چگونه ورزش را شروع کنیم

چگونه ورزش را شروع کنیم

این بار ورزش می کنم! بار ها پیش آمده که تصمیم گرفتید ورزش کنید اما موافق نشدید اما این بار با بقیه بار ها فرق داره چون اگه نمیخواستی ورزش کنی تو اینترنت سرج نمیزدی که راهکار برا ورزش کردن پیدا کنی ورزش کردن هم مثل بقیه کار ها نیاز به آموزش و راه تقویت عزت نفس داره این بار با سایت فارسی خوان شما ورزش می کنید پس با ما همراه باشید تا راه های که به ورزش کردن افراد منتهی میشه رو براتون بگیم.

همه میدانیم که ورزش برای سلامتی مان خوب است اما انجام مرتب ورزش، به این سادگی نیست. پایبندی به برنامه ورزشی برای بسیاری از ما کار سختی است. و هر بار صدایی درونمان میگوید امروز نه، اما فردا ورزش میکنم. انگیزه شما را به برنامه ورزشی پایبند میکند.

۱۰ روشی که در ابتدا می توانید ورزش را آن ها شروع کرد

۱- آرام آرام ورزش را شروع کنید

هدف اینکه شما به تناسب اندام یا اندام خیلی شیکی برسید خیلی زود است! نمیخوام شما رو نا امید کنم بلکه میخواهم کمکت کنم که بتونی ورزش کنی  همه اینو میدونید که

نابرده رنج گنج میسر نمی شود.

شما اگر با این هدف ورزش را شروع کنید خیلی زود از آن خسته می شوید به زندگی نامه تمام ورزشگاران نگاهی بیندازید همه این افراد سختی زیادی کشیده اند که الان به این جایگاه رسیده اند.

اما چگونه ورزش را شروع کنیم

شما دقیقا باید همانند روز اولی که این افراد شروع کرده اند ورزش را شروع کنید هر کاری که افراد موفق انجام داده اند انجام دهید دقیقا همان نتایج را میگیرید فقط در این مسیر باید تلاش و پشتکار داشته باشید.

ورزش را از کم شروع کنید و بعد که بدن شما عادت کرد آن را هر روز سخت تر انجام دهید و از آن لذت ببرید. قبل از دویدن حتما بدن خود را با حرکت هایی کششی گرم کنید هفته اول بدن درد طبیعی است اما با گرم کردن بدن این درد خیلی کم و سریع رفع می شود.

۲- یک برنامه منظم درست کنید.

یک برنامه ورزشی برای خود درست کنید و تعیین کنید چند دقیقه از باید بدن را گرم کنید و چند دقیقه باید بدوید و هم چنین لیستی برای شکل ورزش کردن خود آماده کنید می توانید این لیست را از اینترنت دانلود کنید یا از کتاب آموزشی یا کسی که ورزش می کند تهیه کنید.

۳- خود را اجبار کنید این برنامه را اجرا کنی

احتمالا دارد که یک روز بنا بر هر دلیلی نتوانید ورزش نکنید به خاطر این یک روز نباید ورزش را ترک کنید شما وقتی یک روز را از کار رفتن غیبت می کنید به خاطر این روز دیگر سر کار نمی روید باید این باور را برای خود بسازی که تحت هر شرایط باید ورزشم را ادامه بدم و دیدی همانند کار روزانه و غذا خوردن به ورزش داشته باشید وقت ورزش کردن را در اولویت لیست روزانه خود قرار دهید بهترین زمان صبح می باشد.

۴- فقط بر خودتان تمرکز کنید.

اندرس میگوید همیشه افرادی با تناسب اندام بهتر، انعطاف پذیرتر و ورزشکار تر از شما وجود دارند. خود را با بقیه مقایسه نکنید. نگذارید مقایسه باعث انحراف شما از اهدافتان شود. زمان و شیوه ورزش شما برای شرایط شما مناسب است، کاری به دیگران نداشته باشید.و آنها هم روزی مثل شما بوده اند و این کار را ادامه داده اند و به این جایگاه رسیده اند هیچ راهی دور نیست فقط باید شروع کنید.

۵- افراد حمایتگر داشته باشید.

به دنبال افرادی باشید که شما را به ادامه مسیر تشویق کنند. فرقی نمیکند این افراد دوستانتان باشند یا اعضای خانواده یا همکار یا همسایه، از آنها بخواهید شما را دلگرم کنند. آنها باید حمایتگر باشند نه منتقد. اگر قوت قلب مثبت و مفید تبدیل به انتقاد شد، با ملایمت به دوست خود بگویید نیازی به عیب جویی ندارید.

۶- ورزش را برای خود به فعالیتی جالب بدل کنید.

اگر نمیتوانید انگیزه ای پیدا کنید، شاید فعالیت مناسبی را انتخاب نکرده اید یا سابقا آن را دوست داشته اید اما حالا برایتان جذاب نیست. فعالیتهایی را انتخاب کنید که بیشتر از همه دوست دارید و برایتان لذت بخش است. به یاد داشته باشید ورزش نباید حتما در باشگاه انجام شود. شاید ترجیح بدهید به پیاده روی بروید.

۷- استراحت کنید.

در هنگام ورزش چند دقیقه با خود صحبت کنید. شاید بخواهید ورزش را ادامه دهید، اگر نه، میتوانید به جای یک جلسه طولانی ورزش، مدت زمان آن را به چند جلسه در روز تقسیم کنید.

۸- ورزش را راحت و قابل دست یابی کنید.

وقتی سرتان شلوغ است، لازم نیست زمان زیادی را صرف رفتن به باشگاه کنید. میتوانید به جای آن از فایلهای ویدئویی ورزش استفاده کنید. اگر برای ورزش در پایان روز خیلی خسته هستید، زنگ هشدار را صبح کمی زودتر کوک کنید و پیش از رفتن به محل کار، ورزش کنید.

۹- گذشته را فراموش کنید.

شاید در کودکی زیاد ورزش نکرده اید اما آن سالها گذشته است. هدف شما اکنون برنده شدن در رقابت ورزشی نیست، شما ورزش میکنید تا سالم بمانید و از زندگی لذت ببرید.

۱۰- به خود پاداش بدهید.

برای رسیدن به اهداف ورزشی به خود پاداش بدهید. پاداشهایی مانند ماساژ، لوازم شخصی، موسیقی جدید یا هر چیز دیگری که از آن لذت میبرید برای تشویق و دلگرم کردنتان مفید هستند.

  1. سلام

    مطلب مفیدی بود

    ممنون

  2. سایت شما عالیه ممنون بات مطلب عالیتون.

  3. سلام
    وقت بخیر

    ممنون از سایت مفید و عالیتون من هر روز به سایتتون سر میزنم.
    این مطلبتون واقعا به من انگیزه داد.

    موفق و پایدار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.