شایعات مربوط به ویروس کرونا

شایعات مربوط به ویروس کرونا

حالت شب

در این روزها که بیماری کرونا بر سر همه زبان هاست مجله فارسی خوان نیز در نظر دارد مطالبی از شایعات مربوط به ویروس کرونا برای شما عزیزان بیاورد. با شیوع این بیماری شایعات زیادی در مورد ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ مطرح شده است که این شایعات دروغ در فضای مجازی بخوبی مردم را تحث تاثیر قرار میدهد در این مطلب میخواهیم درمورد شایعات دروغ برای درمان بیماری کرونا و همچنین چگونگی برخورد درست با این بیماری صحبت کنیم. امیدوارم روزی فرا رسد که بتوانیم در رویارویی با مشکلات زندگی شایعات را کنار بگذاریم و به روش صحیح برای حل مشکلات دست یابیم.

شایعات مربوط به ویروس کرونا

این روزها که صحبت در مورد کرونا زیاد است بیایید با شایعات مربوط به ویروس کرونا آشنا شویم تا هر چیزی را بدون دلیل باور نکنیم.

همچنین بخوانید : همه چیز درباره کرونا

در این شرایط  خیلی از مردم با شایعات دروغ درمورد این بیماری به وحشت افتاده اند.

برخی تا یک علائم کوچک از بیماری کرونا را احساس میکنند به بیمارستان ها مراجعه میکنند و نمیدانند رفتن به همان بیمارستان می تواند راههای انتقال این ویروس را برای آنها فراهم کند اگر درمورد این بیماری، اطلاعات کافی داشته باشیم براحتی میتوانیم تشخیص دهیم ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ یعنی چه و چطور میتوانیم از این بیماری پیشگیری کنیم تا تحت تاثیر چنین شایعات دروغی قرار نگیریم.

شایعات کرونا در فضای مجازی

در عصر حاضر کمتر کسی پیدا میشود که با فضای مجازی ارتباط نداشته باشد.

شایعات دروغ برای درمان کرونا در فضای مجازی

همه ما تا میخواهیم درمورد چیزی اطلاعاتی بدست آوریم به فضای مجازی روی می آوریم.

اما باید بدانیم تا چه حد این اطلاعات واقعیت دارد در حال حاضر با ورود این بیماری به کشور، شایعات مربوط به ویروس کرونا در فضای مجازی داغ است و خیلی از مردم بدون اطلاع از این بیماری تحت تاثیر این شایعات قرار گرفته اند و حتی میبینیم که با شایعات دروغ برای درمان کرونا جان مردم به خطر افتاده است.

ویروس کرونا و شایعات بیماری کووید ۱۹

همه ما میدانیم ویروس کرونا یک ویروس واگیر است که میتواند خیلی راحت بین مردم انتقال پیدا کند.

ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ از آن دسته بیماری هاست که علائمی همچون بیماری سرماخوردگی دارد و فرد مبتلا به این ویروس میتواند بهبود یابد اما شایعات مربوط به ویروس کرونا این بیماری را آنچنان بزرگ کرده است، که برخی بجای اینکه از این بیماری پیشگیری کنند تحت تاثیر این شایعات قرار میگیرند و خود سرانه به درمان این بیماری میپردازند.

نمونه هایی از شایعات دروغ درمورد کرونا

نمونه هایی از شایعات دروغ در مورد ویروس کرونا عبارتند از :

  • این بیماری توسط انسان در جامعه پخش شده است
  • هرکس به این بیماری مبتلا شود قطعا جان خود را از دست میدهد
  • ویروس کرونا فقط افراد پیر را درگیر خود میکند
  • این ویروس از طریق حیوانات به انسان منتقل میشود
  • خوردن الکل باعث پیشگیری از این بیماری میشود
  • استفاده از ماسک و دستکش باعث محفوظ ماندن کامل از این بیماری میشود

اما باید بدانید باور شایعات مربوط به ویروس کرونا نه تنها شما را از این بیماری نجات نمیدهد بلکه باعث میشود استرس و نگرانی های شما را  درمورد این بیماری زیاد کند.

شایعات دروغ مربوط به ویروس کرونا و واقعیت های آن

شایعات و واقعیت های زیادی در مورد ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ مطرح است که خوب است با آنها آشنایی داشته باشیم تا بدانیم این ویروس همانند دیگر ویروس ها میتواند براحتی از بین رود.

و ما با اطلاعات کافی میتوانیم به شایعات مربوط به ویروس کرونا اهمیت ندهیم. درحال حاضر یکی از کارآمدترین روش های پیشگیری از ویروس کرونا شست وشوی مداوم دست و صورت است.

از جمله شایعات مربوط به ویروس کرونا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هوای سرد میتواند این ویروس را از بین ببرد
  • حمام آب داغ میتواند از بیماری کرونا جلوگیری کند
  • ویروس کرونا میتواند با کالاهایی که از چین وارد میشود انتقال یابد
  • شستشوی مداوم بینی با آب نمک میتواند از این بیماری پیشگیری کند
  • واکسن ذات الریه میتواند این بیماری را از بین ببرد
  • خوردن سیر از انتقال این بیماری به بدن جلوگیری میکند

باید بدانیم که هیچ مدرکی وجود ندارد که هوای سرد میتواند ویروس کرونا را از بین ببرد. و حمام با آب داغ نه تنها از این بیماری جلوگیری نمیکند بلکه آسیب جدی به پوست می رساند.

ویروس کرونا و بیماری کووید 19

در مورد کالاهای وارد شده نیز باید بدانیم که احتمال زنده ماندن ویروس کرونا بر روی این وسایل پس از این همه جابجایی و مسافت خیلی کم است. برخی معتقدند که شستشوی مداوم بینی با آب و نمک باعث جلوگیری از این بیماری میشود که می توان گفت این عمل باعث از بین رفتن علائم سرماخوردگی در بدن خواهد شد.خوردن سیر و مایعات گرم نیز نمیتواند این بیماری را از بین ببرد بلکه باعث گرم نگه داشتن بدن میشود و تاکنون واکسنی برای از بین رفتن این ویروس وجود ندارد و همچنان علم پزشکی در تلاش است تا بتواند دارویی برای درمان ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ کشف کند.

آنچه باید در مورد ویروس کرونا بدانید

همه ما موظفیم برای حفظ جان خود و اطرافیانمان از این بیماری اطلاعاتی داشته باشیم.

بیماری کرونا از آن دسته بیماری هایی است که با کنترل و رعایت نکات بهداشتی می توان از ویروس آن، در امان ماند. اگر میبینید شمار زیادی از مردم به این بیماری مبتلا هستند دلیلش این است که نکات بهداشتی را رعایت نمیکنند و آن را جدی نمیگیرند این ویروس میتواند همانند ویروس سرماخوردگی براحتی به دیگر افراد انتقال یابد و راههای انتقال آن همانند ویروس سرماخوردگی میباشد. این بیماری در حال حاضر یک بیماری جدید و ناشناخته شده است که همه محققان در تلاشند تا بتوانند راههای درمان آن را بیابند و از انتشار این بیماری جلوگیری کنند اما نکته ای که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم این است که با رعایت نکات بهداشتی بتوانیم تحت تاثیر شایعات دروغ در مورد ویروس کرونا قرار نگیریم و با شایعات دروغ برای درمان کرونا جان خود را بخطر نیندازیم.

امیدوارم این روزها شاهد خبرهای خوشی در مورد ریشه کن شدن این بیماری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام