هزینه های درمان در کشورهای مختلف

هزینه های درمان در کشورهای مختلف

حالت شب

هزینه های درمان در کشورهای مختلف

شاید همگی بدانید که هزینه های درمان در کشورهای مختلف باهم متفاوت هستند. هزینه درمدر بعضی کشورهای مختلف لازم نیست که نیمی از درآمد خود را صرف هزینه بیمه شدن در برابر انواع رویدادهای ناخوشایند نمایید ولی لازم است در برابر هر حادثه ای که ممکن است مشکل مالی جدیدی ایجاد کند (مانند تصادف جدی و یا وقوع آتش سوزی در خانه) خود را بیمه کنند. با فارسی خوان همراه باشید تا در ادامه  تمامی جزئیات هزینه های درمان درکشورهای مختلف را برای شما شرح دهیم.

هزینه های درمان در کشورهای مختلف اروپا

بیمه های اجباری در دولت آلمان عبارتند از:

  1. (به صورت بیمه های دولتی یا بیمه از سوی کارفرما) بیمه بازنشستگی
  2. بیمه بیکاری
  3. بیمه حوادث حین کار
  4. بیمه مراقبت دراز مدت

آنها را ۵ ستون نظام تامین اجتماعی می نامند.

هزینه های درمان در کشورهای مختلف

از بیمه های اختیاری می توان به بیمه بازنشستگی تکمیلی، بیمه درمانی خصوصی، بیمه لوازم خانه، بیمه تعهد شخص ثالث، بیمه مسافرت، بیمه خرابی اتومبیل و بیمه عمر اشاره کرد.

هزینه های درمان در کشور آمریکا

هزینه های درمان در امریکا سالانه حدود ۹ هزار و ۴۵۱ دلار برآورد شده است.

با این توضیح که امریکا بیشترین  هزینه های درمان را در بین کشورها دارد، باز هم همچنان به دلیل پیر شدن جمعیت و تورم، در مقایسه با بسیاری از کشورها، کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب نیست. به دلیل جمعیت بالا در این کشور، مردم حدود نیمی از هزینه‌های درمان را خودشان می‌پردازند. از آنجا که بیمه دولتی در امریکا نمی‌تواند تمام انتظارات شهروندان را برطرف کند، درصد زیادی از مردم تحت‌پوشش بیمه‌های خصوصی هستند.

هزینه های  درمان در کشور کانادا

کانادا دارای طرح بیمه وابسته به دولت (Medicare) است که مراقبتهای بهداشتی اولیه را به شهروندان ، ساکنان دائم ، و پناهندگان کانادا به صورت رایگان عرضه می کند.

هزینه های  درمان در کشور کانادا

در برخی ایالتها این خدمات رایگان است.

درصورتیکه در سایر ایالتها باید قسمتی از هزینه های درمان را پرداخت کرد. تعدادی از مردم برای مراقبتهای بهداشتی سریعتر و تخصصی تر بیمه های درمانی خصوصی نیز دارند که حق بیمه آنرا خود می پردازند و یا توسط کارفرما به عنوان جزئی از مزایای شغلی پرداخته می شود.

همچنین بخوانید : کشور ماشین های سفید

اگر مراقبتهای بهداشتی رایگان شامل حال شما نمی شود، دربعضی از ایالتها حتی کسانی که واجد شرایط هستند، در سه ماه اول ورودشان به کانادا تحت پوشش خدمات بیمه رایگان قرار نمی گیرند، باید اطمینان حاصل کنید که دارای بیمه درمانی کافی ( حداقل ۲۵۰۰۰۰ دلار درسال) هستید. اگر قصد دارید مدت طولانی در کانادا اقامت کنید، بهتر است قبل از ورود به این کشور تحت معاینات پزشکی کامل، زجمله معاینه دندان و چشم قرار بگیرید.

انجام آنها در کشورهای دیگر ارزان تر از کانادا است.

 

هزینه های  درمان در کشور استرالیا

بیمه بهداشتی استاندارد، مراقبت درمانی رایگان را در بیمارستان های دولتی، داروهای دارای یارانه دولتی و بازپرداخت (محدود) برای کمک پزشکی خصوص ارائه می کند. این بیمه شامل:

  1. هزینه های دندانپزشکی
  2. اقلام مراقبت پزشکی شامل عینک
  3. لنز طبی
  4. مراقبت های خاص (مثل فیزیوتراپی)

نمی شود.

این خدمات آخر را می توان با بیمه اضافی تحت پوشش قرار داد.در ایران همزمان با روی کار آمدن دولت جدید تلاشهایی برای ارایه بیمه عمومی فراگیر و کاهش هزینه در بیمارستانهای دولتی تحت عنوان طرح ارتقای نظام سلامت ارایه شده است. در کشورهای پیشرفته معمولا دولت با اخذ مالیات متولی اصلی بیمه درمانی است ضمن آنکه افراد می توانند در جهت افزایش سطح مراقبتها از بیمه های تکمیلی و خصوصی نیز استفاده کنند. در بیشتر این کشورها مراقبت های بهداشتی و درمانی خود را از جمعیت مهاجر نیز دریغ نکرده و به نفع سلامت عمومی آنها را نیز از مزایای مراقبتهای عمدتا رایگان و یا با قیمت مناسب بی نصیب نمی گذارند.

هزینه های  درمان در کشور هلند

نظام مراقبتهای بهداشتی و درمانی هلند، ترکیب دو بخش خصوصی و دولتی است.

مراقبت بهداشتی درمانی تا حد زیادی توسط مؤسسات خصوصی، عرضه میشود. فراهم بودن، دسترسی و تأمین مالی مراقبتها نیز از طریق قانون تضمین شده است.هزینه های درمان پزشکی به وسیله قراردادهای بیمه ای مختلف که عمدتاً تحت مشمول قـانون بیمه سلامتی هستند، پرداخت میشود. افرادی که درآمد سالانه آنها از سقف مشخصی پایینتر باشد و کسانی که داوطلب مزایای تأمین اجتماعی هستند. الزاماً تحت پوشش این قانون قرار میگیرند.

در حدود ۶۳ درصد از جمعیت هلند تحت پوشش قانون بیمه سلامت هستند.

سایر طرحهای بیمه سلامت اجباری طیفهای متفاوتی از اقشار جامعه از قبیل کـارگران خـدمات عمومی و… که در مجموع در حدود ۵ درصـد جمعیت کشور مـیباشند را تحت پوشش دارد. در نهایت کسانی که تحت پوشش هیچکدام از این بیمه ها نیستند مـیتوانند بـا یکی از چندین شرکت بیمه سلامت در بخش خصوصی مذاکره کنند.

در حدود ۳۲ درصـد جمعیت کشور تحت پوشش بیمـه سلامتی خصوصی قرار دارند.

هزینه های درمان در کشور نروژ

هزینه های درمان در کشور نروژ توسط مالیات تامین می شود.

خدمات درمانی ما طوری طراحی شده که به یکسان در دسترس همه شهروندان، بدون در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی و یا اقتصادی می باشد. بخش بهداشت عمومی نروژبا ۲۲۰ هزار کارمند، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات در نروژ است سیستم مراقبت های بهداشتی ما یک سیستم دو لایه سازمان یافته است. این مسئولیت به وضوح بین شهرداری و دولت تقسیم می شوند.

شهرداری ها مسئول تمام خدمات بهداشتی اولیه میباشند.

این شامل

  1. ارتقاء سلامت
  2. پیشگیری از بیماری ها و صدمات
  3. همچنین تشخیص
  4. درمان
  5. توانبخشی

می باشد.

نروژ

در این طرح تمام ساکنان در شهرداری، حق برخورداری از یک پزشک عمومی را دارنددولت مسئول خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه ی تخصصی است از جمله بیمارستان های جسمی و روانی. دولت خدمات درمانی تخصصی را در چهار منطقه ارائه می کند. هر منطقه دارای یک شرکت بهداشت منطقه ای است که به طور کامل در تملک دولت است.

آنها مسئول ارائه مراقبت های بهداشتی ویژه ای برای ساکنان در این مناطق می باشند.

این سازمان یا شرکت بدان معنی است که ما با استفاده از ابزار سازمانی از بخش خصوصی و اضافه کردن عناصر از حکومت های عمومی سنتی به رفاه شهروندان می اندیشیم. بیماران در نروژ یک حق قانونی برای مراقبت های بهداشتی دارند. یک سیستم شکایت و بازرسی برای بیماران در هر شهرستان وجود دارد. هنگامی که بیماران در اثر خطاهای پزشکی دچار مشکل اقتصادی شوند، سیستم های عمومی تضمین می کند که آنها جبران خسارت شوند.

 

هزینه های درمان در کشور سوئد

حداکثر ۹۰۰ کرون در سال دولت بابت خدمات درمانی و بهداشتی در سوئد یارانه می پردازد.

کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال از خدمات درمانی رایگان در درمانگاه ها و پزشکان متخصص بهرمند می شوند. در سوئد لازم نیست کسی بیش از مبلغ معینی برای خدمات درمانی در طول یک سال بپردازد. در سال ۲۰۱۰ سقف حداکثر هزینه درمانی ۹۰۰ کرون بوده است. اگر بیمار چنین مبلغی را بپردازد، یک کارت آزاد دریافت خواهد کرد.

با این کارت می توان از خدمات درمانی رایگان در باقیمانده سال برخوردار شد.

هزینه های درمان در کشور کانادا

بدون نیاز به بخش خصوصی کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در این زمینه به حساب می آید.

در این کشور بیمه دولتی است و اغلب هزینه های پزشکی، بستری شدن، جراحی، عکسبرداری، واکسیناسیون و… را در بر می گیرد. مردم کانادا تنها حدود ۳۰.۲ درصد از هزینه های درمان شان را از جیب خود پرداخت می کنند و با توجه به کمک های دولتی، نیازی به وجود موسسات خصوصی بیمه ندارند.

شاخصه های میانگین هزینه های درمان در کشورهای مختلف

مدت انتظار بیمار برای دریافت هزینه های درمانی ، دریافت خدمات تخصصی پزشکی نظیرجراحی، آزمایش ها سی تی اسکن و همچنین خدمات پزشکی به گروههای سنی نظیر سالمندان و بازنشستگان و کودکان ، کیفیت مراقبت از مادران باردار و نوزادان ، واکسناسون ، دسترسی بیماران به داروهای خاص و گران قیمت بیماریهای صعب العلاج.

هزینه های درمان با کیفیت 

کشورهای عضو اتحادیه اروپا سعی در حفظ سطوح بالای همبستگی در جهت پوشش همگانی دارند.

در عین اینکه تناسبی بین مالیاتها و مشارکت افـراد در جهت تـأمین منـابع پوششهای اجباری و میزان آسیب پذیری افراد وجود ندارد. اجماع این کشورها بر این است که در اصول حاکم بر بهداشت و درمان نباید مقررات و نظامهای موجود در بـازار برقـرار شـود و اجبار افـراد بـرای مشارکت در بیمه سلامتی باید براساس توان درآمدی آنان باشد نـه میـزان ریسک آن هـا و تـأمین مراقبتها براساس نیازهای طبی باشد نه مشارکت مالی افراد.

 

شهروندان اروپایی نه تنها در مقابل مخاطرات بیماری از طریق سیستم های دولتی یـا اجباری تحت حمایتهای اجتماعی قرار دارند بلکه از سایر مکانیسمهای حمایتی مانند بیمه های خصوصی،بازرگانی و مؤسسات غیرانتفاعی نیز برخوردارند که حداکثر خدمات را پوشش می دهد. این اقدامات روز به روز گسترده تر شده و از طریق ارائه خدمات وسیع، دسترسی مناسب را بـه مراقبت های درمانی فراهم میکنند که در این خصوص سطح باز پرداخت هزینه های درمان  و طیف خدمات و کالاهایی کـه فراهم میشود بسته به خدمات موجود در طرحهای عمومی متفاوت است.

مقایسه هزینه های درمان در  کشور‌های مختلف با ایران

هزینه های درمان در کشورهای مختلف یکی از طرح های دولت که مخالفان و موافقان زیادی داشت و بعد از اجرایی شدن، نتوانست آنچنان که باید مردم را راضی کند، طرح تحول سلامت بود. در اواخر اسفند ۹۶ با گذشت چند سال از اجرای آن اعلام شد این طرح با کمبود بودجه روبروست و در صورت افزایش پیدا نکردن اعتبار مجبور به کاهش خدمات خواهد بود.یکی از طرح های دولت که مخالفان و موافقان زیادی داشت و بعد از اجرایی شدن، نتوانست آنچنان که باید مردم را راضی کند، طرح تحول سلامت بود.

همچنین گفته شد که ناتوانی وزارت بهداشت در تامین مالی پزشکان از جمله مشکلات طرح است.

این مسئله باعث شد تا با در نظر گرفتن این طرح به سراغ طرح های سلامت کشورهای مختلف برویم تا ببینیم مردم در دنیا چگونه هزینه های درمان خود را پرداخت کرده و دولت چه خدماتی در این زمینه به آنها داده است. امری که باعث شده متوجه شویم که همه نظام های درمان در کشورهای پیشرفته دنیا آنچنان جالب نبوده و هر کدام ضعف های مخصوص خود را دارند.

حق ویزیت پزشکان عمومی حدود ۱۲ هزار تومان و متخصصین به حدود ۱۷ هزار تومان می رسد.

در بخش خصوصی این رقم ها به ترتیب حدود ۲۴ هزار و ۴۵ هزار تومان است.البته دفترچه های بیمه ای خاصی این هزینه را نیز حذف کرده و ویزیت را رایگان می کنند. در بخش دارو با توجه به نوع بیمه و نوع دارو ممکن است دولت تمام هزینه ها را تقبل کند. هزینه تخت در بیمارستان ها هم متفاوت بوده و از حدود شبی ۱۰۰ هزار تومان شروع می شود. با توجه به این رقم ها و هزینه های کم جراحی به نظر می رسد ایران جای خوبی برای درمان است

ولی اول باید دیگر کشورها را بررسی کنیم.

 

هزینه درمان در کشور فرانسه

در فرانسه سیستمی به اسم NHS وجود دارد که برای برابری همه در مقابل نظام سلامت طراحی شده است.

بیشتر بیماران فرانسوی باید قبل از ویزیت دکتر هزینه پرداخت کنند، ولی بعد از آن سیستم سلامت این کشور مقدار یا تمام پولی که پرداخت کرده اند را به آنها بر می گرداند. در این میان بیماران خودمختارند که پیش چه دکتری با چه هزینه ای بروند.  تمام سیستم پرداخت هزینه های مربوط به درمان از جمله ویزیت دکتر، روی کارتی به اسم Carte Vitale تعریف شده است.

معمولا سیستم سلامت این کشور تا ۷۰ درصد هزینه را بر می گرداند ولی اگر طول درمان زیادی داشته باشید یا جزو طبقه فقیر قرار گرفته باشید، تمام هزینه به شما بر می گردد. با این حال یک بخش نیمه خصوصی به اسم muttuelle وجود دارد که به نوعی خدمات درمانی ویژه کارکنان محسوب شده و می تواند همان هزینه باقی مانده را نیز پشتیبانی کند. در سیستم داروخانه ای این کشور نیز شما با همان کارت سلامت پرداخت می کنید ولی فرق آن این است که دولت برای دارو هزینه بیشتری دریافت کرده و به جای ۷۰ درصد، حداقل برگشتی حدود ۱۵ درصد است.

هزینه درمان در کشور ایرلند

ایرلند از لحاظ نسبت تعداد پرستار به جمعیت رتبه اول را بین کشورهای دنیا دارد ولی در بقیه موارد تقریبا رتبه ای متوسط کسب کرده است. ویزیت دکتر در ایرلند حدود ۴۰ تا ۶۰ یورو خرج بر می دارد. البته در سال ۲۰۱۵ دولت ایرلند قانونی تصویب کرد که طبق آن کودکان زیر شش سال نیاز به پرداخت حق ویزیت دکتر ندارند و به علاوه تمام هزینه های درمان آنها نیز رایگان تمام می شود.

به صورت میانگین هزینه های مربوط به دارو به ازای هر نسخه حدود ۱۴۴ یورو است.

البته کسانی که نیاز به مصرف دارو در دراز مدت دارند با داشتن کارتی از دادن این هزینه معاف می شوند هر چند باید به ازای هر دارو مبلغی حدود ۲.۵ یورو پرداخت کنند که سقف آن به ازای هر نفر ۲۵ یورو است. البته تمام این هزینه ها در صورتی است که شما پیش دکتر رفته و بقیه روند درمان را طی کنید.

هزینه هر شب بستری شدن در بیمارستان های دولتی این کشور نیز به حدود ۷۵ یورو می رسد.

 

هزینه درمان در کشور چین

چین از لحاظ هزینه های درمان چندان اوضاع جالبی ندارد.

هر چند طی سال های گذشته هزینه زیادی برای بهبود زیرساخت ها کرده است که نشان می دهد قصد دارد عقب ماندگی را جبران کرده و به بقیه کشورها برسد.

هزینه مشاوره درمان هنوز در این کشور پایین است.

البته برای آنهایی که از کارت آبی تامین اجتماعی این کشور استفاده می کنند. هزینه این ویزیت ها در مکان های دولتی حدود دو یوآن (هر یوآن حدود ۹۰۰ تومان) است. این هزینه در برخی بیمارستان ها ممکن است به ۱۰۰ یوآن هم برسد.

هزینه درمان در کشور چین

با این حال هزینه های درمان و دارو به قدری گران است که می تواند به راحتی یک خانواده چینی را از پا در بیاورد. دولت این کشور می گوید تا سال ۲۰۲۰ همه مردم تحت بیمه قرار می گیرند و اکنون ۹۵ درصد تحت یک نوع بیمه هستند. با این حال همین بیمه ها نیز کار چندانی پیش نبرده و حسابی مردم را تحت فشار گذاشته است. مثلا دکترهایی که درآمد زیادی ندارند، بیماران را با داروهای بیش از حد روانه خانه می کنند تا از کنار آن چیزی هم به آنها برسد.

از طرفی هزینه یک آمبولانس ساده نیز به صدها یوآن می رسد.

هزینه درمان در کشور ژاپن

در کشور ژاپن هر چند هزینه های درمان مختلف نسبتا زیاد است ولی در عوض این کشور موفق شده تا میانگین کمترین زمان نگهداری افراد در بیمارستان را به خود اختصاص دهد. همه مردم ژاپن باید تحت پوشش یک بیمه قرار بگیرند و به صورت معمول این بیمه ها توسط کارفرمایان برای آنها تامین می شود. با داشتن این بیمه ژاپنی ها فقط باید ۳۰ درصد از هزینه های درمان خود را بپردازند.

کسانی که خود کارفرما هستند و یا توسط کارفرما یا جایی بیمه شده اند تحت پوشش نظام سلامت این کشور قرار می گیرند و باید ۳۰ درصد هزینه های درمان را خود پرداخت کنند. البته این رقم برای افراد بالای ۷۰ سال به ۱۰ درصد کاهش پیدا می کند. هزینه دارو با توجه به میزان حقوق و سن فرد ممکن است به صورت کامل توسط دولت پرداخت شود.

راستی در ژاپن لازم نیست حق ویزیت به پزشک بدهید.

 

هزینه درمان در کشور روسیه

روسیه دکترهای زیادی دارد و البته هزینه های درمان نیز کم است ولی در مقابل خروجی روند درمان در روسیه چندان امیدبخش نبوده و هنوز جای کار زیادی دارد. روی کاغذ هزینه های درمان برای تمام روس ها رایگان است اما در واقعیت داستان پیچیده تر از این حرف ها است. بیمه ها به درستی پرداخت نمی کنند. دکترها و پرستار پول چندانی دریافت نمی کنند و به همین خاطر شما برای یک درمان درست و حسابی باید به رشوه و بیمارستان های خاص رو بیاورید.

 داروخانه در روسیه رایگان است و بسیاری از داروها که حتما باید با نسخه ارائه شود روی کانتر داروخانه ها به راحتی در دسترس شما قرار می گیرد. آمبولانس هم به صورت تئوری رایگان است ولی خب آمبولانس های بخش خصوصی بسیار زودتر رسیده و به علاوه آمبولانس های دولتی نیز بدشان نمی آید برای خدمات شان از شما پول دریافت کنند.

هزینه درمان در کشور استرالیا

استرالیا حسابی برای هزینه های درمان مختلف خود خرج می کند و به علاوه دکترهای زیادی به نسبت جمعیت دارد. هزینه ویزیت دکتر در استرالیا حدود ۵۰ تا ۸۰ دلار است. البته تقریبا نصف این مبلغ توسط دولت به شما بر می گردد. در استرالیا روند درمان در بیمارستان کاملا توسط دولت پوشش داده می شود و از طرفی کسانی که در بخش خصوصی بیمه شده اند بیشتر به سراغ بیمارستان های خصوصی می روند تا خدمات خاص دریافت کنند.

هزینه آمبولانس در استرالیا جزو هزینه های درمان حساب شده.

هزینه درمان در کشور انگلیس

هزینه های درمانی در بسیاری از جهات در رتبه اول دنیا قرار می گیرد.

ولی در پشت پرده این سیستم به تازگی اتفاقات بدی رخ داده است. سالمندان، چاق ها و الکلی ها هزینه های زیادی به این سیستم تحمیل کرده اند و از طرفی بدترین خروجی درمان سرطان نیز در این کشور دیده می شود.

بیماری خاصی که در کشورهایی مثل استرالیا و آمریکا نتایج بسیار بهتری دارد.

تقریبا هیچ کدام از بخش های روند درمان یک بیمار، از ویزیت گرفته تا جراحی هیچ هزینه ای نداشته و رایگان است. حتی آمبولانس هم در این کشور رایگان است.

 

هزینه های درمان در کشورهای مختلف آسیا

ممکن است عجیب باشد، اما کشور تاریخی ترکیه یکی از مقصدهای مناسب برای گردشگری درمانی است.

این کشور بیشترین تعداد از تفاهم‌نامه‌های کمیسیون مشترک بین‌المللی ((Joint Commission International (JCI) جهان را امضا کرده است و بسیاری از تسهیلاتی که در کشور مبدأ خود به شما تعلق می‌گیرد در ترکیه نیز دارای اعتبار است.

علاوه بر آن

  1. کادر پزشکی مجرب
  2. مسلط به زبان انگلیسی
  3. خدمات درمانی به نسبت ارزان قیمت‌تر از کشورهای جهان اول

هرساله پای گردشگران بسیاری را برای درمان به ترکیه می‌کشاند.

دولت ترکیه امکانات پزشکی مناسبی ویژه گردشگران فراهم کرده و همزمان استانداردهای پزشکی بالایی را برای ارائه خدمات به گردشگران تعیین کرده است.

  1. جراحیهای چشم
  2. ترمیم مو
  3. جراحی زیبایی

از به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی ترکیه محسوب می‌شوند.

هزینه های درمان در کشور تایلند

یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین مقاصد توریستی دنیا، در هزینه های درمانی هم برای خود نامی دست‌ و پا کرده است.

تایلند بزرگ‌ترین بیمارستان خصوصی آسیا، بیمارستان بین‌المللی بومرانگارد (Bumrungrad International Hospital) را داراست و اولین کشور آسیایی است که استانداردهای لازم را برای عضویت در کمسیون مشترک بین‌المللی کسب کرده است.

تایلند

با در نظر گرفتن امکانات پزشکی پیشرفته و پزشکان کار آزموده باید گفت که تایلند نه تنها جایگاه خودش را به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری درمانی در آسیا تثبیت کرده، بلکه هرساله گردشگران بسیاری را با اهداف درمانی از خاورمیانه، اروپا و ایالات‌متحده به خود جذب می‌کند.

  1. جراحی زیبایی
  2. پیوند عضو
  3. درمان قلب و ارتوپدی
  4. جراحی دندان
  5. روان‌درمانی

از به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی تایلند به شمار می‌روند.

 

کشور کره جنوبی

سال ۲۰۰۹ میلادی سی ان ان، کره جنوبی را به عنوان یکی از مقاصد اصلی هزینه های درمانی دنیا معرفی کرد و در همان سال حدود۶۰۰۰۰ نفر برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به این کشور سفر کردند.

این رقم طی سال‌های اخیر هر ساله با ۲۰۰۰۰ نفر افزایش روبه رو بوده است.

وزارت درمان کره جنوبی به تازگی از برنامه‌ریزی برای جذب ۳۰۰۰۰۰ گردشگر متقاضی درمان تا پایان سال ۲۰۱۵ خبر داده است. علاوه بر خدمات پزشکی باکیفیت، این کشور مراکزی را جهت راهنمایی و مشاوره به گردشگران برای دریافت بهترین خدمات پزشکی راه‌اندازی کرده است.

  1. جراحی‌های مرتبط با ستون فقرات
  2. تشخیص و درمان سرطان
  3. جراحی زیبایی
  4. طب گیاهی

از به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی کره جنوبی است.

کشور سنگاپور

سازمان بهداشت جهانی سیستم درمان و پزشکی سنگاپور را در رده نخست آسیا ارزیابی کرده است.

با بیمارستان‌های طرف قرارداد کمسیون مشترک بین‌المللی و مراکز درمانی متعدد، جای تعجب نیست که این کشور کوچک چنین رتبه‌ای را به خود اختصاص داده باشد. سنگاپور هرساله نه تنها از کشورهای همسایه خود چون اندونزی، که از کشورهایی چون بریتانیا و ایالات‌متحده نیز متقاضیان درمان بسیاری را به دلیل خدمات پزشکی مقرون‌به‌صرفه و با استانداردهای بسیار بالا به خود جذب می‌کند.

کشور مکزیک

نه تنها به خاطر خدمات دندان‌پزشکی و جراحی پلاستیک ارزان قیمت که

  1. شیمی‌درمانی
  2. درمان سرطان با روش‌های جایگزین
  3. جراحی پلاستیک
  4. دندان‌پزشکی
  5. روش‌های باریاتریک

از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی این کشور به شمار می‌روند.

دلیل طب‌های جایگزینی که ارائه می‌دهد گردشگران بسیاری را متقاعد می‌سازد تا هزینه های درمانی خود را در این کشور دریافت کنند. موقعیت جغرافیایی این کشور و نزدیکی به مرزهای ایالات‌متحده، هرساله متقاضیان درمان بسیاری را به‌ویژه از ایالت‌های مرزی ایالات‌متحده ( همچون تگزاس، آریزونا و کالیفرنیا) راهی مکزیک می‌کند.

کشور مالزی

 

مالزی که سالانه بیش از یک میلیون گردشگر متقاضی درمان به خود جذب می‌کند

از بسیاری از جهات در زمینه پزشکی شبیه به کشور سنگاپور است. اما آنچه مالزی را متمایز می‌کند، آزمایش‌های پزشکی ارزان قیمت این کشور است. در مالزی در قالب دو بسته سلامت مرد خوب و زن خوب، آزمایش‌های پزشکی جداگانه‌ای با هزینه پایین و مقرون‌به‌صرفه برای بررسی سلامت فیزیکی مردان و زنان طراحی شده است.

ستاد مراقب‌های درمانی گردشگری از سال ۲۰۰۹ به صورت زیرمجموعه وزارت بهداشت این کشور فعالیت می‌کند که هدف آن توسعه گردشگری درمانی و ارائه خدمات بهتر به متقاضیان درمانی است که به مالزی سفر می‌کنند

  1. اسکن تراکم استخوان
  2. آزمایش‌های خون
  3. تصاویر اشعه ایکس از قفسه سینه

از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی هستند که در مالزی ارائه می‌شوند.

کشور هند

هند که به بهشت گردشگران و غذاهای متنوع مشهور است، به طور پیوسته در حال شکوفا کردن صنعت گردشگری درمانی خود است. آن‌طور که تخمین زده می‌شود گردشگری درمانی در هند سالانه با ۳۰ درصد رشد مواجه است. شهرهای بزرگ هند تعداد زیادی از مراکز مختلف درمانی و بیمارستان‌های خصوصی را در خود جای‌داده است که پیچیده‌ترین خدمات پزشکی و جراحی‌های حساس را با استانداردهایی مشابه با ایالات‌متحده و اروپا

اما با کسری از هزینه لازم برای درمان در این کشورها ارائه می‌دهند.

هرساله تعداد بیشتری از گردشگران متقاضی درمان به‌ویژه از کشورهایی چون کانادا و ایالات‌متحده به هند سفر می‌کنند جراحی‌های قلب و ارتوپدی و آیورودا از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات پزشکی هند به‌حساب می‌آیند.

کشور مجارستان

مجارستان که به حمام‌ها و چشمه‌های معدنی مدرن و به‌روز خود شهرت دارد، در سال‌های اخیر به دلیل ارائه خدمات دندان‌پزشکی مناسب و مقرون‌به‌صرفه گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کند. این کشور که بالاترین سرانه دندان پزشک به ازای جمعیت را در جهان داراست مراکز بزرگ دندان‌پزشکی را نه تنها در بوداپست (پایتخت این کشور) که در شهرهای کم‌جمعیت‌تری چون مشونگاروور نیز تأسیس کرده است.

هرساله سیل گردشگران اروپایی برای ترمیم دندان‌های خود به مجارستان سفر می‌کنند

  1. جراحی زیبایی دهان و دندان
  2. ترمیم کامل دندان‌ها
  3. کاشت و ایمپلنت

از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی مجارستان به شمار می‌روند.

هزینه های درمان در کشورهای مختلف آمریکای جنوبی

 

جواهر زیست‌محیطی آمریکای مرکزی امروزه به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری درمانی بدل شده است.

کشور کاستاریکا این بهشت گرمسیری که متخصصان، جراحان و دندان‌پزشکان بسیاری دارد هرساله میلیون‌ها گردشگر بین‌المللی را به خود جذب می‌کند که بر اساس آمارها، ۱۵ درصد از آن‌ها از خدمات درمانی در این کشور بهره می‌برند. نزدیکی به ایالات‌متحده نیز باعث شده این کشور در میان پنج کشور محبوب برای گردشگران متقاضی درمان آمریکایی قرار بگیرد.

جراحی‌های زیبایی و خدمات دندانپزشکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین خدمات درمانی کاستاریکا هستند.

کشور برزیل

اگر فکر می‌کنید برزیل تنها به دلیل سواحل زیبا و جشنواره‌ها و کارناوال‌هایش محبوب گردشگران است، باید بگویم گردشگری درمانی بخش مهمی از صنعت گردشگری برزیل را شکل داده است. هزینه‌های درمانی مختلف در این کشور به‌وضوح از ایالات‌متحده و اروپا پایین‌تر است.

گردشگران بسیاری برای درمان به برزیل سفر می‌کنند.

  1. لیفتینگ صورت
  2. جراحی زیبایی بینی
  3. تناسب پهلو و شکم و سایر جراحی‌های زیبایی

از مقرون‌ به‌صرفه‌ترین خدمات پزشکی است که در برزیل ارائه می‌شود.

در پایان باید گفت، علاوه بر کشورهای ذکر شده، بسیاری دیگر از کشورهای مختلف خدمات پزشکی و درمانی ارزان‌قیمتی را ارائه می‌دهند، اما با در نظر گرفتن استانداردهای خدمات ارائه شده و سهولت دریافت خدمات درمانی، این کشورها از بهترین مقاصد برای گردشگری درمانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام