درست خرید کردن

حالت شب

هنر درست هزینه کردن باعث می‌شود تا جلوی خرج‌‌های اضافی و اصراف را گرفته و از طرفی پس‌انداز هم بکنیم که نتیجه درست خرید کردن نهایی‌ اش فقیر نشدن ماست. آدمهایی که توانایی درست خرید کردن را به شکل کامل یاد گرفته اند، اهل تعامل هستند و چنین افرادی دنبال زندگی بدون باخت هستند؛ به عبارتی چنین آدم هایی همیشه برنده هستند.

اگر یاد بگیریم که از کودکی خریدهای کوچک را به درستی انجام دهیم، در بزرگسالی در خریدهای بزرگ و مهم هم درست عمل خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با درست خرید کردن با فارسی خوان همراه شوید.

درست خرید کردن اصولی

مهارت shopping مهارت‌های مهم دیگری را هم به انسان یاد داده یا در انسان تقویت می‌کند. خودباوری، اعتماد به نفس، ارتباط مؤثر با دیگران، غلبه بر ترس، تحمل سختی‌ها و مشکلات از جمله مهارت‌هایی هستند که آدمی با توانایی بالا در خرید کردن آنها را در خود پرورش می‌دهد. برای مثال روشن، فردی که در تنگنای مالی قرار می‌گیرد اما مهارت خرید کردن را بلد است، با مهار وسوسه‌ها و تحمل نیازهایش، در حد لزوم خرید می‌کند و آدمی است که قدرت کنترل خرید بر خویشتن بالایی دارد.

منطقی بودن برای خرید

منطقی بودن برای خرید

عموماً افراد در بحران‌های مالی و اقتصادی جامعه‌شان و در شوک‌های زمانی، در جوامع توسعه‌نیافته، به سمت خریدهای غیرمعقول می‌روند و هجوم به سمت خرید بیشتر، انبار کردن، احتکار، پس‌انداز کالا وغیره می‌برند. این افراد نمی‌دانند که در حال انجام کار اشتباهی هستند.

وقتی همه چیز در نمودار رشد به سمت گرانی می‌رود، و خرید می کنند.چنین افرادی عجله کرده و دستپاچه شده و کلی جنس را در اوج گرانی می‌خرند؛ در حالی که قبل از گران شدن‌شان، این اجناس را نمی‌خریدند. و منطقی نیست که اجناس را انبار کنید و از آنها خرید کنیم.

حالا هزینه‌ای که به عنوان خواب پول می پردازند، انرژی پولی که صرف این کار کرده‌اند و فضایی را که از خانه خود اشغال کرده‌اند به همراه احتمال فساد و خرابی آنها به علت گذشتن از تاریخ مصرف نهایی شان و همچنین از رده خارج شدن و به اصطلاح آنها را با هم حساب کنید؛ می‌بینید که چه کار بیهوده‌ای است. و منطقی خرید نکرده اید.

درست خرید کنیم

اکنون خرید کردن به فعالیتی اصلی در اوقات فراغت تبدیل شده و انسان‌ها وقت زیادی را صرف انتخاب و خرید محصولات گوناگون می کنند. اگر به هر دلیلی مثل اعتیاد به خرید، تفریح یا رفع نیازهای اولیه و روزمره به خرید می روید باید بدانید که نحوه خرید کردن یک مهارت است و نحوه خرید شما و چیزهایی که خرید می کنید تاثیر مستقیمی بر حجم زباله‌ای دارد که شما در آینده تولید می کنید.

حتما تا به حال واژه بازیافت را شنید‌ه‌اید و کالاهای به درد نخورتان را روانه چرخه بازیافت کرده‌اید ولی بهتر است بدانید قبل از فرآیند بازیافت کارهای زیادی می توان انجام داد که کالاها و اجناس به زباله تبدیل نشوند و محیط زیستمان را آلوده نکنند و بتوانیم بهتر خرید کنیم.

شیوه هایی برای درست خرید کردن 

در هنگام گرسنگی، خستگی، استرس، دعوا و غیره از خرید کردن بپرهیزید. به هر حال این کار می‌تواند میزان خرید شما را در بسیاری از روزها کاهش دهد. چاره‌ی پیش‌گیری از ورود به مغازه‌ها در حال نامساعد، داشتن کنترل بر روی احساسات و توجه به قدرت خریدتان حتی در هنگام ناراحتی است. در ادامه با شیوه هایی برای درست خرید کردن آشنا شوید.

دست نزنید

به اجناس دست نزنید

مطالعات نشان داده‌اند احتمال بیشتری وجود دارد که کسانی که محصولات مورد نظرشان را لمس می‌کنند و به آنها دست می‌زنند برای پرداخت آن محصول هزینه‌ی بیشتری بپردازند تا کسانی که به چیزی دست نمی‌زنند. محققان می‌گویند لمس کردن یک وسیله باعث می‌شود نسبت به آن کمی حس مالکیت پیدا کنید و بازگرداندن آن محصول به قفسه را سخت‌تر می‌کند. و هنگامی که در وضع روحی مساعدی نباشید، بیشتر در معرض این اتفاق قرار خواهید داشت و خرید می کنید.

با شکم سیر خرید کنید

رفتن به خرید با شکم سیر نه تنها از خرید‌های آنی و احساسی پیش‌گیری می‌کند، بلکه خوردن یک غذای خوب می‌تواند وضع روحی شما را بهبود ببخشد و از ولخرجی جلوگیری کند. حدود نیم ساعت قبل از رفتن به خرید، غذاهای غنی از منیزیم مانند اسفناج، تخم کدو، موز یا یک فنجان ماست کم‌چرب یا طالبی مصرف کنید تا میزان ترشح هورمون‌های استرس‌زا را کاهش دهد و وضع روحی نامساعد شما را تغییر دهد.

همیشه در فروشگاه لیست خرید داشته باشید

فراموش کردن مواد لازم برای شام یا اینکه آیا تخم‌مرغ در خانه دارید یا نه می‌تواند باعث بد شدن وضع روحی شما شود. در مقابل، خرید مطابق یک لیست احساس آرامش به ارمغان می‌آورد. هنگامی که یک لیست می‌نویسیم، آرامش بیشتری داریم و آسوده‌تر هستیم. با یک لیست، به جای خریدهای احساساتی، آنچه را که مورد نیاز است می‌خریم.

به همراه یک دوست خرید کنید

به همراه یک عضو مورد اعتماد از خانواده یا با دوستی به خرید بروید تا وقتی ناراحتی شما را مستعد ولخرجی می‌کند جلویتان را بگیرد. به دوست خود بگویید چه چیزهایی در لیست خریدتان دارید و به چه نیاز دارید تا آنها بتوانند به شما کمک کنند و خرید خود را انجام دهید.

با روحیه خوب خرید کنید

تجربه نشان داده هنگامی که فرد با روحیه خراب سراغ فروشگاه ها می رود، چیزهایی را می خرد که در حالت سلامت روحی به هیچ وجه تهیه نمی کرده، اما او در آن هنگام فقط و فقط به فکر آتش زدن پولش است و به گمان خود، با آن کار به آرامش می رسد. شما این کار را انجام ندهید. برای درمان ناراحتی ها به فکر راه حل های دیگری باشید و خریدکردن را به هنگامی که روحیه خوب دارید موکول کنید و خرید کنید.

از فروشگاه های جدید خرید کنید

از نظر روان شناسی، هنگامی که شما در فروشگاه آشنا قرار دارید میل بیشتری برای پول خرج کردن و خرید کردن پیدا می کنید. انسان به انجام کارهای تکراری علاقه دارد و چه چیزی بهتر از پول خرج کردن در فروشگاهی که بیشتر از آن خرید کرده اید. اگر به مغازه ای بروید که سری پیش از آن چیزی خریده اید، این بار حتی اگر جنس مطلوب خود را پیدا نکنید باز هم می ایستید و چیزی می خرید، مبادا که دست خالی از آن جا خارج شوید.

خرید و هویت

خرید و هویت

مهمترین دلیل علاقه خانم‌ها به خرید کردن را در ارتباط آن با هویت زنان می‌توان دانست.خرید زنان به‌طور معمول شامل لباس، لوازم آرایش و جواهرات است که الزاماً در رابطه با ظاهر است. همانطور که مردان در کار و ورزش با یکدیگر رقابت می‌کنند، زنان نیز در زیبا به‌نظر رسیدن با هم رقابت می‌کنند. زنان احساس می‌کنند که باید به خودشان ثابت کنند، زیرا به‌طور ناخودآگاه باور دارند که اگر جذاب به‌نظر نرسند، عشق و تعهد مرد را به‌دست نخواهند آورد.

بنابراین بدون آنکه آگاهانه متوجه این مساله باشند، آنها نگران هستند که شانسی برای تولیدمثل و تداوم ژن‌های خود نداشته باشند. بنابراین علاقه خانم‌ها به خرید کردن عبارت است از هویت و بقای شخص و ژن‌هایش. اگر زمان بیشتری طول می‌کشد تا لباسی برای خودش انتخاب کند، به این دلیل است که این مساله حقیقتاً برای او مساله‌ی مرگ و زندگی و هویت زنان می باشد.کلید شاد بودن هنگام خرید این است که با چیزی که می خریم ابراز هویت کنیم.

عمل خرید محصول، پایان فرایند خرید و خاتمه رابطه خریدار و فروشنده نیست بلکه عمل خرید، آغاز ارتباط مشتری با سازمان تولیدکننده است.همه خانم ها خرید کردن را دوست دارند این که به بازار رفته و جلوی ویترین مغازه ها و داخل پاساژها گشت بزنند و کلی خرید کنند.

اغلب خانم ها شور و شوق خاصی برای خرید کردن حتی اگر در روزهایی که حال و حوصله نداشته باشند، یک خرید هر چند جزئی می‌تواند حال آنها را خوب کند.خرید کار لذت‌ بخشی است و هم مردان و هم زنان از آن لذت می‌برند. اما مثل بسیاری از دیگر موارد، مردان و زنان در این مورد تفاوت دارند مثلا خانمها بیش از کیفیت و کمیت غذا، محیط رستوران را مورد توجه قرار می‌دهند یا رنگ خودرو برایشان بیش از سرعت و شتاب و راحتی آن مهم است و خرید می کنند.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام