فواید ریختن گلاب در چشم

حالت شب

فواید ریختن گلاب در چشم . حتما در مورد فواید گلاب برای پوست شنیده اید. این معجون خوش عطر طبیعی برای چشم نیز بسیار مفید است. البته به شرطی که از طبیعی بودن گلاب اطمینان حاصل کنید. ما تیم فارسی خوان این بار می‌خواهیم برای شما خواص و فواید گلاب برای چشم را بیان نماییم

چشمانتان را با گلاب بشویید

گل محمدی گلی زیبا از طبیعت و نماد عشق است و مزایای زیادی دارد که می‌تواند برای هر شخصی مفید باشد. گلاب از فرآورده‌های اصلی گل محمدی است که تاثیر فوق العاده‌ای در سلامت پوست و کاهش اضطراب دارد و علاوه بر آن خواص درمانی فوق العاده‌ای برای چشم دارد. در زندگی روزمره بیشتر افراد ساعت‌ها در برابر صفحه کامپیوتر میگذرانند که برای چشم‌ها مضره و آلودگی محیط زیست هم باعث آسیب رسیدن به چشم می‌شود.

خواص درمانی گلاب برای مراقبت از چشم مناسب است؛ بنابراین در اینجا این مطلب را درباره مزایای گلاب برای چشم آوردیم.

خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده‌ی گلاب

خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده‌ی موجود در این ماده به روش‌های مختلفی برای چشم مفید است. از چشم‌ها در برابر گرد و غبار، آلودگی ها، قرمزی، التهاب چشم و مواد مضر لوازم آرایشی و زیبایی مراقبت میکند. دو عدد توپ پنبه را برداشته و آن را به اندازه کافی در گلاب خیس کنید و روی چشم‌های خود قرار دهید. برای نتیجه بهتر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این حالت رو حفظ کنید.

شست و شوی چشم با گلاب برای رفع خستگی

گلاب برای شستشوی چشم عالی است. گلاب مخصوصا فشار و خستگی ناشی از نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر و تلویزیون را کاهش میدهد. چند قطره گلاب را به مقداری آب اضافه کرده و با پد پنبه چشم‌های خود را بشویید.

گلاب1

گلاب به عنوان قطره چشم

گلاب را میتوانید به عنوان قطره چشم مفید استفاده نمایید. برای استفاده از آن ۲ تا ۳ قطره گلاب را در هر چشم ریخته و در یک حالت راحت دراز بکشیند. حداقل ۱۰ دقیقه بدون بازکردن چشم راحت باشید. این کار به آرامش و شستشو آلودگی اضافی چشم کمک میکند.

از بین بردن سیاهی دور چشم با گلاب

این ماده اغلب به عنوان یک روش درمان عالی برای سیاهی زیر چشم در نظر گرفته می‌شود. مخلوط شیر سرد و گلاب را روی توپ پنبه اسپری کنیند. حداقل روزانه ۱۰ دقیقه آن را بر روی چشمان خود قرار دهید. در عرض ۳ تا ۴ هفته تغییرات قابل ملاحظه‌ای رو مشاهده خواهید کرد.

قدردان باشیم
چشم‌ها یکی از زیباترین هدیه خدا به انسان هاست. پس به خوبی از ان‌ها محافظت کنید.

امروزه مشغله‌های زیاد، بی‌خوابی‌ها، کار کردن طولانی مدت با سیستم‌های کامپیوتری، تغذیه نامناسب و بسیاری از عوامل دیگر باعث شده تا زیر چشم‌هایمان سیاه شود و چشمان خسته‌ای داشته باشیم. در این راستا گلاب می‌تواند به ما کمک کند؛ گلاب عطر فوق‌العاده‌ای دارد و سرشار از ویتامین‌های B3 ،C ،D و E است.

این مایع خوشبو سالیان قدیم، توسط یک دانشمند ایرانی تهیه شده و امروزه مصارف زیادی در زمینهدارویی و زیبایی دارد. استعمال گلاب سرد به زیر چشم باعث می‌شود تا سیاهی زیر چشم کمتر شود و علاوه بر این فواید بسیار زیادی به پوست می‌رساند. در این مقاله می‌خواهیم به فواید شگفت‌انگیز گلاب برای چشم بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید : تمرین برای قوی کردن چشم

گل رز زیبا است و بی‌شک آب گل رز نیز باعث زیبایی می‌شود. گلاب از عصاره گلبرگ‌های رز به دست می‌آید که خستگی را از چشم‌ها خارج کرده و آن را زیباتر می‌کند. چشم‌ها یکی از مهم‌ترین ارگان‌های حسی بدن هستند و عضلات و اعصاب‌ مختلفی در آن به صورت مرتبط کار می‌کنند تا بتوانیم محیط اطراف را مشاهده کرده و آن را حس و درک کنیم. سبک زندگی اشتباه باعث شده تا امروزه چشم‌ انسان‌ها بیشتر از قبل در معرض خطر باشد؛ ساعت‌های زیاد مطالعه، تماشای تلویزیون یا کار بر روی کامپیوتر و در نهایت مشغله‌های ضروری در سبک زندگی، چشم‌ها را خسته می‌کند. در این میان گلاب می‌تواند برای چشم معجزه باشد.

گلاب برای سلامت چشم‌ها بسیار مفید است و استعمال آن بر روی پوست اطراف چشم به روش‌های گوناگون توصیه می‌شود. اما برخی از منابع برای استفاده از این مایع به‌عنوان قطره چشم با هم اختلاف‌نظر دارند؛ برخی مدعی هستند که ریختن گلاب در چشم بسیار مفید است و برخی به خلاف آن اعتقاد دارند. البته با استناد بر تحقیق معتبرتر استفاده از این مایع خوشبو که به صورت طبیعی تهیه شده باشد؛ برای چشم‌ها بسیار مفید است. گلاب‌های صنعتی حاومی مقادیر زیادی مواد نگه‌دارنده هستند که به چشم ضرر می‌رساند.

ریختن گلاب در چشم مفید برای از بین بردن خستگی چشمها

گلاب2

قرمزی و خستگی چشم‌ها اصولا به دلیل استفاده از کامپیوتر و لپ‌تاپ، بی‌خوابی و یا قرار گرفتن در معرض دود و گردوغبار به وجود می‌آید. شما می‌توانید یک پنبه را به گلاب آغشته کرده و بر روی چشمانتان قرار دهید. بعد از چند دقیقه مشاهده می‌کنید که خستگی از چشمان شما بیرون رفته و قرمزی آن کاهش می‌یابد.

ریختن گلاب در چشم باعث شادابی پوست اطراف چشم می‌شود

گلاب پوست را پاک‌سازی کرده و میزان خون‌رسانی به سلول‌های پوستی را بیشتر می‌کند. در نتیجه اکسیژن بیشتری به پوست می‌رسد و باعث شادابی آن خواهد شد. شما به راحتی می‌توانید از گلاب برای شادابی و جوانی پوست اطراف چشمتان استفاده کنید و آن را روی پلک و پوست زیر چشمتان با حرکت دورانی ماساژ دهید.

همچنین بخوانید : رفع خستگی چشم

ریختن گلاب در چشم التهاب چشم را آرام می‌کند

التهاب چشم‌ها بر اثر گردو غبار، میکروب‌ها و یا هر چیز دیگر می‌تواند چشمان شما را قرمز و ملتهب کند. التهاب باعث خارش چشم می‌شود. گلاب حاوی رپن ها، گلیکوزیدهای، فلاونوئیدها و آنتوسیانین است، ترکیبات فنلی موجود در آن نه تنها آنتی اکسیدان بوده و با رادیکال های آزاد مبارز می‌کنند؛ بلکه ضدالتهاب و ضد خستگی هم می‌باشد و باعث می‌شوند چشمانتان آرام شود. برای این کار پنبه‌ای را به گلاب آغشته کنید و بر روی چشمانتان قرار دهید و اندکی فشار دهید تا مایع جذب پلک شود.

ریختن گلاب در چشم باعث رطوبت پوست اطراف چشم می‌شود

در صورتی که پوست خشکی دارید و این خشکی پوست زیر چشم شما را اذیت می کند و باعث ترک‌ها و خشکه های بر زیر چشم شده است. می‌توانید از گلاب برای آبرسانی و مرطوب کردن پوست زیر چشم استفاده کنید. ابتدا زیر چشمانتان را با پنبه به گلاب آغشته کنید و سپس تکه‌های خیار را روی آن قرار دهید و ۳۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت آبکشی نمایید.

ریختن گلاب در چشم آب مروارید را درمان می‌کند

گلاب3

آب مروارید یکی از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی است که به دلایل مختلفی از جمله پیری به وجود می‌آید. شما می‌توانید با استفاده مداوم از گلاب این بیماری را از بین ببرید. چند قطر از گلاب خالص و استریل را روزی دوبار بر روی چشمانتان قرار دهید تا رطوبت آن جذب چشم شود و یا می‌توانید از مخلوط گلاب و زعفران خالص استفاده کنید.

ریختن گلاب در چشم مشکلات پوست اطراف چشم را رفع می‌کند

گلاب دارای خواص ضدالتهابی است که برای تسکین پوست‌های تحریک شده بسیار مفید است. آرایش زیاد چشم می‌تواند پوست اطراف آن را ملتهب کند؛ اما وقتی مقداری گلاب به پوست اطراف چشم می‌زنیم؛ خارش، بثورات و سایر مشکلات پوستی آن از بین می‌رود.

ریختن گلاب در چشم قرمزی دور چشم را کاهش می‌دهد

گلاب باعث بهبود رنگ پوست می‌شود، این مایع با خواص ضد باکتریایی خود، می‌تواند التهاب دور چشم را درمان کرده و قرمزی آن را کاهش دهد.

ریختن گلاب در چشم از سلول‌های پوست اطراف چشم محافظت می‌کند

گلاب حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که از آسیب سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند. برای این کار می‌توانید از یک دوم قاشق چایخوری روغن بادام شیرین استفاده کرده و به آن ۲ تا ۳ قطره گلاب اضافه کنید و سپس دو پد پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و در زیر چشمانتان بگذارید.

ریختن گلاب در چشم آثار پیری را از بین می‌برد

استفاده از گلاب در اطراف چشم باعث می‌شود تا چروک زیر چشم از بین برود و در نتیجه پوست اطراف چشم جوان‌تر شود.

ریختن گلاب در چشم سیاهی دور چشم را از بین می‌برد

دلایلی زیادی می‌تواند منجر به سیاهی دور چشم شود. عواملی مانند وراثت، بی‌خوابی، استرس کار، پیری، رژیم نامناسب، تماشای تلویزیون، مشکلات کبدی، بارداری و … همگی باعث سیاهی و تیرگی پوست زیر چشم می‌شود. اما با گلاب به راحتی می‌توانید آن را رفع کنید. گلاب می‌تواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد؛ این کار را از طریق افزایش رشد سلول‌های پوستی جدید انجام می‌دهد. برای این کار ۲ قاشق غذاخوری شیر سرد را با دو قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و دو پد پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و زیر چشمانتان بگذارید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید.

ریختن گلاب در چشم ذرات گرد و غبار را از بین می‌برد

گلاب4

گاهش اوقات داخل چشم گردوغبار می‌رود و شما ساعت‌ها با آن کلنجار می‌روید تا گردو غبار را خارج کنید؛ گلاب می‌تواند به شما کمک کند. چند قطره گلاب طبیعی را داخل چشم بریزید و کمی فشار دهید تا گردوغبار به‌سرعت از آن خارج شود و سپس با دستمال تمیز چشمتان را پاک کنید. برای این کار می‌توانید یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید و در چشمانتان بریزید و صبر کنید تا خشک شود و با یک حوله تمیز آن را خشک کنید. برای این کار بهتر است از قطره چکان استفاده کنید.

چگونه در خانه گلاب طبیعی و خالص تهیه کنیم؟

همان‌طور که اشاره شد چشم عضو حساسی است که در صورت استفاده از مواد صنعتی و شیمیایی دچار مشکل می‌شود. بنابراین حتماً باید از گلاب‌های خالص و طبیعی استفاده شود. گلاب‌های صنعتی باعث آسیب به چشم می‌شود. برای تهیه گلاب خانگی از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. در ابتدا مقداری گلبرگ گل محمدی خریداری کنید و آن‌ها را جدا کرده و ساقه و پرچم و قسمت‌های دیگر گل را کنار بگذارید.
  2. گلبرگ‌ها را در یک ظرف شفاف بریزید تا محتویات آن قابل‌مشاهده باشد.
  3. در آن مقداری آب مقطر بریزید به‌طوری‌که تا بالای گلبرگ‌ها را بپوشاند.
  4. درب ظرف را بگذارید و آن را بر روی حرارت مستقیم اما خیلی کم قرار دهید تا کاملاً رنگ و عطر گلبرگ‌ها خارج شود.
  5. وقتی رنگ گلبرگ‌ها کم‌رنگ شد؛ گلاب آماده است.
  6. در نهایت گلبرگ‌ها را جدا کرده و آب گل را به یک بطری منتقل کنید. اجازه دهید تا آب سرد شود و سپس آن را در یخچال نگهداری کنید.

گلاب5

فواید مصرف گلاب

* گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم ترین آن آرام بخش بودن آن است. شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می شود.

* گلاب علاوه بر خاصیت آرام بخشی ضد استرس هم هست. همچنین به دلیل تقویت سیستم عصبی، مصرف آن یا بوئیدن آن در درمان بسیاری از سردردها هم کاربرد دارد.

* به هنگام شب برای رفع بی خوابی موثر است. از طرفی برای کاهش خستگی می توان آن را مصرف کرد.

* برای تقویت لثه توصیه می شود. حتی برای بهبود آفت های دهان کاربرد دارد.

همچنین بخوانید : تقویت چشم

* گلاب به عنوان یک پاک کننده مناسب برای پوست قابل استفاده است و به شادابی پوست کمک می کند.

* گلاب برای معده و مخصوصاً دهانه معده مفید است، بنابراین می تواند در رفع نفخ یا ریفلاکس موثر باشد.

* گلاب برای مجاری هوایی و ریه ها نیز مفید است. نرم کننده و لینت دهنده مجاری هوایی و گلو و حلق است. بخصوص برای افرادی که در شغلشان زیاد از حنجره خود استفاده می کنند نظیر مداحان و خوانندگان، آموزگاران، قاریان و امثالهم مفید است.

* گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم ترین آن آرام بخش بودن آن است. شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می شود

* یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری اموات از گلاب استفاده می کنند این است که مزاج افراد مصیبت دیده که معمولاً دچار استرس، بی خوابی و پرفعالیتی و لذا حرارت بالا شده اند را رو به خنکی و تعدیل برده؛ بوی آن برای قلب و مغز مفید، آرام بخش و تسکین دهنده است؛ طعم آن مورد پسند ذائقه و گوارا بوده، اشتها را که معمولاً در هنگام بروز استرس و غم مختل می شود تحریک نموده؛ باعث تسکین حلق و حنجره و صدا نیز می شود.

* از آنجایی که طبع گلاب رو به خنکی است برای سوزش مجاری ادراری هم مفید است. در خیلی از موارد، سوزش ادرار به دلیل عفونت نبوده بلکه به دلیل گرمی مزاج یا افزایش ماده صفرا در خون و ادرار می باشد که گلاب در این موارد کمک کننده خوبی است.

* کسانی که در معرض حرارت بالای مزاج می باشند (استرس، عصبانیت زیاد، بی خوابی، گرمی مزاج پایه، مصرف گرمی جات، فصول یا مناطق گرمسیر)، از مصرف گلاب یا شستشوی بدن با گلاب نفع زیادتری می برند.

* برای شخص تب دار توصیه می شود گلاب خنک (یخچالی یا با یخ) بنوشند و یا اینکه در ظرفی به همراه آب ریخته، پارچه ای را با آن آغشته کنند و دست و پاها و صورت را با آن شستشو دهند (پاشویه، بدن شویه)؛ مخصوصاً توصیه می شود ناحیه کبد (بالا و راست شکم) که نیاز بیشتری به خنک شدن دارد (چون کبد عضو گرمی است) را با پارچه آغشته به گلاب خنک نمایند.

* گلاب برای تقویت قوای عمومی بدن موثر است و باعث تجدید انرژی در بدن می شود. بوییدن و خوردن آن برای افرادی که در ایام امتحانات هستند، توصیه می شود.

* گلاب همچنین برای کسانی که سردرد ناشی از گرمی و چشم درد و سرخی چشم دارند موثر است. در این گونه موارد بوییدن، شستشو و اسپری کردن به ناحیه سر نیز بسیار موثر واقع می شود.

* غرغره کردن گلاب برای کاهش التهابات و سرخی حلق، کام، لوزه ها و حنجره موثر است. در افرادی که به علت گرمی مزاج، دچار خشکی مخاط و خونریزی (مثلاً در لثه یا مخاط دهان و بینی) می شوند، خوردن، استنشاق کردن (مکش از طریق بینی) و دهان شویه با گلاب بسیار توصیه می شود.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام