لیفت پلک و ابرو

حالت شب

لیفت پلک و ابرو

از نظر زیباشناسی چشم ها مهمترین جزو صورت هستند. چشم ها نشان دهنده سن فرد و منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی هستند. متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اجزای بدن ، علائم پیری را نشان می دهند. به دلیل همین حساسیت ، هر روز افراد بسیاری با استفاده از جراحی زیبایی پلک چشم ، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می برند.

عمل جراحی پلاستیک پلک ها که اصطلاحا بلفاروپلاستی نامیده می شود، برای برداشتن پف پلک ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آنها طراحی شده است .البته پف پلک ها همیشه ناشی از افزایش سن نیست ، بلکه در مواردی پف پلک ها یکی از علائم بیماری های متابولیکی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید است. بدیهی است در چنین حالتی به جای اصلاح پف پلک با جراحی زیبایی، باید بیماری متابولیکی را درمان کرد.تاثیر افزایش سن برروی پلک بالا و پایین، مختصری با یکدیگر متفاوت است . در پلک بالا این تاثیر معمولا به شکل افزایش تدریجی مقدار پوست پلک، خود را نشان می دهد.در مواردی این افزایش پوست به قدری زیاد است که میدان دید فرد را نیز محدود می کند، اما تظاهر افزایش سن در پلک پایین معمولا به شکل پف پلک وچین های ظریف و بیرون زدگی کیسه های چربی بروز می کند.

اگر چین و چروک پلک بالا زیاد باشد ، پوست اضافه برروی مژه ها می افتد و میدان دید محیطی فرد را محدود می کند. قسمت بالایی و خارجی میدان دید بیشتر از سایر قسمت ها تحت تاثیر قرار می گیرد . این محدودیت دید ممکن است به هنگام مطالعه و رانندگی مزاحمت ایجاد کند. بدیهی است که انجام بلفاروپلاستی “جراحی زیبایی پلک” در چنین فردی، علاوه براینکه وضعیت چشم ها و پلک های وی را زیباتر می کند، محدودیت میدان بینایی وی رانیز برطرف می کند.در اکثرنژادها پلک بالا دارای یک چنین عرضی است، اما در بعضی از نژادها مثل نژاد زرد، این چین وجود ندارد و یک پلک اضافه روی پلک اصلی آنها را گرفته است. با عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک می توان پلک این افراد را نیز اصلاح و چین طبیعی پلک را برای آنها ایجاد کرد.

پف پلک

لیفت پلک و ابرو ۱ ) لیفت پلک و انواع روش های آن

پلکها به طور معمول در سنین بالای میان سالی یعنی در حدود چهل وپنج سالگی به بعد در بعضی افراد شل شده روی مژه ها می افتد ودر برخی از مردم این افتادگی به قدری زیاد است که از مژه های پلک بالا پائین تر آمده ودید فرد را مختل می کند . چربی بیش از حد در پلک بالا یا پایین ، افتادگی وچین و چروک پلک ظاهر پیر وخسته را برای فرد به همراه دارد . گرچه افتادگی پلک ریشه ارثی دارد وبا نژاد هم ارتباط مستقیم دارد ولیدراین مواقع فرد برای رهایی از چربی اضافی متصل به عضلات پلک وپوست شل وافتاده ی پلک اقدام به جراحی پلک می کند .با برداشتن پوست اضافی پلک چهره فرد جوان وشاداب شده واز محدوده دید بهتری برخوردار می شود.گاهی همزمان با جراحی پلک فوقانی لازم است که ابروی افتاده فردهم بالا کشیده شود چون به طور معمول افرادی که افتادگی پلک دارند افتادگی ابرو هم دارند .البته افتادگی ابرو بطور موقت با بوتاکس هم برطرف می شود ولی جراحی روش مطمئن تری می باشد.

لیفت پلک و ابرو

هایفوتراپی روش دیگری برای لیفت صورت است که مورد تایید FDA ( سازمان غذا و داروی آمریکا) می باشد. در این روش لیفتینگ صورت بدون جراحی از امواج قوی و متمرکز شده ی اولتراسوند برای اثر گذاری بر بافت های زیرین پوستی استفاده می شود و بدین وسیله پوست و بافت زیرین آن جمع و کشیده می شود.هایفوتراپی ( همان اولتراپی) یک روشی غیرجراحی ایمن، علمی و پیشرفته برای لیفت صورت است که بدون ایجاد برش برای کشیدن پوست صورت انجام می شود.در این روش از فرآیند های بازسازی پوست و بافت ها که به طور طبیعی در بدن وجود دارند استفاده می شود و با انجام آن به مرور زمان و طی یک دوره ۳ تا ۹ ماهه پوست شما به تدریج شاداب تر و جوان تر شده و حالت افتادگی آن از بین می رود. همچنین به این علت که روند بازسازی پوست به تدریج پیش می رود نتایج حاصل از هایفو تراپی بسیار طبیعی خواهند بود.

لیفت پلک و ابرو ۲) بالا کشیدن ابرو و روش های آن

بالا کشیدن ابروها یک روش موثر برای ایجاد ظاهری جوان می باشد .یک ظاهر خسته و سالخورده، می‌تواند از طریق لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو و پیشانی اصلاح شود، که در آن پوست پیشانی کشیده و سفت می‌شود و به صاف شدن خطوط و چین‌وچروک و جوان‌سازی ناحیه بالایی صورت منتهی می‌گردد . لیفت ابرو یک عمل جراحی زیبایی به شمار می رود ، که با بالا کشیدن ابروها ، باعث باز شدن و درشت شدن چشم ها می شود .لیفتینگ ابرو یا همان بالا بردن ابرو یک عمل زیبایی محبوب به شمار می رود ، و به دلیل اینکه یک روش غیر تهاجمی و امن است و نیازی به بستری شدن ندارد ، روز به روز به محبوبیت آن افزوده می شود . و اگر همراه با عمل جراحی لیفت صورت و جراحی پلک انجام شود، نتایج حاصل از آن بهتر و طولانی مدت تر خواهد بود . عمل جراحی لیفتینگ ابرو یا همان بالا کشیدن ابرو به تنهایی یک روش بسیار موثر است ، این عمل به همراه جدیدترین تکنیک ها و روش ها چون بالا کشیدن ابرو به وسیله ی آندوسکوپی یا جراحی باز و یا لیفتینگ ابرو با تزریق بوتاکس یا تزریق ژل و یا چربی می تواند ، در کوتاه ترین زمان ممکن ، بدون هیچ دردی ، بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد ، و همچنبن دوره ی ریکاوری کوتاه مدتی داشته باشد .

بالا کشیدن ابرو

در روش دیگر بالا کشیدن ابرو با نخ یا لیفت نخ ، از نخ‌های مخصوص غیر جذبی در زیر بافت پوست استفاده می‌شود ، بدین ترتیب که بخیه های خیلی ریزی با سوزن های باریک و ظریف زده می شود ، و با گرفتن و جمع کردن پوست شل شده ، تشکیل کلاژن ها در اطراف پوست ابرو ، گونه ، غبغب و گردن تحریک شده و منجر به صاف شدن و بالا کشیدن ابروها می شود .در تکنیک لیفتینگ نخ برای بالا کشیدن ابروها ، ابروهای افتاده به جای قبلی خود بر می گردند ، و بالا کشیده می شوند .عمل بالا کشیدن ابرو با لیفت نخ ، یک روش غیر تهاجمی است ، و عوارض و خطرات ناشی از لیفت صورت با نخ بسیار کم است و به ندرت پیش می آید . و ممکن است بعد از عمل لیفت نخ پوست شما دچار کمی تورم و کبودی شود ، که در طی چند روز از بین می رود . با بالا کشیدن ابروها در روش لیفت با نخ ، ابروها در حد کم تا متوسط به طور طبیعی بالا کشیده می شوند .

میزان بالا رفتن ابروها در این روش کاملا طبیعی است و خیلی مصنوعی به نظر نمی رسد ، و قسمت بیرونی ابروها بیشتر از قسمت درونی بالا کشیده می شود . با بالا کشیده شدن ابروها به روش لیفت نخ ، چشم ها بازتر و درشت تر شده و چهره شما جوان و جذاب می شود و در نظر داشته باشید که نتایج حاصل از عمل لیفتینگ نخ دائمی نمی باشد ، و بعد از گذشت ۱۲ الی ۱۸ ماه تجزیه می شود و از بین می رود . و نیاز دوباره به انجام عمل لیفت نخ می باشد .

لیفت پلک و ابرو ۳) مراقبت های قبل از عمل جراحی

شما می توانید برخی از اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا از ایمنی عمل جراحی و نتایج بهتر اطمینان حاصل کنید.  اقدامات احتیاطی شامل موارد ذیل است:پرهیز از کشیدن سیگار کشیدن حداقل شش هفته قبل از عمل جراحی به منظور ایجاد یک سیستم ایمنی قوی. علاوه بر این، دو هفته قبل از عمل جراحی،مصرف الکل را متوقف کنید، زیرا این کار می تواند زمان بهبودی را طولانی کند.داروهای آسپیرین یا ضد التهابی، داروهای هومیوپاتی یا قرص های ویتامین را مصرف نکنید. آنها می توانند خونریزی را افزایش دهند. در روز جراحی از کرم و یا مواد آرایشی دیگر استفاده نکنید. علاوه بر این در روز جراحی، لنزها، مژه ها یا جواهرات، استفاده نکنید.شما می توانید از پزشک خود در مورد نحوه جراحی و مراحل آن، زخم ها و بیهوشی، سوالاتی پرسیده و مشورت کنید. اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی مناسب، کمپرس یخ، پد های گاز داستریل آماده برای مراقبت بعد از عمل ، در منزل وجود داشته باشد.

لیفت پلک و ابرو ۴) مراقبت های بعد از عمل جراحی

در دو روز اول بعد از جراحی پلک ، پلک های شما احساس درد و تنگ بودن را خواهد داشت که درد را می توان با مسکن برطرف کرد. در دو روز اول برای چرب نگه داشتن محل بخیه باید از پماد استفاده کرد. برای کاهش تورم اطراف چشم می توان از کمپرس سرد استفاده کرد. برای جلوگیری از خشک شدن چشم نیز باید از قطره های چشمی استفاده کنید.در هفته ی اول پس از جراحی، بیماران باید از انجام هر گونه فعالیتی که باعث خشکی چشم می شود جلوگیری کنند. که این فعالیت ها عبارتند از:خواندن تلوزیون نگاه کردن تماس لباس با چشم هنگام لباس پوشیدناستفاده از کامپیوتر، موبایل، تبلت و …

بعد از جراحی پلک

کبودی و تورم چشم را می توان با بالا نگه داشتن سر در طول دوره نقاهت پس از جراحی پلک کاهش داد. بخیه های پلک شما ۲-۷ روز پس از جراحی توسط دکترتان برداشته می شوند. بیماران معمولا در روز دهم نقاهت می توانند فعالیت های روزمره ی خود را از سر بگیرند.استفاده از عینک آفتابی در چند هفته ی اول دوران نقاهت برای محافظت چشم و پلک در برابر نور خورشید و باد پیشنهاد می شود. بیماران ممکن است احساس کنند که چشمانشان در چند هفته ی اول خیلی زود خسته می شود به همین دلیل توصیه می شود که تا جایی که می توانند مرتب پلک بزنند.در طول ۳-۴ هفته ی اول بعد از جراحی پلک ، باید از انجام هر گونه فعالیتی که باعث افزایش فشار چشم می شود خودداری کرد که این فعالیت ها عبارتند از:خم شدن بلند کردن اجسام سنگین فعالیت های ورزشی و حتی گریه کردن . زمان از سر گرفتن فعالیت های ورزشی توسط دکترتان به شما اعلام می شود.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام