چکار کنیم که ماشین در تابستان داغ نکند

حالت شب

چکار کنیم که ماشین در تابستان داغ نکند

چگونه خودرو را خنک کنیم؟ چکار کنیم که ماشین در تابستان داغ نکند؟ چگونه مانع از جوش آوردن خودرو شویم؟ و اگر جوش آورد چگونه آن را قبل از آسیب رساندن به قسمت های مختلف خودرو خنک کنیم؟ امروز در فارسی خوان می خواهیم در رابطه با تمامی این موضوعات صحبت کنیم که می تواند یک مقاله کامل برای تمام آقایان و خانوم هایی باشد که از خودرو استفاده می کنند.

توجه به دمای موتور برای جلوگیری از داغ شدن ماشین

شاید این یک توصیه بسیار ابتدایی به نظر بیاید، اما تضمین می‌دهیم که تعداد بسیار کمی از رانندگان به نشانگر دمای موتور توجه می‌کنند. طبیعتا، آمپر سوخت برای اکثر رانندگان حساس تر است، همانطور که سرعت سنج یا حتی دور سنج. اما چراغ های هشدار دهنده خودرو، اطلاعات بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهند. شما فقط باید بدانید که به کجا نگاه کنید.

چکار کنیم که ماشین در تابستان داغ نکند

در کنار نشانگر درجه حرارت موتور، شاید نشانگرهای فشار روغن، میزان شارژ باتری و در صورتی که خودرو شما مجهز به توربوشارژر باشد، نشانگرهای مربوط به آن را نیز، پیدا کنید. به محض اینکه محل نشانگر دمای موتور را پیدا کردید، به محدوده نرمال نشانگر توجه کنید. اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی کار کند، شما خواهید دید که دما تقریبا ثابت باقی می‌ماند یا در یک محدوده مشخصی قرار می‌گیرد.

اگر دیدید که نشانگر افزایش دمای سریعی را نشان می‌دهد، در این صورت مشکلی وجود دارد، به هیچ عنوان ساده از کنارش نگذرید و عاقلانه است که اشکال سیستم خنک کننده موتور را هرچه سریعتر رفع کنید. چرا که در صورت از کار افتادن موتور، باید هزینه سنگینی برای تعمیر و یا حتی تعویض موتور پرداخت نمایید. پس ارزش این را دارد که گاهی اوقات نگاهی به نشانگر دمای موتور خودرویتان بیندازید.

داغ کردن ماشین در تابستان

کنار زدن خودرو بعد از داغ شدن ماشین

به محض اینکه متوجه بالا رفتن غیر عادی و بیش از حد دمای موتور از طریق آمپر شدید خودروی خود را در یک مکان کنار زده و متوقف شوید. معمولا آمپر بر روی H و یا بالاتر قرار گرفته و این نشانه خطر است. برخی برای خنک شدن موتور خاموش کردن موتور را پیشنهاد می کنند و لی بهتر است خودرو را اجازه دهید در جا کار کند و آن را خاموش نکنید.

بازدید سیستم خنکی برای جلوگیری از داغ شدن ماشین

سیستم کولر خودرو را بازدید و سرویس های مربوط به آن مانند شارژ گاز، تعویض تسمه کولر و تعویض فیلتر خشک کن هوای کولر را انجام دهید. بهتر است از کولر به صورت بهینه استفاده کنید زیرا روشن بودن کولر، توان زیادی را از موتور می گیرد و سبب زیاد شدن دمای موتور و مصرف سوخت می گردد.

داغ کردن ماشین

پر کردن مخزن شیشه شور در تابستان

در فصل گرما و سرما منبع شیشه شور را از مایع پر کنید و هرگز از محلول های ضدیخ، در داخل مخزن شیشه شور نریزید. به علت نزدیکی مخزن شیشه شور به موتور و گرمای زیاد، خالی بودن منبع در فصل گرما سبب خشکی، شکنندگی و خرابی زودرس پلاستیک می شود.

ترموستات موتور را در تابستان باز نکنید

وجود ترموستات روی موتور در فصل تابستان الزامی است زیرا موجب می شود که موتور پس از روشن شدن و دراوایل صبح سریع به دمای نرمال برسد پس هرگز ترموستات موتور را در فصل تابستان باز نکنید. از سالم بودن ترموستات زمانی که موجب گرم شدن موتور می شود، اطمینان یابید. سپس باقی سیستم خنک کاری مانند رادیاتور، پمپ خنک کاری و تسمه را بررسی کنید و عیب های آن را برطرف نمایید . در فصل تابستان موتور خودرو به زمان کمتری برای گرم شدن احتیاج دارد.

همچنین بخوانید : رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی

مطمئنا با بالا رفتن دمای موتور بخار با فشار زیاد داخل رادیاتور انباشته شده است و باز کردن این درب رادیاتور با آن حجم بخار انباشته شده یک خطر بسیار جدیست. ضمن داغ بودن باعث پاشیده شدن آب جوش و البته انتشار با فشار بخار می شود.

چکار کنیم که ماشین داغ نکند

بررسی سیستم خنک کننده قبل از ریختن ضد یخ

از سلامت و کارآیی قسمت های مختلف سیستم خنک کاری مانند ترموستات، پمپ آب، شیلنگ ها و درب رادیاتور قبل از اضافه کردن ضد یخ اطمینان یابید. تمام مسیر گردش ضد یخ را با باز کردن بست اتصال خروجی از ترموستات و شیلنگ لاستیکی با آب یا محلول های ویژه شستشو دهید. به وسیله برس پلاستیکی نرم بدنه بیرونی رادیاتوررا با محلول آب و صابون بشویید تا عبور هوا از میان پرده های رادیاتورراحت تر انجام شود.

ماشین را در زیر نور مستقیم آفتاب پارک نکنید

برای به حداقل رساندن تبخیر بنزین از باک اتومبیل از پارک کردن اتومبیل در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام