تهیه پنیر پیتزا در منزل

تهیه پنیر پیتزا در منزل

حالت شب

پیتزا غذایی است که دیگر همه آن را دوست دارند. غذایی کامل و بسیار خوشمزه! و البته خیلی ها مثل خود ما ترجیح می دهند پیتزا را در خانه درست کنند نه اینکه از بیرون تهیه کنند. بهتر است پنیر پیتزا را خودتان در خانه تهیه کنید. در این بخش از فارسی خوان با طرز تهیه پنیر پیتزا در منزل آشنا شوید.

تهیه پنیر پیتزا در منزل

مواد لازم:

  1. شیر
  2. مایه پنیر
  3. جوهر لیمو

طرزتهیه پنیر پیتزا

طرز تهیه:

۱. برای اینکار لازم است شیر را در دمای ۶۳ درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت یا در دمای ۷۲ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ ثانیه حرارت دهید. دقت داشته باشید در هنگام حرارت دیدن،شیر نسوزد یا سر نرود.

۲. بعد از این مرحله نوبت سرد کردن شیر یا قرار دادن ظرف آن در آب سرد یا یخ است.

۳. در مرحله سوم کار،باید شیر را ترش کرد یعنی مایه پنیر را به آن اضافه کرد و هم زد. برای آماده شدن پنیر نیم تا یک ساعت زمان نیاز است.حالا پنیر سفتی به دست می آید که باید کمی به آن جوهر لیمو اضافه کرد. تا اینجای کار هنوز پنیر پیتزا به دست نیامده.

۴. مرحله چهارم را به پخت پنیر اختصاص دهید. برای این کار ماده جامد حاصل از ترش کردن پنیر را به قطعات کوچک برش داده و آنرا حرارت دهید. هرچه مدت حرارت دیدن پنیر بیشتر باشد،پنیر بیشتر کش می آید. اما به یاد داشته باشید که حرارت خیلی زیاد،بافت پنیر را از بین میبرد و طعم آنرا خراب میکند.

دستور پخت پنیر پیتزا

دستور پخت پنیر پیتزا

شما عزیزان میتونیدبه دو روش پنیر پیتزا درس کنید.

مواد لازم:

  1. شیر پاستوریزه ۲ لیتر
  2. جوهر لیمو یا سرکه ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
  3. نمک کمی
  4. پارچه نازک یا توری یک تکه

طرزپخت پنیر پیتزا

طرز تهیه:

۱.شیر را روی حرارت گذاشته و صبر میکنیم تا جوش آید وقتی شیر جوش آمد شروع به اضافه کردن سرکه یا جوهر لیمو کنید و اجازه بدهید که شیر به جوشیدن خود ادامه دهد. در همین زمان است که شیر شروع به سفت شدن می کند. هر وقت که شیر شروع به سفت شدن کرد دیگر نیازی به اضافه کردن سرکه نیست. حالا بگذارید شیر سفت شده ۳ تا ۴ دقیقه بجوشد.

همچنین بخوانید : تهیه خمیر پیتزا در منزل

۲.به وسیله توری آب اضافی پنیر پیتزا را گرفته و پارچه را فشار بدهید. کمی آب نمک درست کرده و این پارچه را با محتویاتش درون آن قرار بدهید. پس از اینکه پنیر چند دقیقه در آب نمک ماند آن را از پارچه جدا کنید و دوباره در قابلمه قرار بدهید و روی اجاق بگذارید. حرارت نباید خیلی زیاد باشد. حدود ۱۰ دقیقه پنیر پیتزا را بپزید. هرچه بیشتر پنیر پیتزا را بپزید میزان کش آمدن پنیر پیتزا بیشتر می شود. البته اگر زیاد این کار را انجام بدهید باعث سوختن و از بین رفتن بافت پنیر پیتزا می شود.

پس از این ۱۰ دقیقه اجازه بدهید پنیر پیتزا سرد شود تا خودش را بگیرد. پنیر پیتزا را رنده کرده و در فریزر برای استفاده های بعدی قرار بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام