طرز تهیه رشته پلو با مرغ

حالت شب

طرز تهیه رشته پلو با مرغ

رشته پلو از ساده ترین و آسان پختترین غذاهای ایرانیست که به دلیل نشاسته بالا سبب چاقی میشود. رشته پلو را با انواع دورچین های مختلف میتوان آماده کرد. در مناطق مختلف ایران طبق ذائقه مردم محلی با مرغ یا گوشت قلقلی یا گوشت ماهیچه تکه شده و… آماده میکنند. امروز فارسی خوان با ارایه دستور غذای طرز تهیه رشته پلو با مرغ با طعمی کاملا متفاوت مهمان شماست.

مواد اولیه برای پختن رشته پلو با مرغ

سینه مرغ

برنج

رشته

زرشک

زیره

ادویه

مرغ

نمک و فلفل سیاه

پیاز

رشته پلو با مرغ

آماده سازی

مرغ را در قابلمه می اندازیم و تا نصفه قابلمه آب میریزیم و صبر میکنیم تا کاملا بجوشد. پس از اولین جوش آب مرغ را تعویض میکنیم و مجددا آب اضافه میکنیم و حدود نیم ساعت صبر میکنیم تا مرغ کاملا بپزد. در ماهیتابه جداگانه پیاز داغ آماده میکنیم و در همین مرحله ادویه را اضافه میکنیم.

 

برنج و رشته را به روش دمی میپزیم و قبل از دم دادن آن مرغ را ریش ریش میکنیم و در پیاز داغ تفت میدهیم رب را با زیره داغ میکنیم و به مرغ ها اضافه میکنیم مواد آماده شده را لایه لایه میان برنج میریزیم و آن را به مدت ۱۵ دقیقه دم میکشیم پس از آنکه کمی داغ شد میتوانیم با کلم بروکلی خرد شده یا روغن زیتون تزیین کنیم.

همچنین بخوانید : فیله مرغ

آماده سازی رشته پلو و مرغ را میتوان در ابتدای کار انجام داد و پس از آن پیاز داغ را درست کرد. این مرحله به زمان پخته شدن مرغ بستگی دارد که حدودا بیست الی سی دقیقه زمان بر است.

رشته پلو و مرغ

مخلوط کردن مواد و آماده کردن رب آن نیز حدودا ۵ دقیقه زمان میبرد و نهایتا با احتساب زمان لایه لایه چیدن رشته پلو و مواد حدودا ۵ الی ۱۰ دقیقه در حالت کلی میتوان نتیجه گرفت رشته پلو با مرغ حدودا ۵۰ الی ۶۰ دقیقه زمان بر است.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام