راه های شفافیت پوست

حالت شب

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه دارند پوست صورت‌شان کمی روشن‌تر و شفاف‌تر باشد، باید بگویم خوشبختانه راه های شفافیت پوست  وجود دارد و درمان‌های طبیعی زیادی وجود دارد که شما را به هدف‌تان می‌رساند. روی آوردن به روش‌های طبیعی برای روشن شدن پوست صورت انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. مثلا لیمو‌ ترش یکی از رایج‌ترین روشن‌کننده‌های خانگی است که بسیار هم دردسترس قرار دارد، دور ماندن از تابش آفتاب و استفاده از ماسک صورت طبیعی نیز می‌تواند مانع تیره شدن پوست شود.

البته موارد دیگری هم وجود دارد که به شفاف شدن پوست صورت شما کمک می‌کند. با ما همراه باشید، ما یعنی تیم فارسی خوان در این نوشته قصد داریم چند ماده‌ی طبیعی و چند دستورالعمل‌ خانگی برای روشن شدن پوست صورت به شما معرفی کنیم.

عواملی که باعث کدر شدن پوست میشود

شما فکر می‌کنید برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟ قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی‌های محیطی، بیماری، خشکی پوست، استرس، سبک زندگی نادرست و استفاده‌‌ی طولانی‌مدت از محصولات آرایشی شیمیایی می‌تواند پوست را تیره و کدر کند. خیلی از افراد تلاش می‌کنند تا پوستی روشن و بدون نقص داشته باشند. بازار، پر از انواع کرم‌ها و لوسیون‌های روشن‌کننده‌‌ی پوست است. اما این محصولات، مواد شیمیایی مضری دارند که می‌تواند به پوست آسیب بزند و نیز اغلب گران‌قیمت هستند.

شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای طبیعی که به شیوه‌ای مؤثر، پوست‌تان را شفاف می‌کنند در زمان و پول خود صرفه‌جویی کنید. این نوشته را بخوانید تا با روش‌های سفید کردن پوست صورت با ۱۰ ماسک طبیعی، آشنا شوید.

پوست1

تصور درباره شفافیت پوست

سفید شدن پوست‌های تیره آنقدرها هم که تصورش را می‌کنید کار سختی نیست. کافی است به برنامه منظمی که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم عمل کنید. برای پیروی از این برنامه شما به وسایل بسیار ساده‌ای نیاز دارید. توصیه می‌کنیم در ابتدا صورت خود را شسته و در نور مناسب از چهره خود عکس بگیرید تا بعد از پایان برنامه بتوانید تغییرات پوست خود را به خوبی مشاهده کنید.

رنگ پوست به هیچ وجه ، معیار مناسبی برای اندازه گیری زیبایی نیست. اما هنگامی که به مرز ۲۰ سالگی میرسید، متوجه میشوید که پوستتان در حال تغییراتی است.رنگ دانه ها ، لکه های تیره ولک ها شروع به ظاهر شدن میکند. و به نظر میرسد که قصد ماندن دارد. در چنین مواردی هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است. در ادامه این بخش از سلامت پوست و موی نمناک تعدادی ماسک برای شما معرفی کرده ایم که باعث پاک شدن لکه های پوستی و روشن شدن آن و برگشت تن پوست به میزان طبیعی آن میشود.

تصور درباره پوستهای سبزه

برخی افراد پوست سبزشان را دوست دارند و از آن لذت می برند و در اصطلاح عام این افراد نمکی تر هستند اما برخی دیگر بدنبال سفید شدن پوست صورت سبزه خود هستند. پوست سبزه اغلب با رنگدانه هایی در نوع رده ۳ تا ۴ را در مقیاس فیتزپاتریک در بر می گیرد. این اصطلاح به طور کلی به پوست با قهوه ای ملایم یا روشن، یا تونلی اشاره دارد و اغلب به عنوان زرد، سبز و یا طلایی توصیف می شود.

همچنین بخوانید : درمان پوست های کدر

پوست سبزه می تواند شامل رنگ های روشن قهوه ای پریده یا تاریک باشد اما این موضوع همیشگی نیست. آنچه که واقعا سبب شاخص شدن پوست سبزه می شود، رنگدانه سبز طبیعی آن است (مخلوط با سایه های قرمز و زرد) که کمی بر روی سطح پوست قابل مشاهده است.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛از آنجایی که دستان و پاهای ما بیشتر مواقع بدون پوشش یا محافظ باقی می مانند، تمایل به تیرگی در بخش هایی از پوست این اندام ها بیش از نقاط دیگر بدن است. به واسطه قرار گرفتن مداوم در معرض پروتوهای مضر فرابنفش A و B خورشید، پوست انسان ملانین بیشتری برای محافظت از خود تولید می کند. ملانین بیشتر به تیره‌تر شدن پوست، به ویژه در دست ها و پاها اگر از پوشش مناسب برخودار نباشند، منجر می شود

علل گرایش به شفافیت پوست

یکی از مهمترین دلایل توجه به سفیدی پوست, جدا از تاثیرات آن بر زیبایی, تاثیر آن بر سلامتی کل بدن میباشد. از همین رو تحقیقات زیادی برای تشخیص مضر بودن روشهای مختلف سفیدی پوست در حال بررسی و پژوهش میباشد. اما چیزی که مشخص است این است که ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا نتیجه این پژوهش ها مشخص شود(چون ممکن است به عمر ما کفاف ندهد).

چرا به طور مصنوعی با استفاده از مواد شیمیایی و جراحی پوست را سفید می کنید، در حالیکه روش های طبیعی وجود داشته و عناصر طبیعی در دسترس هستند. اینجا چند نکته وجود دارد که برخلاف دیگر عوامل شیمیایی، بدون هیچ اثر زیان باری می توانند رنگ پوست شما را تغییر دهند.

پوست2

مواد طبیعی موثر بر شفاف شدن پوست

عناصر طبیعی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، لیمو، پودر برنج، پوست پرتقالو…. سفید کننده های طبیعی مهمی هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آنها استفاده کنید، می توانند نتیجه ی قابل توجهی داشته باشند. ارزان ترین و آسان ترین روش تهیه ی یک سفید کننده ی پوست این است که پوست خشک شده ی پرتقال را پودر کنید و با مقداری کشک مخلوط کرده و روی صورت و دیگر قسمت های بدن که مایل هستید، قرار دهید. دست کم ۱۰ دقیقه بگذارید به این صورت بماند و سپس آن را بشویید.

باور نمی کنید اگر بگویم گوجه فرنگی رنده شده و مخلوط شده با چند قطره آب لیمو چه نتیجه ی تماشایی خواهد داشت. امتحان کنید و ببینید. زردچوبه دارای ارزش های پزشکی مهمی می باشد. یک قاشق سوپ خوری پودر زردچوبه را با نصف قاشق سوچ خوری آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست بگذارید. البته اینجا من پیشنهاد می کنم این ترکیب را شب استفاده کنید و پیش از خوابیدن آن را بشویید.

لیمو و شفافیت پوست

لیمو یک میوه ی شگفت انگیز با صفاتی شگفت انگیز می باشد. در موردی که شما می خواهید قسمتی از بدن خود را سفید کنید، مانند زیر بغل، هر روز پیش از رفتن به حمام به زیر بغلتان لیمو بمالید و نتیجه ی آن را ببینید. هر روشی را که برای سفید کردن پوستتان انجام می دهید، به یک مسئله توجه داشته باشید. همیشه یادتان باشد که دست کم ۲۰ دقیقه پیش از بیرون رفتن، حتما از کرم یا لوسیون ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از لیمو روشی ارزان برای روشن و درخشان کردن پوست دست ها و پاها است. ویژگی اسیدی لیمو به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می کند. همچنین، لیمو سرشار از ویتامین C است و به رهایی از شر سلول های مرده پوست و بهبود رنگ آن کمک می کند. لیمو به رشد سلول های جدید و کسب رنگ روشن‌تر پوست کمک می کند. مقداری شکر را روی یک نصفه لیمو بریزید.

توجه کنید
پس از استفاده از روش های درمانی لیمویی، از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید تا پوست خشک نشود. همچنین، از مواجهه مستقیم با نور خورشید برای حداقل یک تا دو ساعت پرهیز کنید.

پوست خود را با استفاده از این لیمو مالش دهید تا از شر آلودگی و سلول های مرده پوست خلاص شوید. به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید. گزینه دیگر، ترکیب مقدار مساوی از آب لیمو تازه و عسل است. این ترکیب را روی پوست دست ها و پاهای خود بمالید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب شست و شو دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

ماست و شفاف شدن پوست

اسید لاکتیک موجود در ماست آن را به یک عامل سفید کننده موثر تبدیل می کند که به روشن‌تر کردن رنگ پوست کمک می کند. اسید لاکتیک می تواند لایه رویی سلول های مرده را بردارد تا از بخش خشک، پوسته پوسته یا تیره شده پوست کاسته شود.

مقداری ماست ساده را روی بخش های تیره شده پوست خود ریخته و برای چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهید. از این روش یک یا دو بار در روز استفاده کنید تا رنگ پوست خود را روشن‌تر سازید.

گزینه دیگر، ترکیب مقدار مساوی از ماست و گلاب و سپس افزودن یک قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی به آن است. دست ها و پاهای خود را با این ترکیب ماساژ داده تا به طور کامل جذب پوست شود. به مدت یک شب اجازه دهید در همین حالت باقی بماند و صبح روز بعد پوست خود را با آب سرد شست و شو دهید. روزانه یک بار پیش از خواب شبانه این کار را انجام دهید.

پوست3

تاثیر خیار بر شفافیت پوست

خیار می تواند به طور طبیعی طی یک دوره زمانی استفاده لطافت بیشتر و رنگ روشن‌تر را به پوست دست ها و پاهای شما هدیه کند. ویژگی های روشن کننده پوست خیار می توانند به خلاص شدن از شر رنگ برنزه ناخوشایند پوست کمک کنند. ویتامین A موجود در خیار به بهبود رنگ پوست از طریق کنترل تولید ملانین پوست کمک می کند.

چند برش از خیار تازه را به مدت پنج دقیقه روی بخش های تیره پوست خود مالش دهید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا آب خیار جذب پوست شود و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهید. گزینه دیگر، ترکیب مقدار مساوی از آب خیار و آب لیمو است. دست ها و پاهای خود را با این ترکیب ماساژ دهید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید در همان حالت باقی بماند. سپس، با آب سرد پوست خود را شست و شو دهید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

همچنین بخوانید : ۴ روش از بین بردن جای جوش

شیوه دیگر، ترکیب یک خیار کوچک با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا است. دست ها و پاهای خود را با این ترکیب ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه در همان حالت باقی بماند. سپس، با استفاده از یک دستمال هوله ای ترکیب را پاک کرده و پوست خود را با آب شست و شو دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

آلوئه ورا و شفاف شدن پوست

آلوئه ورا می تواند به احیای رنگ اصلی پوست شما کمک کند. این گیاه قادر به درمان هیپرپیگمانتاسیون است و از این رو می تواند رنگ تیره پوست در دست ها و پاها را روشن سازد. همچنین، آلوئه ورا دارای ویژگی های مرطوب کنندگی پوست است که به درخشش طبیعی دست ها و پاها کمک می کند. ژل تازه آلوئه ورا را از یک برگ آن خارج کرده و به مدت پنج دقیقه روی دست ها و پاهای خود بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا رنگ پوست روشن‌تر شود.

روش دیگر شامل ترکیب دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و چند قطره روغن بادام می شود. این ترکیب را روی مناطق تیره پوست خود قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا به طور کامل جذب پوست شود. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کرده و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. پس از استفاده از آلوئه ورا روی پوست خود در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

پوست4

پوست پرتقال و شفاف شدن پوست

پوست پرتقال که بیشتر ما آن را دور می ریزیم می تواند برای روشن کردن رنگ پوست مورد استفاده قرار بگیرد. میوه های خانواده مرکبات حاوی ویتامین C فراوان هستند که به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می کند و به درمان هیپرپیگمانتاسیون کمک می کند. افزون بر این، اسید سیتریک موجود در پوست پرتقال به عنوان یک عامل لایه بردار عمل می کند تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید.

  1. دو قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با مقدار کافی ماست یا شیر ترکیب کنید تا حالتی خمیری به خود بگیرد. این خمیر را روی قسمت های تیره پوست خود قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس، به آرامی خمیر را با انگشت های خیس خود و با حرکات دایره ای پاک کنید. یک یا دو بار در هفته از این روش استفاده کنید.
  2. روش دیگر شامل ترکیب دو قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال با مقدار کافی گلاب است تا یک خمیر سفت شکل بگیرد. یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و کمی عسل به این خمیر اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. این خمیر را روی پوست خود قرار داده و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس با انگشتان خیس خود خمیر را پاک کرده و پوست خود را با آب سرد شست و شو دهید. این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

شما زمانی می توانید پوست خود را روشن کنید و به رنگ طبیعی آن بازگردانید که این تیرگی ناشی از عواملی مانند گرد و غبار، آلودگی هوا و غیره باشد. در عین حال افرادی که دارای این نوع رنگ پوست می باشند، در صورتی که کمتر در معرض نور خورشید قرار گیرند، می توانند تا حدودی کم رنگ تر شوند.

واقع بین باشید
با این حال، شما باید بدانید که شما سفید شدن پوست صورت سبزه خود را نمی توانید مثل آگهی های تبلیغاتی انجام دهید، آنها صرفا تبلیغات است.

در ادامه به توصیه ها و روش هایی خانگی برای سفید شدن پوست صورت سبزه اشاره می شود. همچنین به نکاتی راجع به مراقبت از پوست سبزه نیز اشاره می شود.

نوشیدن آب و شفافیت پوست

برای این که پوست درخشنده و هیدراته ای داشته باشید باید به مقدار کافی آب بنوشید. شما باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید تا بدن تان هیدراته بماند. نوشیدن مقدار زیادی آب بافت و ظاهر پوست شما را با از بین بردن سموم بهبود می بخشد.

پوست خود را با روغن زیتون و عسل ماساژ دهید

برای سفید شدن پوست صورت سبزه روزانه آن را با روغن زیتون و عسل ماساژ دهید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری از عسل را مخلوط کنید و چند دقیقه روی پوست تان ماساژ دهید. اگر پوست چربی دارید، چند قطره آب لیمو اضافه کنید. این مخلوط را با آب ولرم پاک کنید. این روش به پوست شما رنگ مطلوب تری می دهد.

پوست6

شفاف شدن پوست صورت با ماسک نعنا

  1. یک مشت برگ نعنا راخورد کنید تا به شکل یک خمیر یا ماسک در بیاید.سپس به مقدار لازم آب به آن اضافه کنید.
  2. صورتتان را تمیز کنید و سپس با انگشت های تمیز این ماسک را روی صورت و گردن خود اعمال کنید.
  3. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند تا به صورت طبیعی خشک شود.
  4. این کار را ۱ الی ۲ بار در هفته تکرار کنید.

ماسک شفاف کننده عالی با آرد

  1. ۲ قاشق غذا خوری آرد ، یک چهارم قاشق غذا خوری زرد چوبه و ۲ قاشق غذا خوری شیر را با هم ترکیب کنید.
  2. صورتتان را تمیز کنید و سپس با انگشت های تمیز این ماسک را روی صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.
  3. این درمان را ۱ الی ۲ بار در هفته تکرار کنید.

ماسک شفاف کننده صورت با موز 

  1. ۱ عدد موز رسیده ، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آبلیمو را تهیه کنید.
  2. ابتدا درون یک کاسه موز را له کنید سپس مابقی مواد را به |آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب یکنواخت را بدست بیاورید.
  3. صورتتان را تمیز کنید و سپس با انگشت های تمیز این ماسک را روی صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.
  4. این درمان را ۱ الی ۲ بار در هفته تکرار کنید.

پوست7

نکات تکمیلی در برنامه شفاف شدن پوست

  • طی این یک هفته اصلا فلفل استفاده نکنید.
  • سعی کنید از ماهی در این هفته زیاد استفاده کنید تا به روند سفید شدن پوست سرعت بخشید.
  • استفاده از سفیداب (روشوی) در حمام به شرطی که بدون فشار و کیسه زبر استفاده شود (تنها به صورت مالش ملایم) به صورت یک روز در میان بسیار مفید است.
  • اگر پوست آسیب دیده‌ای دارید سعی کنید مقداری کف دریا از عطاری تهیه کرده و قبل از خواب به صورت ماسک استفاده کنید.
  • در پایان روز هفتم صورت خود را شسته و از آن عکس بگیرید و از تغییرات ایجاد شده لذت ببرید!
  • اگر حس کردید پوستتان سفیدتر و روشن‌تر شده اما هنوز جای جوش‌های قدیمی روی پوستتان شما را آزار می‌دهد از راهکار زیر برای رفع آن‌ها استفاده کنید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام