رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی

حالت شب

رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی

در مورد گرفتگی و مشکلات لوله فاضلاب همه ما علائم اخطار را میدانیم، برای رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی باید راه آب سینک ظرفشویی و یا به چرخش و پایین رفتن آب از ساق پایتان در حمام توجه کنید و بوها ، بوهای تند و ناخوشایند اینها همه نشانه آن است که احتمالا بزودی با گرفتگی فاضلاب مواجه خواهید شد و یک روز می بینید راه آب کاملا بسته شده است پس لازم است که سریعا وارد عمل شوید. فارسی خوان امروز هم مانند همیشه شما را یاری میدهد تا چیزی جدید بیاموزید.

جلوگیری از گرفتگی راه آب ظرفشویی

باید بدانید که ورود هر گونه شی خارجی می‌تواند مسیر لوله‌های فاضلاب را مسدود کند بنابراین تا جایی که ممکن است سعی کنید مراقب مسیرهای خروجی آب باید بدانید که ورود هر گونه شی خارجی می‌تواند مسیر لوله‌های فاضلاب را مسدود کند بنابراین تا جایی که ممکن است سعی کنید مراقب مسیرهای خروجی آب باشید.

به عنوان مثال گرفتگی لوله‌های فاضلاب و سینک ظرفشویی به دلیل چربی و ذرات مواد غذایی است که از راه سینک وارد لوله فاضلاب می‌شود. قرار دادن توری روی سوراخ سینک، مانع از ورود مواد ریز به داخل سیفون ظرفشویی می‌شود. گاهی هم با باز کردن سیفون زیر سینک ظرفشویی و تمیز کردن آن مشکل شما برطرف می‌شود.

رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی

اگر مشکل گرفتگی لوله‌ها خفیف باشد، شما می‌توانید با برخی محلول‌های خانگی آن را رفع کنید، اما گاهی گرفتگی حادتر از آن است که شما بخواهید آستین بالا زده و این کار را خودتان یا همسرتان به انجام برسانید، بلکه نیاز دارید تا از شرکت‌های خدماتی متخصص در این زمینه استفاده کنید که البته شاید لازم باشد بگوییم که سامانه خدمات آنلاین هوم سرویز این خدمات را به راحتی هر چه تمام‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد و فقط کافی است از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن هوم سرویز نسبت به سفارش این خدمات اقدام کنید.

رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی با سرکه و نمک

ترکیبی از یک سوم فنجان نمک و یک سوم فنجان سرکه درست کنید ؛ بر اثر ترکیب این دو، گازی از آن متصاعد میشود. بدون اتلاف وقت و قبل از تمام شدن جوشش ترکیب آنرا داخل فاضلاب بریزید این حالت جوشیدن دو ترکیب باعث میشود مو و چربی و محتویات لوله تمیز شود اجازه دهید حدود یک ساعت راه آب به همان شکل بماند بهتر است اجازه دهید تمام طول شب به همان شکل بماند بعد با آب گرم و فشار بالا لوله را بشویید. همچنین میتوانید اول به مقدار کافی نمک داخل لوله بریزید و بعد سرکه را روی آن بریزید.

رفع گرفتگی راه آب با جارو برقی

اگر جارو برقی خشک و تر دارید ،بدانید که آن ابزاری فوق العاده برای باز کردن فاضلاب است ، ابتدا آنرا روی مکش مایعات تنظیم کنید مخرج آنرا برای جلوگیری از کثیف کاری بپوشانید سپس دور تا دور لوله را خوب درز بندی کنید ، شاید بخواهید از یک کیسه قدیمی و کهنه برای این منظور استفاده کنید با روشن کردن جارو با قدرت بالا ،جارو تمام محتویات که مسبب گرفتگی بود را به داخل کیسه میکشد این کار همیشه جواب نمیدهد اما ارزش تست کردن را دارد.

رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی

رفع گرفتگی راه آب با سیم بلند

خیلی ساده، اما بطور عجیبی کار آمد ، یک گیره فلزی لباس که کت و شلوار به آن آویزان میکنید بردارید و خوب خمیدگی آنرا صاف کنید بعد یک طرف آنرا در انتها به شکل قلابی کوچک خمیده کنید.

همچنین بخوانید : طرز تهیه فیله مرغ

آنرا به داخل راه آب بفرستید و فکر کنید ماهیگیری میکنید، سعی کنید تمام موها و چربیها و جرم های کثیف و نامطبوع را بیرون بکشید. به یاد داشته باشید باید سعی کنید محتویات لوله را بیرون بکشید نه اینکه بیشتر هل دهید و به پایین بفرستید، وقتی در حد ممکن محتویات را بیرون کشیدید، حالا به مقدار کافی آب داغ داخل راه آب بریزید ،به این روش به راحتی لوله شما باز میشود.

رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی

رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی با جوهرنمک

یک دستکش پلاستیکی بپوشید و محافظ چشم به چشم بزنید ، جوهر نمک میتواند باعث سوختگی های تند و نامطبوع شود. میتوانید آنرا از فروشگاه ابزار آلات محل خود تهیه کنید ،اما برای حمل و انتقال آن خیلی احتیاط کنید. ۳/۴ گالن آب سرد داخل سطل بریزید و ۳ فنجان جوهر نمک به آن اضافه کنید با یک قاشق چوبی کهنه آنرا خوب ترکیب کنید مخلوط شروع به جوشش میکند و گاز و گرما از خود متصاعد میکند محلول را داخل فاضلاب بریزید و بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن زمان دهید. سپس لوله را با آب داغ شستشو دهید اگر لازم بود همین مراحل را تکرار کنید.

مکش و تخلیه چاه

مشاغلی وجود دارد که چاه را تخلیه می کنند، ولی ما نمی توانیم آن کار را انجام دهیم اما یک کار ساده وجود دارد ،ابتدا یک سطل خالی زیر لوله یو شکل فاضلاب قرار دهید سطل برای جمع کردن آب داخل لوله ،از آچار استفاده کنید و واشر دو سر انتهایی لوله زیر سینک را شل کنید باید سعی کنید تمام اجزا لوله را با دست نگه دارید وقتی بست ها باز شد، آنرا آزاد کنید و به طرف سطل برگردانید و تمام محتویات لوله را داخل سطل بریزید.

ممکن است لازم باشد با چیزی داخل باقیمانده لوله بچرخانید و بقیه خرده ریزه های به جا مانده را تمیز کنید این کار را برای هر دو طرف لوله انجام دهید ، یک مسواک قدیمی و از کار افتاده وسیله خوبی برای این منظور است اتصالات را با آب بشویید و تمیز کنید و دوباره سر جای خود ببندید. بیشتر اوقات این ترفند جواب خواهد داد.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید. همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام