تهیه پیراشکی اسفناجی مرغ

تهیه پیراشکی اسفناجی مرغ در منزل

حالت شب

درست کردن یک پیراشکی خوشمزه و بی نظیر را در سایت فارسی خوان یاد بگیرید. روش تهیه پیراشکی اسفناجی مرغ بسیار لذیذ را در ادامه بخوانید و در منزل برای خانواده خود درست کنید.پیراشکی اسفناجی مرغ جزو پیش غذا گوناگون میباشد .برگ اسفناج غنی ویتامین A ، B3، C و آهن و پتاسیم می باشد.

تهیه پیراشکی اسفناجی مرغ در منزل

مواد لازم برای خمیر مناسب برای پخت در فر:

  1. آرد ۱۵۰ گرم
  2. کره آب شده ۴۰ گرم
  3. بیکینگ پودر ۱۰ گرم تقریبا ۳ قاشق چای خوری
  4. نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
  5. ماست ۸۰ گرم
  6. شکر ۱۰ گرم تقریبا ۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه پیراشکی اسفناجی مرغ

مواد لازم پیراشکی اسفناجی مرغ و پنیر:

  1. کره آب شده ۲۰۰ گرم
  2. تخم مرغ ۲ عدد
  3. پوره اسفناج ۱ و ۱/۲ پیمانه
  4. بیکینگ پودر ۳ قاشق چای خوری
  5. کمی کنجد یا سیاه دانه

مواد لازم برای داخل پیراشکی:

  1. پنیر سفید فتا یا پنیر رنده شده پیتزا ۲۵۰ گرم
  2. مغز گردو نصف پیمانه
  3. جعفری یا گشنیز ریز خرد شده ۵ تا ۶ قاشق سوپ خوری
  4. فیله مرغ ۴ عدد

دستور پخت پیراشکی اسفناجی مرغ

دستور پخت پیراشکی اسفناجی مرغ

طرز تهیه خمیر:

۱. کره را در حدی که فقط روان شود ذوب کنید(اصلا داغ نشود). ماست را زده و سپس به کره اضافه کنید و هم بزنید. در یک کاسه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و ۲ بار الک کنید، شکر را به آنها اضافه کرده مخلوط کنید.

۲.سپس کم کم ماست و کره را به آرد اضافه کنید. کمی ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس مدت ۵ دقیقه به آن استراحت بدهید. روی سطح، کمی آرد بپاشید با وردنه خمیر را باز کنید و به صورت دایره قالب بزنید. وسط  آن را از مواد دلخواه بگذارید(گوشت و قارچ،مرغ و قارچ،سوسیس و کالباس،ماهی تن و …). آنرا ببندید. یک عدد زرده تخم مرغ را باکمی زعفران بزنید و باقلمو بر روی پیراشکی ها بمالید و در فر ۱۸۰ درجه تا ۲۰۰ درجه به مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه بپزید.

۳.اگر داخل خمیر پنیر و گردو بگذارید میتوانید به عنوان صبحانه آن را مصرف کنید. در این صورت کمی شکر را بیشتر کنید.

طرز پخت پیراشکی اسفناجی مرغ

طرز تهیه مواد داخل پیراشکی:

۱.ابتدا فیله های مرغ را نگینی خرد کرده با کمی روغن و نمک و فلفل و کمی زعفران دم کرده تفت دهید تا پخته شوند. اگر لازم بود کمی آب روی آن ریخته و بگذارید کامل پخته شود و آب آن کامل تمام شود(کاملا بی آب شود) و بعد بگذارید سرد شود. بعد از سرد شدن آن را با پنیر و گردو و جعفری مخلوط کنید. چون پنیر نمک دارد مراقب باشید که به مرغ نمک زیادی نزنید.

همچنین بخوانید : انواع غذا های خارجی

۲. کره آب شده را با تخم مرغ بزنید. پوره اسفناج را به آن اضافه کنید ودر آخر آرد و بیکینگ پودر را باهم الک کرده و به آن ها افزوده و ورز دهید(ممکن است آرد بیشتر یا کمتری احتیاج باشد پس آرد را کم کم اضافه کنید تا زمانیکه آرد به دست نچسبد) و داخل کیسه نایلونی به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید. سپس خمیر را باوردنه باز کرده و با کاتر گرد ۱۲ سانتی متر برش داده و وسط  آن از مخلوط پنیر،فیله های مرغ،گردو و جعفری بگذارید.دور تا دور خمیر را سفیده تخم مرغ زده و به شکل نیم دایره بسته و با کمک چنگال فشار داده و حالت دهید یا با دست دور آن را پیچ دهید و ببندید،مانند قطاب. روی پیراشکی ها را زرده یا سفیده تخم مرغ زده و کنجد بپاشید. سپس پیراشکی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه قرار دهید تا ترد شوند. نوش جان

همراهان همیشگی نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام