سیب – درمان درد چشم با سیب

سیب به علت دارا بودن ویتامین های A-B-C برای تقویت چشم موثر است.  زمان های قدیم برگ سیب را برای دفع اختلالات چشم مفید می دانستند. همچنین اگر سیب را رنده کنند و از آن مرهمی تهیه کنند، این مرهم را اگر روی چشم که ضربه ای به آن وارد شده بگذارند، فورا درد ضربه را آرام می کند. برای انواع درد چشم باید یک سیب قرمز شیرین را پوست بکنید و هسته آن را در بیاورید و با آب بپزید و آن را به صورت مرهم روی چشم بگذارید، اگر کمی شیر مادر را به این مرهم اضافه کنید اثر و خاصیت آن کامل می شود.

فواید سیب – سیب و تقویت معده

امام علی (ع) می فرماید: «خوردن سیب موجب پاکیزگی و پاک شدن معده از آلودگی ها می باشد.» همچنین حضرت امام صادق (ع) می فرماید: «سیب معده را به ترشح وامی دارد.»  رازی می گوید: «سیب برای معده و قلب مقوی است. ولی دفع آن از شکم به کندی صورت می گیرد و ایجاد نفخ می کند. بخصوص نوع خام و ترش آن و به همین خاطر کسانی که احساس سنگینی معده می کنند نباید بعد از خوردن آن آب سرد یا غذا ترش بخورند.»

سیب و تقویت معده a) خاصیت سیب برای معده

سیب به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریک را حل می کند و ترشحات غدد بزاق و معده را خوب را و متعادل می کند. سیب برای ورم معده نیز سودمند است. ترشی سیب، ترشح غدد را زیاد را ترشی معدهکم می کند. سیب پوست کنده برای زخم معده مفید است و برای کسانی که درد معده دارند رنده شده یسیب نافع است. همچنین دکتر جزایری معتقد است مبتلایان به زخم معده که نمی توانند میوه ی خام بخورند، می توانند سیب را رنده کرده، بدون پختن میل کنند.

مربای سیب نیز یرای معده و قلب سودمند است (روش تهیه ی مربای سیب آن است که سیب را به قطعات کوچک خرد می کنند و می پزند و با افزودن مقدار بیشتری  شکر، آن را به صورت مربا در می آورند.) شربت سیب هم معده را تقویت می کند (روش تهیه آن چنین است: ۵۰۰ گرم آب سیب را همراه با ۸۵۷گرم شکر با گرمایی معتدل می پزند تا قوام شربت بدست آید.) سیب مانع سوء هضم شده، معده را منظم می نماید و آب سیب نیز از تقویت کننده های معدهمی باشد.

سیب میوه پر خاصیت

سیب و تقویت معده b) عرق سیب

عرق یا آب مقطر سیب هم برای معالجه و تقویت معده مفید بوده، امراض پوستی را معالجه می نماید. (عرق سیب فاقد الکل بوده و از نوشابه های حلال و نشاط آور است. برای درست کردن آن باید سیب را با پوست خرد کرده در آب بجوشانید و عرق آن را بگیرید. معمولا یک چهارم آب باید تقطیر شود.

در موقع تقطیر باید در نظر داشته باشیئ لیتر عرق باید گرفته شود. در موقع تقطیر سیب باید آن را خوب بشویید چون ممکن است درخت آن را سم پاشی کرده و آثار سم در روی سیب باقی باشد.)

فواید سیب – درمان اسهال خونی با سیب

از میوه کال و نارس سیب، دارویی برای درمان اسهال خونی درست میکنند. در قدیم بعضی از پزشکان اعتقاد داشتند که خوردن سیب کال ایجاد فراموشی می کند. ولی در طب جدید چنین عقیده ای وجود ندارد.

فواید سیب – درمان گریه کودکان با سیب

سیب ترش و شیرین، سموم بدن کودکان شیرخوار را دفع می کند. اگر به آن ها سیب قندک و گلاب بدهید، احساس آرامش کرده و گریه زاری نمی کنند.

فواید سیب – درمان اسهال کودکان با سیب

فالوده سیب برای معالجه اسهال و به خصوص برای کودکان بسیار مفید است. همچنین خوردن سیب، به صورت ناشتا در زمان اسهال کودکان مؤثر است. در بعضی موارد اسهال، اگر سیب رسیده ای را رنده کنیم و به کودک بدهیم و به غیر از چای کمرنگ بدون شیرینی غذای دیگری به کودک ندهیم این روش بسیار مفید واقع می شود.

فواید سیب – درمان بوی بد دهان با سیب

سیب غذای روح و جسم است دهان را ضدعفونی می کند و بوی بد آن را از بین می برد. سیب مسواک طبیعی است و بهترین چیزی است که دندان را سالم نگه می دارد. به کسانی که دارای نفس بد بو هستند، توصیه می شود که ابتدا یک سبزی مثل کاهو، جعفری یا ریحان را خوب بجوید و بعد یک سیب را با پوست جویده میل کنید.

همچنین بخوانید : میوه های گرم سیری

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام