تنظیم خواب بچه مدرسه ای ها

حالت شب

زمانیکه فصل پائیز آغاز میشود خانواده ها استرس این موضوع را دارند که چگونه باعث تنظیم خواب بچه مدرسه ای ها شوند و بچه هایشان با مشکل بدخوابی و یا بیخوابی مواجه نشوند و راحتتر بتوانند به خواب فرزندان مدرسه ای خود نظم دهند. زمان خواب بچه مدرسه ای ها باید به گونه ای باشد که خود را به موقع به سرویس و مدرسه برسانند، تیم فارسی خوان با بیان مطالبی در این زمینه به کمک والدین آمده است تا بتوانند خواب فرزندشان را تنظیم کنند.

تنظیم ساعت خواب فرزندان

اکثر خانواده ها با این مشکل مواجه هستند که تنظیم خواب فرزندانشان چگونه باشد تا هم فرزندانشان منظم باشد و هم رشد سالمتری داشته باشند و هم اینکه جو خانه آرام تر باشد، چرا که وقتی زمان بیداری بچه ها بیشتر باشد شیطنت آنها بیشتر میشود و خانه و خانواده آشفتگی بیشتری میگیرند.

مادران نیز برای حل این مسئله راه های متفاوتی را انجام میدهند تا این خواب بدرستی تنظیم شود و تمام جوانب بدرستی ادا شوند. خواب برای رشد فرزندان بسیار مهم است ، خواب کافی و منظم درمان بسیاری ازبیماریها میباشد و یک آرام بخش و مسکن قوی است.

ساعت خواب بچه مدرسه ای ها در سنین متفاوت

       سن         میزان خواب   حداقل میزان خواب
     ۳ تا ۵ سال  ۱۰ تا ۱۳ ساعت     ۱۰ ساعت
    ۵ تا ۱۲ سال  ۹ تا ۱۱ ساعت      ۹ ساعت
   ۱۲ تا ۱۸ سال  ۸ تا ساعت ۱۰      ۸ ساعت

تنظیم خواب شبانه بچه مدرسه ای ها

مادران باید بدانند که وقتی که پاییز می آید، باید دقت بیشتری برای خواب فرزندانشان داشته باشند تا خواب بچه ها با مشکل مواجهه نشود. از مهم ترین اقداماتی که میتوانند انجام دهند تنظیم خواب شبانه آنها است.

همچنین بخوانید : میان وعده کودک در مدرسه

باید سعی کنید که زودتر از غروب در خانه خود باشید و یک شام مختصر و مفید آماده کنید و بعد از نوش جان کردن آن محیط خوابیدن را محیا کنید و کم کم تلویزیون و گوشی ها را کنار بگذارید و به اتاق خواب بروید و کودکان را در رختخوابش قرار دهید، فضا را تاریک کنید تا باعث آرامش کودک باشد.

خواب کافی باعث رشد ذهنی مناسب کودکان میشود

این کارها را تا قبل از ساعت ۹ شب انجام دهید تا کودک رفته رفته عادت کند و بتواند هر شب همین ساعت به اتاق خوابش برود تا بتواند صبح بموقع برای مدرسه اش بیدار شود.

تنظیم خواب صبح بچه مدرسه ای ها

همانگونه که شبها باید اقداماتی انجام داد تا خواب فرزندان منظم شود، صبح ها نیز باید حرکات خاص خود را انجام داد تا بچه ها بتوانند راحتتر از رختخواب جدا شوند و به سراغ مدرسه بروند.

استفاده از ساعت زنگدار یک راه حل ساده و مفید است، ساعت را نیم ساعت و یا ۴۵ دقیقه قبل از رفتن به مدرسه تنظیم کنید و در اتاق کودک قرار دهید تا فرزندتان با شنیدن صدای آن از خواب بیدار شود و اگر صدای زنگ تاثیری نداشت ساعت را نزدیکتر کنید تا متوجه آن شود و در نهایت اگر اثری نداشت با آرامش و بدون ایجاد استرس بچه را بیدار کنید و بعد از خوردن یک صبحانه مقوی او را راهی مدرسه کنید.

باید و نباید هایی که تاثیر بسزایی در تنظیم خواب بچه ها دارد

هر خانواده ای باید مقرراتی را رعایت کند تا، بچه ها به نظم بیشتری برسند و در بیدار شدن برای رفتن به مدرسه با مشکل بدخوابی و یا بی خوابی مواجهه نشوند. مهم ترین این مقررات عبارتند از:

  • قرار گرفتن در محیط خانه خود قبل از تاریکی هوا
  • کنسل کردن مهمانی ها، برای چند روز اول مدرسه
  • زود برگشتن از مهمانی ها و مجالس
  • خوردن شامقبل از ساعت ۸ شب
  • دوری از تلفن همراه و بازیهای کامپیوتری
  • بیخیال شدن از تماشای فوتبال و تلویزیون حداقل در ساعت خواب فرزند
  • تنظیم دمای اتاق
  • کتاب خواندن برای فرزندان

کارهایی که باعث میشود فرزند شما شب زودتر بخوابد

گاهی والدین گلایه میکنند که هر کاری انجام میدهند موفق نمیشوند که کودکشان ساعت ۹ شب بخوابد و زمان خواب بچه مدرسه ای ها تنظیم نمیشود. یکی از دلایلی که باعث میشود کودک زود خوابش بگیرد، خسته شدنشان میباشد.

والدین باید سعی کنند که در طول روز کودک را خسته کنند، بعد از انجام تکالیف مدرسه باید سعی کنند کودک را مشغول به بازی کنند بازیهایی که حرکتهای جسمی و جهشی در آنها وجود داشته باشد تا جسم بچه ها خسته شود. همچنین سعی کنید که بچه ها در طول روز بخصوص بعداز ظهر ها نخوابند و بیدار باشند، چرا که کودکی که چند ساعتی در طول روز بخوابد انرژی بیشتری برای بیدار ماندن در شب دارد و تا آن انرژی تخلیه نشود احساس خستگی و خواب نمیکند.اینها دو عامل مهم در خواب ساعت ۹ شب کودکان میباشد.

همه ی والدین در تلاش اند که با راهکارهای متفاوت باعث تنظیم خواب بچه مدرسه ای ها شوند و آرامش بیشتری به فرزند و خانواده بدهند که تیم فارسی خوان مطالبی را در این زمینه ارائه داده است و از شما والدین عزیز میخواهد اگر راهکار جدیدتر و متفاوت تری دارید در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

[تعداد: ۱    میانگین: ۵/۵]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.