طرز تهیه زنجبیل

حالت شب

زنجبیل یا زنجفیل یک گیاه دارویی خوراکی، است که خواص بسیاری دارد و در این مطلب از سایت فارسی خوان شما با طرز تهیه زنجبیل آشنا می شوید. اگرچه به نظر می‌رسد که از ریشه گیاه زنجبیل استفاده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه زنجبیل، ساقه متورم‌شده زیرزمینی آن است که ریزوم نام دارد. طبع زنجبیل گرم و خشک بوده و مقوی بسیار خوبی برای معده است. این گیاه همچنین ضد نفخ بوده و خلط آور است.

همچنین بخوانید : با خواص زنجبیل آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه زنجبیل(چای زنجبیل)

۱- چهار فنجان آب

۲- ریشه تازه زنجبیل ۵ سانتی متر

۳- در صورت تمایل می توانید از عسل و لیمو استفاده کنید.

طرز تهیه زنجبیل (چای زنجبیل)

پوست زنجبیل را کنده ( بهتر است بتراشید) و سپس آن را به شکل ورقه های بسیار نازک برش دهید، آب را در ظرفی مناسب جوش بیاورید و در اولین لحظات جوش آمدن آب ورقه های زنجبیل را به آن اضافه کنید. در آن را بپوشانید ،آن را کم کرده و اجازه بدهید ۱۵ تا ۲۰دقیقه بماند ، سپس چای حاصله را صاف کنید برای طعم بهتر می توانید به آن عسل و لیموترش هم اضافه کنید. البته بهتر است این نکته را یاد آور شویم که اگر این چای را برای خواص درمانی آن در زمینه سرماخوردگی و آنفولانزا می نوشید ، انواع شیرین در آن توصیه نمی شود.

نکات تکمیلی در مورد طرز تهیه زنجبیل
چای زنجبیل جزو نوشیدنی – نوشیدنی گرم میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۲۰ دقیقه می باشد چای زنجبیل را می توانید در وعده بعنوان صبحانه – دسر ، سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد .

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

  1. سلام لطفا میشه در مورد عوارضش توضیح بدید.

  2. خیلی کشتم در موردش چیزی پیدا نکردم ممنون از سایت فارسی خوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام